Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه‌ و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ استانها نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام‌، در بسته خبری پیش‌ِرو بخشی از اخبار گوشه‌ و کنار استان ایلام گردآوری شده و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گوشه و کنار ایلام| از توزیع 2500 بسته مواد غذایی بین مددجویان بهزیستی تا مقابله با آتش‌سوزی مزارعاز گوشه و کنار ایلام|‌پلمب 2 شرکت هرمی‌ و بازاریابی / خانه دار شدن 631 مددجوی ایلامی‌از گوشه و کنار ایلام| از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی تا هزینه 14 میلیارد تومانی ایجاد اشتغال مددجویان ایلامی

رضا حسن بیگی در گفت وگو با رسانه‌ها با اشاره به فعالیت های این شرکت در سال جاری اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای توسعه ظرفیت شبکه های ارتباطی زیرساخت در استان در سال جاری و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز از مرکز اجرای 115 کیلومتر شبکه فیبرنوری مسیر ایلام - اسلام آباد را در راستای پایداری شبکه و پشتیبان مسیر شبکه ارتباطی جهت ایام بحران و پدافندی از جمله سیل، اربعین و… به عنوان مسیر چهارم ارتباطی استان با کشور را در برنامه دارد.

وی افزود: اجرا و احداث ساختمان پایانه فیبرنوری شهرستان ایوان در راستای توسعه ظرفیت شبکه و ظرفیت های ترانزیت استان از و بهسازی 110 کیلومتر شبکه فیبر نوری در مسیر شهرستان آبدانان - دهلران از دیگر برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت در سال جاری است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام تاکید کرد: با اجرای بیش از 530 کیلومتر شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد ریال در 2 سال گذشته در استان طول پروژه شبکه فیبرنوری زیرساخت هم اکنون به یک هزار و 300 کیلومتر افزایش یافته است.

حسن بیگی اضافه کرد: این توسعه ظرفیت شبکه فیبرنوری در راستای تامین ظرفیت مورد نیاز شبکه ارتباطی استان، ارائه سرویس‌های ارتباطاتی و فناوری اطلاعات و دسترسی مشترکان به شبکه ارتباطی کشور و بین الملل و سرویس دهی مطلوب به زائران در ایام اربعین حسینی اجرا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای شبکه فیبرنوری، شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به افزایش ظرفیت دیتای شبکه از 110 گیگابیت بر ثانیه به 147 گیگابیت بر ثانیه کرده است که هم اکنون با وجود ظرفیت ایجاد شده تامین پهنای باند مورد نیاز کلیه شرکت‌های مخابراتی، اپراتورها و سایر سرویس دهندگان مخابراتی در استان برقرار است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام یادآور شد: وضعیت شبکه دیتای زیرساخت استان قبل از ایام شیوع ویروس کرونا حداکثر مصرف 15 گیگابیت بر ثانیه در زمان پیک ترافیک نشان می داد که مقدار مصرف با توجه به نیاز و استفاده مردم از فضای مجازی به بیش از 2 و نیم برابر معادل 31 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

به گفته وی، هم اکنون در زمان پیک ترافیک حدود 22 درصد حجم دیتای (اینترنت، اینترانت،vpls) شبکه زیرساخت در استان مصرف می‌شود و مقدار 78 درصد حجم ترافیک مازاد جهت استفاده نیز تامین است.

دسترسی به منطقه نمونه گردشگری ارغوان ایلام تسهیل می شود

علی اصغر کاظمی روز شنبه در بازدید از منطقه تفریحی، گردشگری ارغوان شهر ایلام اظهار داشت: توجه به زیرساخت گردشگری در راستای ایجاد نشاط اجتماعی ضروری است و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مکان به عنوان مجتمع گردشگری مناسب، فضایی برای تفریح و گردشگری مردم استان فراهم می‌کند.

وی افزود: جاده دره ارغوان در گذشته تنها راه دسترسی مرکز استان به شهرستان‌های چرداول و سیروان بوده که با حفاری تونل آزادی این جاده صرفا برای دسترسی روستاهای بالا دست بخش میشخاص و همچنین به عنوان یک جاده تفریحی با توجه به جاذبه‌های طبیعی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آسفالت این منطقه تفریحی، گردشگری یادآور شد: طول پروژه اجرایی هشت کیلومتر با عرض 9 متر است که عملیات اجرایی خاکبرداری، خاکریزی و احداث پل‌ها و زیر سازی آن تکمیل و هم اکنون آسفالت پنج این کیلومتر مسیر آغاز شده است.

کاظمی از مردم شهرستان ایلام خواست تا اتمام اجرای آسفالت این منطقه از تردد غیر ضروری در این مسیر خودداری کنند.

دره ارغوان یک دره با صخره‌های بزرگ سنگی است که درختانی با شکوفه‌های ارغوانی به ویژه در سمت راست جاده ورودی به دره آنچنان جلال و زیبایی به آن داده است که تصویری زیبا و باشکوه در پیش چشمانت می‌گشاید.

این منطقه تفریحی، گردشگری یکی از مناطق حفاظت شده در استان ایلام است که درختان ارغوانی آن در محدوده 160 هکتار از این دره رویش دارند.

این دره زیبا مملو از درختانی با شکوفه‌ها و برگهای ارغوانی است که در میان درخت های بلوط و زالزالک به گونه بسیار حیرت آوری چشم را خیره می‌کند.

مجموعه فرهنگی تفریحی ارغوان در پنج کیلومتری مرکز شهر ایلام شامل مکان‌های ورزشی، فرهنگی، بوستان جنگلی، شهربازی، چهار باغ، بلوار ورودی و آثار تاریخی گردشگری است.

انتهای پیام/861/ش

R7718/P/S6/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ارتباطات زیرساخت گوشه و کنار ایلام گیگابیت بر ثانیه شبکه فیبرنوری کیلومتر شبکه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: برای ۴۰ شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود. - اخبار استانها -

محمد خوانساری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر ، یکی از برنامه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را توسعه زیرساخت‌های شبکه فیبر نوری اعلام کرد و اظهار داشت: این مهم سبب توسعه کسب‌وکارها با اینترنت پرسرعت و تسریع در دسترسی به خدمات دولت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت شبکه فیبر نوری در دسترسی پرسرعت مردم به خدمات اینترنتی گفت: شبکه فیبر نوری سرعت دریافت خدمات به جامعه هدف در اتصال به فعالیت‌های اینترنتی 80 تا 100 برابر را افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد شبکه اینترنت فیبر نوری گفت: برای 40 شهر استان بوشهر برنامه‌ریزی لازم در ایجاد بزرگراه فیبر نوری انجام شده و تا پایان امسال همه نقاط استان بوشهر به شبکه فیبر نوری متصل می‌شود.

وی پیشرفت 40 درصدی اجرا فیبر نوری در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اجرایی شدن طرح شبکه طرح فیبر نوری در شهر بوشهر 100 کیلومتر برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از 40 کیلومتر آن انجام شده است.

خوانساری با بیان اینکه ایجاد شبکه نوری و اتصال خانوارها به این شبکه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اکنون 7 میلیون خانوار در کشور به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند و تا پایان دولت سیزدهم 20 میلیون خانوار از شبکه فیبر نوری بهره‌مند می‌‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان بوشهر امسال در اتصال شبکه فیبر نوری با مساعدت استاندار بوشهر پیشرو است اضافه کرد: ایجاد شبکه فیبر نوری با مشارکت شهرداران 40 شهر استان بوشهر به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم شهرها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با هدایت، نظارت و تنظیم‌گری دولت انجام می‌شود

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • اتصال۲۲ هزار خانوار یزدی به فیبر نوری تا شهریور ماه
  • رایتل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • طرح توسعه شبکه فیبر نوری در سیستان و بلوچستان
  • راه‌ دسترسی منطقه گردشگری سد کنگیر ایوان تکمیل می‌شود
  • زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری دربند سرعین تامین می‌شود
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است