Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@12:51:23 GMT

اعتراض چین به آمریکا: بدهی هایت را پرداخت کن

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۲۵۸

ساعت 24-چین با انتشار بیانیه ای از تمام کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا "به شکلی فعال تعهدات مالی خودشان به سازمان ملل را محقق کنند" و تاکید کرد که واشنگتن بیش از دو میلیارد دلار به این نهاد بین‌المللی بدهکار است.

خبرگزاری فرانسه، در بیانیه چین با اشاره به گزارشی از سوی دفتر دبیرکل سازمان ملل و جلسه‌ای که پنجشنبه برگزار شد، آمده است: تا ۱۴ مه مجموع مبالغ پرداخت نشده طبق بودجه معمول سازمان ملل و بودجه صلحبانی به یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون دلار میرسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بزرگترین بدهکار است و حدود ۱.۱۶ میلیارد دلار بابت بودجه عادی و ۱.۳ میلیارد دلار بابت بودجه صلحبانی بدهی دارد.

 اشاره چین به بدهی‌های آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که دونالد ترامپ همچنان پکن را به عدم شفافیت درخصوص ویروس کرونا متهم می‌کند. سخنگوی هیات آمریکا در سازمان ملل گفت: چین تلاش دارد تا توجهات را از لاپوشانی خودش و سوء مدیریتش در بحران کووید-۱۹ منحرف کند و این هم نمونه‌ای از آن است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اوایل آوریل گفت، سازمان ملل با بحران نقدینگی مواجه است چرا که کشورهای عضو بدهی‌های خودشان را پرداخت نکرده‌اند و این با وضعیت پیش آمده به دلیل پاندمی کروناویروس بدتر شده است.

او در نامه‌ای به ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل گفت، "جریان‌های غیرقابل پیش بینی پول که با بحران جهانی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ تشدید شده است، توانایی سازمان ملل را برای انجام کار خود به طور جدی تهدید می‌کند." او به صورت موقت از توقف جذب نیرو خبر داد و از تمامی کشورها خواست تا بدهی‌های خودشان را پرداخت کنند.

براساس اعلام هیات چین در سازمان ملل، یائو شائوجون، معاون نماینده این کشور در کمیته بودجه مجمع عمومی صحبت کرده و بر اهمیت تحقق وظایف مالی تمام کشورهای عضو سازمان ملل از جمله معوقات آمریکا تاکید کرده است.

آمریکا ۲۵ درصد از بودجه عادی سازمان ملل را تامین می‌کند، در حالی که این مبلغ برای چین ۱۲ درصد است. از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل، ۹۱ کشور تا ۱۳ مه تمام معوقات خودشان را پرداخت کردند. چین در اول مه ۳۳۶ میلیون و ۷۸۰ هزار دلار بابت بودجه عادی پرداخت کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل جمعه گفت، همچنان ۱.۶۲ میلیارد دلار برای بودجه عادی ۲۰۲۰ سازمان ملل پرداخت نشده است و ۲.۱۲ میلیارد دلار پرداخت نشده بابت بودجه صلحبانی وجود دارد. او به معوقات آمریکا اشاره نکرد.

نماینده چین با بیان اینکه آمریکا "بزرگترین بدهکار" است، گفت این کشور حدود ۱.۱۶ میلیارد دلار بابت بودجه عادی و ۱.۳ میلیارد دلار بابت بودجه صلحبانی بدهی دارد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عضو سازمان ملل بودجه صلحبانی بودجه عادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • نخستین اقدام مالکان جدید پرسپولیس؛ پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان