Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:13:20 GMT

نگاهی به گل‌های تمام‌کننده دیدیه دروگبا در فینال‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۶۴۳

نگاهی به گل‌های تمام‌کننده دیدیه دروگبا در فینال‌ها

مهاجم ساحل عاجی در تیم فوتبال چلسی توانسته است گل‌های بسیار مهم و تمام کننده‌ای در فینال‌های مختلف به ثمر برساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استاندارد، کم لطفی است اگر بگوییم دیدیه دروگبا فقط یک مهاجم برتر بود. این مهاجم ساحل عاجی یک مهاجم نخبه بود که مسئولیت برخی از بزرگترین لحظات تاریخ چلسی را عهده دار بود و تعداد زیادی از آنها در فینال جام‌های مختلف بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی قدم برمی‌دارد و فشار بزرگترین مرحله بازی را تحمل می کند، شاید کسی نمی‌تواند مثل خود دروگبا عمل کند. به بررسی لحظات او در فینال های مختلف با چلسی بپردازیم. 

فینال جام اتحادیه ۲۰۰۵ مقابل لیورپول


دروگبا در اولین فصل حضورش در چلسی، خیلی زود ارزش های بالای خود را توانست نشان دهد. اولین فینال او در جام اتحادیه برابر لیورپول بود که در آن او یک گل دیرهنگام بسیار مهم را به ثمر رساند.

بازی بعد از دو تساوی یک بر یک به وقت اضافی رفت اما دروگبا این دو تیم را از هم جدا کرد. احتمالاً زشت‌ترین گل زده شده تا به حال است اما گل، گل است.

فینال جام اتحادیه ۲۰۰۷ مقابل آرسنال

دروگبا برابر  آرسنال ، دروگبا در فینال جام اتحادیه  ۲۰۰۷ قاتل  توپچی‌ها بود، هر دو گل را در یک پیروزی چشمگیر ۲-۱ به ثمر رساند.

تئو والکات نتیجه را به سود آرسنال کرد اما دروگبا خیلی زود پاسخ گل او را دارد و در ادامه گل دوم را نیز توانست برای تیمش به ثمر برساند و تیمش را به قهرمانی برساند. 

این بازی با یک تجربه نزدیک به مرگ برای جان تری رخ داد که فداکاری او برای پیروزی را نشان داد. در یک ضربه باعث شد او احساس کند که تمام توان کفش ابو دیابی را احساس می‌کند اما دروگبا دوباره قدم برداشت و اطمینان حاصل کرد که فداکاری کاپیتانش بیهوده نیست.

فینال جام حذفی ۲۰۰۷ مقابل منچستر یونایتد

فینال جام حذفی ۲۰۰۷ اولین فینالی بود که در ورزشگاه ومبلی جدید برگزار شد بنابراین بدیهی است که دروگبا مجبور شد قلمرو خود را با یک گل مشخص کند.

چلسی و منچستریونایتد یک بازی مهیج را انجام دادند که بعد از ۹۰ دقیقه بدون گل به وقت اضافه رفت و دروگبا را تا دقیقه ۱۱۶ کشاند تا این موفقیت را کسب کند. برخی از پاس های درخشان تک لمسی با شریک جنایی خود، فرانک لمپارد ماندگار شد! دروگبا توانست به خوبی ادوین فان در سار را مغلوب خود کند. این سی و سومین گل وی در دوران برجسته‌اش بود و آغاز سلطنت مطلقش در ومبلی نیز محسوب می شد.

فینال جام لیگ ۲۰۰۸ مقابل تاتنهام

اولین فینال جام حذفی در ومبلی روز خوبی برای دروگبا بود اما اولین فینال جام اتحادیه در این ورزشگاه به خوبی پیش نرفت و تاتنهام توانست با برتری برابر چلسی قهرمان شود. تاتنهام هاتسپر با نتیجه ۲ بر یک از چلسی پیروز شد اگر چه دروگبا هنوز خودش را در لیست گلزنان قرار داد.

یک ضربه آزاد ظریف از حدود ۲۵ یاردی در نیمه اول باعث شد دروگبا اولین بازیکنی باشد که تا به حال در سه فینال جام اتحادیه گلزنی کرده است اما پنالتی دیمیتار برباتوف و ضربه سر فوق العاده جاناتان وودگیت، بازی را به نفع تاتنهام کشاند.

فینال جام حذفی ۲۰۰۹ مقابل اورتون 

دروگبا پس از باخت مقابل اسپرز توانست ارزش های خود را برای اثبات برابر اورتون در فینال جام حذفی ۲۰۰۹ نشان دهد.

دروگبا ۲۰ دقیقه برای درخشش در این بازی نیاز داشت و با همکاری فلورنت مالودا و فرانک لمپارد توانست یک چام دیگر با افتخارات تیم فوتبال چلسی اضافه کند. دروگبا یک جام حذفی دیگر را توانست با تیم چلسی به دست بیاورد و عنوان قهرمانی را کسب کند. 

فینال جام حذفی ۲۰۱۰ مقابل پورتسموث

بعد از قهرمانی در لیگ برتر، چلسی برای کسب دوگانه به دیدار پورتسموث رفت تا دوگانه کسب کند. تیم گرانت کار را برای آبی ها سخت کرد اما آنها به راحتی نتوانستند دروگبا را متوقف کنند.

دروگبا در چند نوبت دروازه حریف را تهدید کرد اما بعد از اینکه پورتسموث یک پنالتی از دست داد، مهاجم ساحل عاجی از انتهای دیگر به زمین رفت و یک ضربه آزاد دیگر را به گل تبدیل کرد و چلسی با یک گل برنده و قهرمان شود و دروگبا نیز بهترین بازیکن زمین شود. 

فینال جام حذفی ۲۰۱۲ مقابل لیورپول

با نزدیک شدن به فینال جام حذفی ۲۰۱۲، حدس و گمان زیاد بود که دروگبا در پایان فصل قصد دارد از چلسی خارج شود. دیدارهای نیمه نهایی و نهایی او به نظر می رسید که آخرین دیدار او در ومبلی باشد و شما فقط می دانستید که او قصد دارد با یک عملکرد خوب به بیرون برود.

دیدیه دروگبا در فینال مقابل لیورپول یک بار دیگر به ترفندهای معمول خود عمل کرد و گل برتری و قهرمانی تیمش را به ثمر رساند.

فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۲ مقابل بایرن مونیخ

وقتی به چلسی فکر می کنیم  بایرن مونیخ به ذهن خطور می کند ولی ما به فینال دیدیه دروگبا سال ۲۰۱۲ فکر می‌کنیم! ضربه سر و گل تساوی،  پنالتی دادن و زدن پنالتی قهرمانی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای آبی ها اینجا هستیم بزرگترین فینال دوران دروگبا. او تقریباً  چلسی را به فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ رساند اما حتی خوش‌بین‌ترین هوادار هم می دانست که برای قهرمانی آنها در  زمین بایرن مونیخ به یک معجزه احتیاج دارد. دروگبا دقیقاً به آنها همین معجزه را داد.

این ضربه سر او بود که چلسی را دیر به بازی رساند اما او با دادن یک پنالتی ناشیانه نزدیک بود بازی را خراب کند، با این حال بعد از اینکه روبن آن پنالتی را از دست داد، دروگبا توانست امیدوار بماند.

او با زدن ضربه پنالتی قهرمانی توانست مهمترین جام قهرمانی تاریخ چلسی را برای این تیم کسب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیدیه دروگبا تیم فوتبال چلسی فینال جام اتحادیه فینال جام حذفی دیدیه دروگبا اولین فینال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر

توپچی ها می توانند دوباره ادعا کنند که تیم اول لندن هستند.

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، آرسنال مقابل چلسی به برتری ۵-۰ دست یافت. شاگردان میکل آرتتا بازهم مقابل یک رقیب لندنی در فصل جاری به بردی قاطع و پُرگل رسیدند.

به نقل از اوپتا؛ آرسنال در سه بازی فصل جاری لیگ برتر مقابل تیم های لندنی موفق به ثبت +5 گل شده است. برای اولین بار در تاریخ لیگ سطح اول انگلستان است که توپچی ها در دربی های لندن به چنین دستاوردی می رسند. آرسنال مقابل کریستال پالاس به برتری 5-0 دست یافت؛ سپس وست هم را با نتیجه 6-0 درهم کوبید و در نهایت مقابل چلسی به یک برد تاریخی 5-0 رسید. شکست 5-0 چلسی مقابل آرسنال، سنگین ترین باخت آنها در دربی های لندن از سال 1986 است. (باخت 6-0 مقابل کوئینز پارک رنجرز)

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • آرسنال تیم اول لندن؛ توپچی‌ها و کسب سه برد با +5 گل در دربی‌های لندن طی فصل جاری لیگ برتر
  • صعود چلسی به فینال لیگ قهرمانان اروپا با تساوی 2-2 مقابل بارسلونا در نیوکمپ (2012/4/24) / فیلم
  • انتقاد تند از چلسی: یک مشت پسربچه!
  • آتالانتا با برتری ۴-۱ مقابل فیورنتینا، رقیب یوونتوس در فینال کوپا ایتالیا شد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • کرسپو و کیول: از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا
  • مائوریسیو پوچتینو در خطر اخراج از چلسی
  • پوچتینو: به شکست ۵-۰ نیاز داشتیم!
  • تیاگو سیلوا در انتهای فصل از چلسی جدا می شود
  • پوچتینو: نیکولاس جکسون را با دروگبا مقایسه نمی کنیم اما کاملا از او راضی هستم