Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:37:18 GMT

روابط عمومی‌ها نقاط اتصال یا انفصال؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۶۹۰۱

روابط عمومی‌ها نقاط اتصال یا انفصال؟

ایسنا/همدان تقویم را که ورق می زنیم هر ماه به چند مناسبت می رسیم که گاهی این مناسبت ها برای جمع خاصی بوده و گاهی برای عموم مردم هستند.

در تمام مناسبت ها مدیران روابط عمومی در ادارات و سازمان ها هستند که این روزها را با تبریکی از سوی مدیران خود به قشر مذکور تبریک گفته و مطالبی را در این زمینه در رسانه ها و فضای مجازی منتشر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارتباط همیشه یک سویه بوده و فقط جنبه فعالیت مدیران روابط عمومی را به رخ می‌کشد اما نباید غافل شویم که مناسبت ها باید تعاملی باشد تا هم از جنبه تبریک به مردم القا شود، هم به مناسب روز مورد نظر ریز و درشت ماجرا برای مردم بازگو شود.

مثلاً به مناسبت روز دانشجو و تبریک های این روز به جامعه دانشگاهی از سوی تمام مدیران، ای کاش مدیرانی با بررسی دغدغه های دانشجویان مطالبی درباره گفتمان های خود و دانشجویان را با مدیران روابط عمومی پیگیری کرده و راهکارهای خود را در این روز نشر دهند.

اما به هر حال در تمام ایام سال مدیران روابط عمومی با هوشیاری مدیران را هدایت کرده اما هیچ گاه هیچ نامی از آنها برای برنامه ریزی های مدون صورت گرفته، نبرده و مانند دست های پشت پرده فقط راهبر افکار مدیر خود هستند.

اصلاً نقش روابط عمومی خوب باید تسهیل در امور مدیریتی باشد نه تصمیم گیرنده به جای مدیر که این روزها این مهم در ادارات و سازمان ها جا افتاده و گاهاً مدیران روابط عمومی که باید حلقه ارتباط مدیران و کارکنان باشند، به ابزاری برای بهبود عملکرد شخص مدیر تبدیل شده اند.

۲۷ اردیبهشت روز مدیران روابط عمومی ادارات می تواند نقطه عطفی برای توسعه و تحول مدیران روابط عمومی در کشور ایجاد کند.

از سوی دیگر مدیران روابط عمومی باید همچون پلی بین دستگاه اجرایی خود و اصحاب رسانه عمل کرده و برای رسانه ای شدن امور به کمک خبرنگار بیایند اما غافل از اینکه برخی از این مدیران خود سد راه خبرنگار شده و چهارچوب مدیریتی را چنان محفوظ کرده اند که هیچ روزنه ارتباطی دیده نمی‌شود.

در همین زمینه پای صحبت تعدادی از مدیران روابط عمومی استان نشسته و از جایگاه مدیران روابط عمومی و از نقش آنها در ایجاد تعامل دوسویه بین مدیران و خبرنگاران جویا شدیم.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری همدان مدیران، رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را سه ضلع حوزه اطلاع رسانی دانست و گفت: هدف ما هماهنگی و انسجام این سه گروه است و در سال‌های اخیر شاهد انسجام و هماهنگی خوبی در این حوزه‌ها بودیم اما باید مشکلات فعلی را حل کرده و در جهت تقویت اطلاع رسانی در استان و اجرای سند اطلاع رسانی که اولویت حوزه اطلاع رسانی است، حرکت کنیم.

اسدالله ربانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هدف ما ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها در ادارات است و مدیران باید در این زمینه و با توجه به اهمیت موضوع توجه ویژه ای به حوزه روابط عمومی‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران روابط عمومی موفق باید تحلیل گر و آشنا به سواد رسانه‌ای بانشد و از همه مهمتر اینکه سعی داریم روابط عمومی‌ها توانمند شوند و برای توانمندسازی روابط عمومی‌ها برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی طی سال پیش بینی کرده‌ایم.

ربانی مهر ادامه داد: روابط عمومی‌ها باید با رسانه‌ها ارتباط و تعامل زیادی داشته باشند و از ظرفیت خوب رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه استفاده کنند چراکه بدون رسانه معمولاً اهداف حوزه اطلاع رسانی نمی‌تواند موفق باشد و به نتیجه برسد.

مشاور استاندار، استان همدان را در حوزه رسانه دارای ظرفیت خوبی دانست و اعلام کرد: باید ارتباط و تعامل با رسانه‌های رسمی و مجوزدار در اولویت باشد اما در کنار آن باید از ظرفیت خوب فضای مجازی نیز استفاده شود.

مدیر روابط عمومی نیروی انتظامی استان همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برقراری ارتباط با خبرنگاران از وظایف اصلی روابط عمومی بوده و در صورت امکان در بیشتر مواقع خود پیگیر حال خبرنگار هستم، برگزاری نشست های سالانه، ارتباط مداوم خبرنگاران با سردار به صورت روزانه و همچنین ارائه مصاحبه های از پیش تعیین شده را از دیگر اقدامات گروه رسانه نیروی انتظامی استان دانست.

اسدبیگی با اعلام اینکه در مجموعه روابط عمومی های استان همدلی و همراهی متقابلی وجود دارد، گفت: شاید سایر کارمندان ادارات ارتباط خاصی با یکدیگر نداشته باشند اما مدیران روابط عمومی استان در کنار یکدیگر برای حفظ ارتباطات و انتشار اخبار در استان در کنار یکدیگر هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت سیاحتی علیصدر نیز در همین راستا به خبرنگار ایسنا گفت: در برخی مجموعه ها مدیران روابط عمومی به ابزاری برای انجام کارهای یدی تبدیل شده و از رسالت خود دور مانده اند.

حمید امامی درباره میزان ارتباط دهی بین خبرنگاران‌ و مدیران مجموعه اظهار کرد: باید دید مدیر چقدر ظرفیت دارد تا با روابط عمومی هماهنگ شود و با رسانه ای ارتباط برقرار کند ضمن اینکه بسیاری از مدیران روابط عمومی های خود را اصلاً قبول ندارند.

وی تصریح کرد: مدیران روابط عمومی باید در ادارات به عنوان مغز متفکر مجموعه باشند ضمن اینکه هیچ اقدامی را بدون هماهنگی مدیر نباید انجام دهند این در حالیست که امروز کارهایی از قبیل چاپ بنر، انتشار اخبار روتین و بررسی سیستم های صوتی توسط روابط عمومی ها انجام می‌گیرد.

امامی در پایان بیان کرد: اینکه برخی معتقد هستند که مدیر روابط عمومی نمی خواهد خبرنگار با مدیر مجموعه متصل شود، اشتباه بوده و باید دید مدیر مجموعه چقدر به بلوغ فکری برای ارتباط با رسانه رسیده و تمایل به کار رسانه ای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری روابط عمومي مدیران روابط عمومی مدیر روابط عمومی روابط عمومی ها اطلاع رسانی رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان مرکزی، گفت: دفاع از حقوق عمومی در چارچوب مقررات موجب تحقق نظم، امنیت، جلب اعتماد عمومی و تقویت دلگرمی مردم به نظام اسلامی است که باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: نظارت بر امور، برنامه‌محوری، حرکت در راستای مناسب وظایف، اخلاص و ایمان از اموری است که باید همواره در دستور کار مدیران قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در قسمت دیگری از سخنان خود سعادت، رستگاری و پیروزی را در سایه پاکی نفس، تقوا و اجتناب از معصیت عنوان کرد و گفت: تزکیه نفس، به معنای پاکی و طهارت نفس از تمام رذائل اخلاقی و آراستگی بشر به فضائل اخلاقی بوده و خداوند متعال در آیات بسیاری به اهمیت و ضرورت آن برای رسیدن به کمال اشاره کرده است.

دیگر خبرها

  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند