Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب‌گل صالحی  در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونای خاش با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: از ابتدای شروع بحران کرونا تاکنون در این شهرستان ۵۲ مورد مثبت ویروس کرونا ثبت شده که ۱۸ مورد آن فقط به روستای نجف‌آباد مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: شناسایی ۶ فرد مبتلا از یک خانواده و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی در محیط این روستا و روستا‌های همجوار هشدار دهنده است.

او اظهار داشت: ممکن است افزون بر چهارهزار نفر از مردم نجف آباد و روستا‌های همجوار و نیز مردم خاش تحت تاثیر این بیماری قرار گیرند، بنابراین هوشیاری و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و قطع زنجیره انسانی، و جداسازی افراد سالم از بیماران در کنار قرنطینه سازی و توصیه برماندن در منزل ضروری است.

فرماندار خاش ادامه داد: هم اینک ۲ نقاهتگاه با ظرفیت بیش از ۴۰ نفر در روستای نجف‌آباد ایجاد شده و یک اقامتگاه با ظرفیت ۱۲۰ تختخواب در مرکز آموزش ۰۸ با همکاری ارتش و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باید در اسرع وقت تجهیز و راه‌اندازی شود.

او  با اشاره به اینکه رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و موازین بهداشتی قطعا آمار شهرستان را افزایش داده و وضعیت بحرانی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: در کنار اعمال محدودیت‌ها فعالیت گشت‌های نظارتی از جایگاه‌های سوخت، خبازی‌ها، سوپرمارکت‌ها و سایر اصناف با جدیت بیشتر باید مورد توجه باشد و با متخلفان برخورد شود.

صالحی گفت: در این ماه مبارک رمضان و بر حسب نیاز‌های مردم بایستی دستگاه‌های حمایتی و امدادی و انقلابی مانند کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ... نسبت به توزیع اقلام معیشتی در مناطقی که قرنطینه خواهند شد، برنامه ریزی و تدبیر کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: برای پیشگیری از گسترش بیماری ویروسی کرونا که فعلا واکسن و دارو ندارد و گرما نیز در نابودی آن بی تاثیر است، بایستی ۹۸ درصد مردم از لحاظ بدنی ایمن شوند.

دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: با توجه به اینکه با یک بیماری با ماهیت ناشناخته روبرو هستیم و نمی‌توان گفت چه موقع اپیدمی آن پایان می‌یابد و اصطلاح پساکرونا نیز برای آن معنا ندارد، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راه پیشگیری از آن است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرمانداری کرونا ویروس نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

  امید اکاتی مدیر امور پشتیبانی و خدمات رفاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف از کاشت نهال ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی و همچنین توسعه فضای سبز دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کاشت نهال با همکاری اداره کل منابع طبیعی انجام شد ادامه داد: کمک به حفظ محیط زیست و مراقبت از منابع طبیعی که خداوند برای سلامتی انسان‌ها قرار داده یک وظیفه انسانی محسوب می‌شود.

وی افزود: فضای سبز و هوای پاک سلامت خودمان و فرزندانمان و سلامت کره زمین را تضمین می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است