Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: در طول تاریخ رزمایش‌های دنیا از سال‌های بسیار دور تاکنون در قرن بیستم تعداد قابل توجهی از این اتفاقات رخ داده، البته همه این حوادث توسط مراکز نظامی گزارش نمی‌شود چراکه بخشی از رزمایش‌ها محرمانه برگزار می‌شود اما در مواردی هم گزارش آسیب‌های جانی رزمایش‌ها به سمع و نظر مردم دنیا می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیدرضا صدرالحسینی»، کارشناس مسائل بین‌الملل، درباره حوادثی که در رزمایش‌ها پیش می‌آید و خطرات احتمالی آن در سراسر دنیا به خبرگزاری برنا گفت: معمولا در رزمایش‌های نظامی آسیب‌هایی وجود دارد که ممکن است به افراد شرکت‌‌کننده وارد شود. به دلیل اینکه رزمایش‌ها نوعی عملیات واقعی با یک اشل کوچک‌تر از شرایط واقعی هستند که رخ می دهد.

صدرالحسینی درخصوص آسیب‌های احتمالی توضیح داد: در طول تاریخ و در رزمایش‌های دنیا از سال‌های بسیار دور تاکنون، یعنی از قرن بیستم تعداد قابل توجهی از این اتفاقات رخ داده، البته همه این حوادث توسط مراکز نظامی گزارش نمی‌شود چراکه بخشی از رزمایش‌ها محرمانه برگزار می‌شود اما در مواردی هم گزارش آسیب‌های جانی رزمایش‌ها به سمع و نظر مردم دنیا می‌رسد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: مثلا چندین رزمایشِ آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۹ با مشکلاتی مواجه شد که با توجه به اینکه امکان کتمان آسیب‌های تجهیزاتی و نفراتی را نداشتند، گزارشات آن به سمع و نظر مردم دنیا رسید.

او با بیان اینکه در برخی از کشورهای اروپایی و روسیه نیز این اتفاقات رخ داده است، اظهار کرد: بنابراین به‌رغم اینکه همه ارتش‌ها سعی می‌کنند در همه رزمایش‌هایشان با سلاح‌های واقعی کار کنند و کمترین آسیب به نیروهای نظامی و تجهیزاتی وارد شود اما با این حال، این اتفاق رخ می‌دهد و این موضوع، موضوع تازه‌ای نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ناوچه کنارک رزمایش های نظامی اتفاقات رخ داده رزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی و اعتراض به رزمایش‌های مشترک آمریکا و کره جنوبی حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی بر رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای نظارت و آنها را هدایت کرد.

نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین کرده و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کره شمالی شهریور ماه گذشته یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد. این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور در منطقه بود.

کره شمالی سال گذشته در مراسمی با حضور کیم جونگ اون از یک زیردریایی تاکتیکی هسته‌ای جدید رونمایی کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت: این اولین زیردریایی کره شمالی است که قابلیت حمل تسلیحات تاکتیکی هسته‌ای را دارد و برای آزمایش‌های دریایی آماده است.

رهبر کره شمالی اخیرا تاکید کرد که اوضاع بی‌ثبات ژئوپولیتیک ایجاب می‌کند که اکنون بیش از هر زمانی برای جنگ آماده بود.

وی در بازدید از «دانشگاه و نظامی کیم جونگ ایل» گفت، اگر دشمن به تقابل نظامی با پیونگ یانگ روی بیاورد، کره شمالی با استفاده از همه ابزارها و بدون تعلل ضربه‌ای مرگبار به دشمن وارد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور