Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شیوع کرونا در کشور‌های منطقه آمریکای لاتین از مرز هشدار گذشته و در حال رقم زدن فاجعه‌ای جدی است. تاریخ انتشار: 13:49 - 27 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۱۱۲۶ خبرگزاری میزان – در حالی که موج شیوع بیماری «کرونا» در بخش‌هایی از جهان مانند بخش‌هایی از آسیا و اروپا تا حدی آرام شده، آمریکای لاتین که سرانش اپیدمی مرگبار را «آنفلوآنزایی کوچک» می‌نامیدند، اکنون با موج شدید شیوع مواجه شده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مهم‌ترین تحولات کرونا در آمریکای لاتین در ساعات گذشته عبارتند از:
- برزیل: برزیل ششمین کشور بحران زده جهان و بحرانی‌ترین کشور آمریکای لاتین در ۲۴ ساعت گذشته در ثبت شمار مبتلایان رکورد زد.   این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۸ مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد تا شمار مبتلایان به این بیماری در برزیل به رقم ۲۲۰ هزار و ۲۹۱ نفر برسد.   این در حالی است که آمار روزانه روز پیش، ۱۵ هزار و ۳۰۵ مورد بود؛ ضمن اینکه با مرگ ۱۴۵ بیمار کرونایی دیگر، شمار قربانیان این بیماری در برزیل به رقم ۱۴ هزار و ۹۶۲ مورد رسید.
از سوی دیگر خبر می‌رسد که «نلسون تئیچ»، وزیر بهداشت برزیل، از سمت خود استعفا داد.   وی که کمتر از یک ماه پیش این سمت را برعهده گرفت، دومین وزیر بهداشت این کشور است که در یک ماه گذشته از سمت خود استعفا داد.  بیشتر بخوانید:  اختلاف فرمانداران با رییس جمهور برزیل برای بازگشایی مشاغل «تئیچ» در استعفانامه خود دلیل این اقدام را ذکر نکرده است.
- پرو: این کشور که در چند روز گذشته شاهد رشد سریع شمار مبتلایان و قربانیان کرونا بوده، اکنون در رده دوازدهم بحران زده‌ترین کشور‌های جهان جای دارد.   این کشور تاکنون ۸۴ هزار و ۴۹۵ مورد ابتلا و ۲ هزار و ۳۹۲ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.
- اکوادور: این کشور ۱۷ میلیون نفری که در یک ماه گذشته شاهد مرگ دستکم شش شهروند در خیابان‌های پایتخت بوده، تصمیم گرفته تا در شهر بحران زده «گوایاکیل» که اکنون شاهد ثبات نسبی است، کاهش محدودیت را اجرایی کند.   این کشور که تاکنون ۳۱ هزار و ۴۶۷ مورد ابتلا به کرونا و ۲ هزار و ۵۹۴ مرگ و میر را ثبت کرده است، در تلاش است تا اقدامات محدودیتی را در «کیتو»، پایتخت افزایش دهد.
- پاناما: این کشور با ثبت ۱۵۰ مورد جدید ابتلا و ۶ مورد جدید مرگ و میر، تاکنون ۹ هزار و ۲۶۸ مورد ابتلا و ۲۶۶ مورد مرگ و میر را اعلام کرده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا آمریکای لاتین شمار مبتلایان مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان بارسلونا بود و موفق شد در یک بازی تماشای و جنجالی با نتیجه 2-3 برابر این تیم به پیروزی برسد و سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد. 

شاگردان کارلو آنچلوتی که هفته گذشته 120 دقیقه برابر منچسترسیتی بازی کرده و با پیروزی برابر این تیم به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بودند، امیدوار بودند که بتوانند در این دیدار هم با غلبه برابر بارسا اختلاف امتیازشان را در صدر جدول لالیگا زیاد کنند و در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرند. 

رئال در بازی رفت این فصل هم موفق شده بود با درخشش جود بلینگام به پیروزی برسد و بازی فینال سوپر جام که برابر حریف قدیمی برگزار شده بود را هم با برد پشت سر گذاشت و جام قهرمانی را بالای سر برد و شب گذشته توانست برای سومین بار متوالی در طول یک فصل برنده میدان باشد. 

این اتفاقی است که پس از 88 سال بار دیگر تکرار می‌شود و بارسا در طول این هشت سال هرگز در یک فصل در سه ال‌کلاسیکوی متفاوت شکست نخورده بود. به نظر می‎‌رسد که ژاوی در تقابل با رئال چندان ماهر نیست و روزهای سختی که روی نیمکت بارسا تجربه کرده هنوز به پایان نرسیده است.

دیگر خبرها

  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر رسید
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • بازداشت ۸۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر گذشته
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست