Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@06:56:44 GMT

منتخب تهران: رییس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۷۸۸۹

منتخب تهران: رییس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست

رویداد۲۴ عزت الله اکبری تالارپشتی درباره آخرین آرایش منتخبان مجلس یازدهم، گفت: سیاست‌های مجموعه شورای ائتلاف موجب شد ما اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آوریم، طبیعی است تفکر پیروز رییس مجلس یازدهم را انتخاب کند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره تشکیل کمیته ۷ نفره توسط عده‌ای از منتخبان اصولگرای مجلس برای انتخاب رییس و هیات رییس مجلس، گفت: با کسانی که جمع می‌شوند و احیاناً برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند کاری نداریم؛ ولی ما به وحدت نیرو‌های انقلاب امیدوار هستیم ائتلاف پیروز رییس مجلس را انتخاب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکبری تالارپشتی درباره میزان اثرگذاری نامزد‌های مستقل مجلس یازدهم در انتخاب هیات رییس، گفت: من دو دوره نمایندگی مجلس را تجربه کردم، فکر می‌کنم چه مستقل یا غیرمستقل می‌دانند مردم مطالبات جدی دارند، به همین دلیل مصلحت مردم و منافع ملی ایجاب می‌کند که همه طیف‌های مجلس از مسائل دیگر صرف نظر کنند و نمایندگان از هر طیف، سلیقه و فکری، منافع مردم را در نظر گیرند و با وحدت نظر روی یک فرد برای ریاست مجلس تمرکز کنند.
رییس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست/مجلس جمعی اداره شود

اکبری تالارپشتی درباره تلاش برخی منتخبان برای کاهش اختیارات رییس مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: معمولاً همیشه نمایندگان جدید به مدیریت قبلی انتقاد می‌کنند، حالا اگر رییس قبلی مجلس از اختیارات ویژه‌ای برخوردار بوده است باید شرایط حاکم بر عرصه سیاسی را هم در نظر گرفت، ولی واقعیت این است که رییس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست.

منتخب تهران در مجلس یازدهم افزود: به مسائل با دیدگاه مثبت می‌نگرم و به آن رنگ جناحی نمی‌دهم و تنش را نمی‌پسندم، چرا به جای پرداختن به کار‌های جدی برای مردم حاشیه پردازی کنیم؟ بحث این است که مجلس به شکل جمعی اداره شود و اگر رییس مجلس اقدامی غیرقانونی یا فرا قانونی انجام می‌دهد نمایندگان باید اعتراض کنند. در مورد علی لاریجانی هم مقداری شلوغش می‌کنند، ممکن است گاهی اوقات بیشتر از اختیاراتش استفاده کرده باشد.
بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از تلاش‌های حامیان قالیباف برای ریاست مجلس/ اصولگرایان غول چراغ جادو را بیرون می‌آورند؟ رییس بی‌اختیار بی‌اثر است/تک تک نمایندگان که نمی‌توانند مجلس را اداره کنند

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: وقتی مجلس بی‌خاصیت و همیشه در حاشیه باشد و مجلسی کارشناسی و مقتدر نباشد، از راس خارج می‌شود. «اگر مجلس، مجلس باشد هیچ نماینده‌ای نماینده‌تر نخواهد بود حتی رییس مجلس». رییس قوه دارای جایگاهی است و باید اقداماتی انجام دهد و رییس بی اختیار هم بی‌اثر است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: تک تک نمایندگان که نمی‌توانند مجلس را اداره کنند، به همین دلیل رییسی انتخاب می‌کنند که دارای اختیارات باشد. ولی اگر دوستان درباره مجلس دهم معتقدند رییس مجلس همه کار بوده، این اشکال از مجلس است نه از رییس آن.

اکبری تالار پشتی درباره شرط‌ های پیش روی محمد باقر قالیباف برای کسب جایگاه ریاست مجلس یازدهم، گفت: اطلاعی از این شروط ندارم. قالیباف در مورد این که میخواهد نامزد ریاست جمهوری شود چیزی نگفته است روی گمانه‌زنی‌ها نمی‌توان حرف زد. اگر او خودش چیزی اعلام کرده باشد، می‌توان اظهار نظر کرد، بنابراین شرط و شروط منتخبان بیمعنی است.

حاشیه‌سازی کار بی‌عرضه‌هاست

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم یادآور شد: حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و همه کمک کنند که کار جدی انجام دهیم، «حاشیه سازی کار بی‌عرضه‌هاست، آدم با عرضه برای ملت کار می‌کند، کمتر حرف می‌زند و بیشتر کار می‌کند.»

اکبری تالار پشتی اظهار کرد: بنا دارم به کمیسیون صنایع و معادن مجلس بروم. در این کمیسیون هم از جایگاه تقنین و هم نظارت باید مشکلات مردم را برطرف کنیم. به بقیه هم توصیه می‌کنم در حوزه تخصصی خود چنین رویکردی داشته باشند. مجلس یازدهم اقتدار خود را در خدمت به ملت حفظ کند و به جای حاشیه‌سازی به مشکل مردم بپردازد.

وی افزود: اگر ادعا داریم که هیچ نماینده‌ای نباید نماینده‌تر از دیگران باشد، چرا شرط و شروط می‌گذاریم؟ به هر حال یکی باید رییس شود که مدیریت کند. بقیه نمایندگان هم که در کمیسیون‌های مختلف نقش اساسی دارند می‌توانند نظارت کنند و هدفی را که ملت برای آن‌ها انتخاب کرده است را به هیچ وجه فراموش نکنند.

اکبری تالار پشتی تاکید کرد: ما نماینده همه مردم هستیم حتی آن‌هایی که رای نداده‌اند، اگر غیر از این باشد انحراف شروع می‌شود. بنده به عنوان منتخبی که سابقه نمایندگی دارم، به محض افتتاح مجلس کار را جدی شروع می‌کنم و از همه می‌خواهم این کار را بکنند. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مجلس یازدهم مجلس اکبری تالارپشتی مجلس یازدهم رییس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس مجلس در روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه هر هفته نشست علنی برگزار می کند که جلسه سه شنبه ها نظارتی خواهد بود.

این روال در مدت زمان حدود سه هفته ای که تا پایان دوره یازدهم مجلس باقی مانده ادامه خواهد داشت.

آخرین نشست علنی دوره یازدهم مجلس در روز چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • اتوبان‌ یازدهم اسلام‌آباد «ایران» نام گرفت + جزئیات
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است