Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

با وجود ضروری شدن استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت‌های حمل‌ونقلی و مردم، اگر مسافری در سواری‌های کرایه پلاک عمومی و اتوبوس‌های بین‌شهری ماسکی از پایانه‌ها و تعاونی‌های مسافری تحویل نگرفت یا شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها بود می‌تواند به گفته مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، به صورت حضوری یا از طریق سامانه ۱۴۱ شکایت خود را اعلام کند تا به سرعت این موضوع پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، محدودیت‌هایی در حمل‌نقل بین شهری و بین استانی به وجود آمد و حتی پس از کاهش این محدودیت‌ها، مصوباتی برای رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی مانند ضدعفونی کردن معابر و سطوح تماس، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضروری شدن استفاده از لوازم مورد نیاز به ویژه ماسک در محیط‌هایی مانند اتوبوس، مترو، قطار، هواپیما و تاکسی‌های بین‌شهری اعلام شد. اما با وجود ضروری شدن اجرای مصوبات برای همه متولیان دستگاه‌های مختلف، در حوزه حمل‌ونقل بین‌شهری و سفرهای جاده‌ای این نکات و الزامات آن‌طور که باید رعایت نمی‌شود و مسافران نمی‌دانند در برخورد با این موارد چه کاری باید انجام دهند و مراتب اعتراض و شکایت‌شان را چگونه اعلام کنند.

داریوش باقرجوان - مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور- در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که اگر در اتوبوس‌ها یا سواری‌های کرایه پلاک عمومی بین شهری ماسک و بسته بهداشتی به مسافران داده نشد یا کسی پروتکل‌ها را رعایت نکرد، مردم باید چکار کنند و چگونه اعتراض خود را پیگیری کنند؟ تاکید کرد: قطعا نظارت در همه پایانه‌های مسافری و بر عملکرد همه شرکت‌های حمل‌نقل جاده‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاه‌های دیگری از جمله شهرداری‌ها به عنوان متولیان پایانه‌ها و سازمان راهداری صورت می‌گیرد اما مردم خودشان باید در این زمینه حساسیت بیشتری داشته باشد و به عنوان چشم و گوش ناظران عمل کنند.

وی افزود: اگر یکی از شرکت حمل و نقلی از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی امتناع کرد و ماسک در اختیار مسافران قرار نداد، مردم در درجه نخست می‌توانند به نمایندگان بهداشت یا نمایندگان سازمان راهداری که در همه پایانه‌های مسافری حضور دائم دارند و مستقر هستند، مراجعه کرده و نهایتا از طریق سامانه ۱۴۱ شکایت خود را نسبت به شرکت مورد نظر اعلام کنند تا مورد پیگیری قرار گیرد. سازمان راهداری و دیگر متولیان نظارت نیز در این زمینه نسبت به رعایت کردن این نکات نظارت کافی را دارند و اگر مردم به موقع نقاط ضعف را گزارش کنند می‌توان این مشکلات را حل و با متخلفان برخورد کرد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید بر اینکه مردم باید مطالبه‌گری خود از ما را در همان پایانه‌ها و در کمترین زمان ممکن داشته باشند، گفت: از سوی دیگر نیز به همه مردم گفتیم ضمن خرید غیرحضوری و اینترنتی بلیت‌های سفر خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا پایان سفر ماسک خود را در اتوبوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی از صورت خود بر ندارند.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی سازمان راهداری نقل جاده ای پایانه ها پروتکل ها حمل و نقل بین شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل‌ونقل وزارت صمت، اظهار کرد: به‌کارگیری اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

وی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

به گزارش ایمنا، در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به‌کارگیری اتوبوس و تاکسی‌های برقی ویژه کلان‌شهر اراک گفت‌وگو شد.

در این جلسه روش‌ها و مدل‌های مختلف تخصیص و به‌کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل‌های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به‌کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک‌های عامل و شرکت‌های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

کد خبر 747575

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد