Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@06:18:04 GMT

اثرات رکود خورشید در سالهای آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۸۱۲۹

به گزارش نیویورک پست، تحقیقاتی که در این زمینه توسط ستاره شناسان امریکایی انجام شده، نشان می‌دهد، فعالیت خورشید طی سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته و بررسی فعل و انفعالات سطح خورشید کاملاً گویای این تحول است.

پژوهشگران برای توصیف این شرایط از واژه رکود خورشید استفاده کرده‌اند و می‌گویند این وضعیت که در یک قرن اخیر بی سابقه است باعث تضعیف میدان مغناطیسی خورشید شده و موجب می‌شود پرتوهای کیهانی اضافی و جدیدی وارد منظومه شمسی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وضعیت سلامت فضانوردان و مسافران سفرهای هوایی بیش از گذشته به خطر می‌افتد و ترکیبات شیمیایی لایه‌های بیرونی جو کره زمین نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد که به افزایش وقوع پدیده رعد و برق منجر می‌شود.

محققان ناسا می‌گویند این وضعیت قبلاً طی سال‌های ۱۷۹۰ تا ۱۸۳۰ میلادی نیز رخ داده بود که نتیجه آن سرمای شدید، کاهش تولید محصولات کشاورزی، قحطی و طغیان تعداد زیادی از آتشفشان ها بوده است. در آن دوره دمای کره زمین به مدت بیست سال تا دو درجه کاهش یافت و تولید مواد غذایی در جهان با مشکلات جدی مواجه شد.

در دهم آوریل سال ۱۸۱۵ دومین فوران آتشفشانی بزرگ جهان طی ۲۰۰۰ سال اخیر در اندونزی رخ داد که به کشته شدن ۷۱ هزار نفر منجر شد. در سال ۱۸۱۶ نیز تقریباً هیچ یک از نقاط کره زمین تابستان را تجربه نکردند و حتی در تیر ماه در برخی نقاط جهان برف بارید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ امیر لاهوتیان افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک در ۲ روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد، وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به ویژه باغ‌های انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

او همچنین گفت: می‌توان از عملیات غرقابی در باغ‌ها استفاده کرد و از خاک ورزی مانند شخم و دیسک نیز باید خودداری شود.

برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی افزود: بر ایجاد دود با استفاده از باقیمانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش نیز تاکید کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان
  • آخرین وضعیت حل مشکل پله برقی‌های خاموش تهران/ ۶۰ یونیت تا ۳ ماه آینده نصب می‌شود
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • سیاه‌چاله چیست و چگونه نور را می‌بلعد؟!
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • جهان آینده مدیون غزه خواهد بود