Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@21:28:39 GMT

۳۸ درصد ناوگان حمل‌ونقل باری آذربایجان‌شرقی فرسوده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۸۳۳۳

به گزارش خبرنگار ایلنا، اروجعلی علیزاده در گفت وگو با خبرنگاران، مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعم از مسافری و باری را حدود ۲۵ هزار دستگاه اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارها از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۵ دستگاه بالای ۲۵ سال عمر دارند.

وی با اشاره به تصمیم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای نوسازی این ناوگان، افزود: در جهت نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه و به منظور تسریع در انجام روند نوسازی، از سوم خرداد امسال متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا ۳ سال ساخت در آدرس اینترنتی بخش نوسازی و توسعه ناوگان می توانند ثبت‌ نام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده اظهار داشت: این اطلاعیه جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به شرکت‌های تولید کننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات صادر شده است.

وی اضافه کرد: از جمله شرایط واردات کامیون های فوق، این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد و از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آئین‌نامه اجرایی آن برخوردار باشند.

علیزاده ادامه داد: کامیون های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط است، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشند.

وی به شرایط کامیون های اسقاطی نیز اشاره کرد و گفت: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می‌تواند حداکثر ۳ تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

علیزاده افزود: کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل‌ و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جاده راهداری و حمل و نقل جاده سازمان راهداری و حمل ناوگان حمل و نقل حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  وضعیت نوسازی واحدهای مسکونی در مناطق جنوب تهران در مقایسه با مناطق شمال تهران نامناسب تر است گفت: بسیاری از ساکنان بافت های فرسوده در جنوب تهران به دلیل عدم تمکن مالی با مشکل مواجه هستند که در این زمینه سعی داریم با پرداخت تسهیلات نوسازی مشارکت های مردم و مالکان را در این مناطق افزایش دهیم.

وی افزود: در بازه سال های ۸۸ تا ۹۲ میزان نوسازی بافت های فرسوده رکورد دار بوده به طوری که میزان نوسازی بافت های فرسوده به ۱۰۰ هزار واحد هم می‌رسد اما بعد از آن اجرای نوسازی بافت های فرسوده کاهشی شد.

او اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و انتقال آن به طرح های نوسازی بافت های فرسوده روند اجرا را تسریع کنیم و از سوی دیگر مشارکت های مردمی را هم تقویت کنیم.

آیینی گفت‌: تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها از طریق مشارکت های مردمی و پرداخت تسهیلات ساخت و اجرای بسته های تشویقی امکان پذیر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر