Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بلومبرگ، یک پنجم تقاضای جهانی برای نفت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از بین می رود. هر سه آژانس بزرگ نفتی جهان حالا توافق دارند که پس از اعمال تعطیلی و قرنطینه ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان، دنیا با بزرگترین کاهش در مصرف نفت مواجه شده است. میزان این کاهش تقاضا نشان می‌دهد علی‌رغم کاهش تولید بی‌سابقه تولیدکنندگان، ذخایر نفتی در سال جاری میلادی افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و اداره اطلاعات انرژی آمریکا سه هفته پیش دورنمای شرایط بازار نفت را منتشر کردند و هر سه در مورد عمق این کاهش تقاضا توافق داشتند. دورنمای بدبینانه ای که آژانس بین المللی انرژی ماه گذشته اعلام کرده بود حالا مورد توافق دو نهاد دیگر هم قرار دارد یعنی دنیا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 1.7 میلیارد بشکه کمتر از همین دوره در سال گذشته مصرف خواهد کرد.

در گزارش هایی که در اواسط ماه آوریل منتشر شد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک هر دو پیش بینی کرده بودند تقاضای نفت 12 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم نسبت به سال گذشته کاهش می یابد. آژانس بین المللی انرژی به تنهایی اعلام کرده بود این کاهش برابر با 20 میلیون بشکه در روز است. از آن زمان با برداشته شدن تدریجی تعطیلی ها و بازگشایی برخی از کسب و کارها، دورنمای تقاضای نفت کمی خوش بینانه تر شده است.

 هر سه این سازمان ها توافق دارند که تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی بهبود می یابد ولی همچنان در کل سال 2020 پایین تر از سال گذشته خواهد بود.

 آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده بزرگترین نگرانی این است که آیا دولت ها می توانند بدون ایجاد موج دیگری در شیوع ویروس کرونا تعطیلی ها را بردارند. اگر چنین اتفاقی نیفتد یک سقوط دیگر در تقاضا با موج بعدی تعطیلی ها در پیش خواهد بود.

در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا و اوپک در مورد میزان کاهش تقاضا در نیمه دوم سال جاری میلادی بدبین تر هستند، شرایط کلی بازار نفت خوشبینانه تر شده است که شاید نتیجه نشانه های اولیه پایان روند نزولی تقاضا باشد و یا تاثیر کاهش تولیدی که برای متعادل نگه داشتن بازار الزامی است.

 کاهش تولید توسط کشورهای تولید کننده نفت چه داوطلبانه باشد و چه اجباری، برای جبران سقوط تقاضا در 3 ماهه فعلی کافی نیست. انتظار می رود 780 میلیون بشکه دیگر (اوپک) و یا 1.12 میلیارد بشکه (آژانس بین المللی انرژی) طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی به ذخایر نفتی اضافه شود. ولی این ذخایر در نیمه دوم سال با بهبود تقاضا و کاهش بیشتر تولید، پایین تر خواهند آمد.

 حتی اگر تقاضای نفت در 2021 به سطح قبل از شیوع ویروس کرونا بازگردد که یک دورنمای خوشبینانه است، تولیدکنندگان نفت همچنان تحت فشار خواهند بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت فروش نفت ویروس کرونا اخبار کرونا آژانس بین المللی انرژی دوم سال جاری میلادی سه ماهه دوم تقاضای نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴