Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  فیزیوتراپیست احمد موذن زاده رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: رشد گلوبال تعرفه‌های سال ۹۹ تنها با یک رشد ۱۵ درصدی همراه بوده در حالی که میزان تورم سال گذشته بالای ۴۰ درصد بوده است.

او  افزود: این در حالی است که ما برای استفاده از مواد حفاظتی و بهداشتی در پیشگیری از کرونا، هزینه می‌دهیم که باعث می‌شود هزینه‌های سرباری ویزیت و درمان بیماران بالا برود ضمن اینکه از اواسط اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، مراکز فیزیوتراپی در سطح کشور یا تعطیل بودند یا با حداقل ظرفیت پذیرش کار کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موذن زاده گفت: درحال حاضر هم میزان پذیرش مراکز فیزیوتراپی به کمتر از نصف ظرفیت معمول کاهش پیدا کرده و هم رشد تعرفه‌های امسال به هیچ وجه پاسخگوی تورم موجود نیست و این مسئله مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، ادامه داد: از نظر گردش مالی، پیش بینی می‌کنیم که در مورد مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی و سایر مراکز و موسسات درمانی تا پایان سال یک حالت رکود تورمی و انقباضی داشته باشیم به طوری که حداقل ۲۰ درصد فعالیت مراکز یا محدود و کوچک شده و یا متاسفانه ورشکستگی اتفاق می‌افتد.

او گفت: از مسئولان امر درخواست داریم با توجه ویژه به مراکز درمانی و موسسات پزشکی از بروز چنین مشکلاتی برای آن‌ها پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید: صادرات ۲۵ میلیون دلاری تجهیزات پزشکی در سال ۹۸/ تامین ۱.۵ میلیون کیت تشخیص کرونا در کشور

موذن زاده افزود: طبیعی است اگر نتوانیم مراکز خودمان را سرپا نگه داریم و تعدادی از مراکز مجبور به تعطیلی یا کاهش بار فعالیت شوند در دراز مدت بیمارانی آسیب می‌بینند که نمی‌توانند به مراکز مورد نظر خودشان مراجعه کنند.

او  به نقش فیزیوتراپی در بحران کرونا اشاره کرد و گفت: توانبخشی ریه به همراه فیزیوتراپی تنفسی، به بیماران کرونایی خصوصاً در شرایط تحت حاد و مزمن کمک شایانی کرده است.

موذن زاده افزود: دستورالعمل ارائه خدمات فیزیوتراپی به بیماران کووید ۱۹ را انجمن فیزیوتراپی با کمک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهیه و تدوین کرد و توسط معاونت درمان وزارت بهداشت در هفته گذشته جهت اجرا در سطح کشور ابلاغ شد و چنین گایدلاینی برای اولین بار در خاورمیانه انجام شده و در این زمینه پیشرو هستیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماران کرونایی فیزیوتراپی موذن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال

علی موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: دوره دکترای حرفه ای رشته فیزیوتراپی یک مقطع استاندارد و رایج این رشته است و از سال ۸۷ موافقت برگزاری این دوره اخذ و سال ۹۱ اولین آزمون دوره دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در کشور برگزار شده است.   وی افزود: در شورای عالی آموزشی وزارت بهداشت برگزاری دوره فیزیوتراپی از لیساس به دکترای حرفه ای مصوب شده و مجوز برگزاری این دوره تا سه سال داده شده است.   رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور بیان کرد: امیدواریم که پذیرش دانشجو در مقطع دکترای حرفه ای از طریق دفترچه های کنکور سراسری انجام شود.   موذن زاده ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی  رشته فیزیوتراپی داریم. در مقطع دکترای حرفه ای نیز حدود ۸۰ فارغ التحصیل در کشور داریم.    وی تاکید کرد: شورای گسترش در حال اعطای مجوز برای برگزاری دوره دکترای حرفه ای در ۱۷ دپارتمان علمی کشور است و امیدواریم این کار زودتر به سرانجام برسد.    رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور اضافه کرد: تجهیزات توانبخشی هایتک در داخل کشور تولید می شود و این تجهیزات به کشورهای همجوار مانند ترکیه، عراق، امارات، تاجیکستان، کشورهای اروپایی و کانادا نیز صادر می شود.

وی افزود: ارائه خدمات فیزیوتراپی در بسته بیمه پایه سلامت در نظر گرفته شده است، پس تعدادی از خدمات این حوزه مانند خدمات عمومی توسط سازمان‌های بیمه گر پایه مورد پوشش قرار می‌گیرد؛ البته قسمتی از خدمات تخصصی توسط بیمه‌های تکمیلی تحت پوشش است.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران افزود: در حال حاضر در ۱۰۰ درصد مراکز فیزیوتراپی در بخش خصوصی، خیریه، دولتی، درمانگاهی و بیمارستانی خدمات به صورت الکترونیک پذیرفته و ارائه می‌شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تعرفه‌های غیرمنطقی عاملی برای افت کیفیت خدمات سلامت است
  • فیزیوتراپی تارتار برای حضور روی نیمکت ملوان