Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@18:54:49 GMT

امور بین الملل چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۸۹۷۹

امور بین الملل چیست؟

مجموعه قواعدی که دولت ها (اعضای جامعه بین الملل) آن را لازم الاجرا می دانند، حقوق بین الملل نام دارد. این حقوق همچنین در برگیرنده قواعدی است که تعیین کننده نحوه تشکیل و تکالیف سازمان های حقوق بین الملل و روابط آنها با یکدیگر و دولت ها و بعضاٌ تکالیف افراد می باشد.

به گزارش پول نیوز ،در حقوق بین‌الملل که به دو بخش حقوق بین‌الملل عمومی (روابط بین دو کشور) و حقوق بین‌الملل خصوصی (روابط اشخاص، اعم از حقوقی و حقیقی ازکشورهای مختلف) تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترین بخش حقوق بین‌الملل که موضوع بحث ها و اختلافات مابین افراد دو کشور قرار میگیرد، بحث تعارض قوانین می باشد.

طبق قوانین ومعاهده نامه های بین‌المللی و داخلی، تشخیص صلاحیت رسیدگی به هر دعوایی، با دادگاهی است که پرونده در ان دادگاه مطرح شده است.

قاضی دادگاه قبل از ورود به ماهیت هر دعوایی، ابتدا نسبت به تشخیص صلاحیت خود و اینکه آیا صلاحیت ذاتی و یا محلی برای رسیدگی به پرونده را دارد، تصمیم گیری خواهد نمود.

در بعضی از موارد ،این تصمیم دادگاه قابل اعتراض در محکمه بالاتر است.

 

اما اگر دادگاهی علیرغم نداشتن صلاحیت لازم قانونی، شروع به رسیدگی نماید وطرفین به لاین موضوع معترض باشند، تکلیف چیست؟

 

در این گونه موارد، معمولا طرفین با یکی از طرفین، امکان اعتراض و ایراد اشکال را دارند و معمولا دادگاه به این اعتراض و ایراد عدم صلاحیت به صورت مکتوب پاسخ خواهد داد.

 

اگر خود را صالح به رسیدگی ندانست، پرونده را به مرجع صلاحیتدار ارسال خواهد نمود.

 

مهمترین خدمات وکیل امور بین الملل

یک وکیل امور بین الملل در رسته های مختلف حقوقی می تواند به مشتریان داخلی و خارجی ارائه مشاوره دهد، برخی از مهمترین این موارد را اینجا لیست می کنیم.

 

مشاوره حقوقی و وکالت جهت تنظیم قرارداردها و شرکت های بین المللی و ثبت آن ارائه مشاوره در خصوص قوانین بین المللی بیمه، حقوق گمرکی و ترابری بین المللی داوری طرفین در بسیاری از اختلافات تجاری و برطرف نمودن آن در سراسر جهان با تنظیم توافق نامه های داوری قبل و بعد از ایجاد اختلاف، همراه با تنظیم شروط داوری در این قراردادها پذیرش داوریهای بین المللی و ad hoc  مطابق با قواعد داوری آنسیترال مشاوره در خصوص نحوه طرح دعاوی خانوادگی ایرانیان و مراجعه ایشان به محاکم خارجی مشاوره در خصوص موانعی اعم از شرعی و حقوقی که ایران جهت پیوستن به اساسنامه دیوان کیفری بین المللی با آنها مواجه است. مشاوره در خصوص احتمال انتساب مسئولیت میانمار مطابق با اساسنامه دیوان بین المللی کیفری مشاوره در خصوص عواقب تابعیت دوگانه و روش های جلوگیری از آن مشاوره در خصوص نقشی که پلیس بین الملل در پیشگیری از جنایات سازمان یافته فراملی ایفا می کند. مشاوره در خصوص حقی که متهم جهت دفاع در اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی از آن برخوردار است. مشاوره در خصوص دلایل حقوقی که تحریم کنندگان بین المللی ایران عنوان می کنند. مشاوره در خصوص قانونی که در حقوق جزای بین المللی و ایران در خصوص منع تعقیب مجدد وجود دارد. معرفی داوران و انتخاب ایشان به اجرا در آوردن آراء داوران اعتراض به آراء داوری بین المللی و یا ارتقاء آنها آشنایی با مهاجرت و روش مهاجرت به سایر کشورها  

جهت دریافت مشاوره در  زمینه خدمات حقوق بین الملل ، با کارشناسان مجرب خانه دادخواهی فرنود تماس بگیرید.

 

 

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پول نیوز حقوق بین الملل دادگاه کرونا معاهده نامه حقوق بین الملل مشاوره در خصوص بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ایویتسا داچیچ، وزیر امور خارجه جمهوری صربستان در تماس تلفنی با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه در عرصه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو تشکیل دور جدید مجلس صربستان را تبریک گفت و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران برای روابط با کشور صربستان اهمیت قائل است.

وی با اشاره به رویکرد اصولی کشورمان در خصوص احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها، بر تعهد و احترام جمهوری اسلامی ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان همچنین در بخش دیگری از این گفتگو، به تشریح سیاست‌های کشورمان در خصوص منطقه بالکان پرداخت و تصریح نمود: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تحکیم ثبات و امنیت در بالکان و ارتقاء همزیستی میان همه اقوام و پیروان تمامی ادیان در این منطقه است و در این چارچوب، تقویت روابط با صربستان مورد استقبال ماست.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این تماس، ضمن ابراز خرسندی از ارتباطات و تعامل نزدیک بین مقامات عالیرتبه دو کشور در سطوح مختلف اظهار داشت جمهوری صربستان همبستگی کامل خود را با جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد.

ایویتسا داچیچ اعمال استاندارد‌های دوگانه و استفاده ابزاری از نهاد‌های بین‌المللی را در راستای سیاست فشار برخی دولت‌های غربی علیه کشور‌های مستقل ارزیابی کرد و لزوم همبستگی افزون‌تر دولت‌های مستقل در مواجهه با اینگونه تلاش‌ها و اقدامات را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و صربستان بر تداوم تماس‌ها در جهت توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه و همچنین استمرار رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی
  • اعلام همبستگی کامل صربستان با ایران
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت