Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@03:07:47 GMT

شورای مدرسه در مورد تداوم فعالیت تصمیم گیری می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۹۰۳۴

شورای مدرسه در مورد تداوم فعالیت تصمیم گیری می‌کند

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه بازگشایی مدارس بعد از ۲ ماه، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور در فارس هم اجرایی شده است، تاکید کرد که بعد از یکهفته، شورای مدرسه در مورد تداوم فعالیت مدرسه تصمیم‌گیری می‌کند.

فرهاد اسماعیلی شنبه ۲۷ اردیبهشت در حاشیه بازگشایی مدارس، به خبرنگاران گفت: بازگشایی مدارس به مدت یکهفته با هدف رفع اشکال دانش‌آموزان و جلوگیری از محرومیت برخی دانش‌آموزانی که دسترسی کامل به فضای مجازی یا برنامه‌های آموزش مجازی ندارند، انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با بیان اینکه با همه‌گیری ویروس کرونا، معلمان به صورت خودجوش و خلاقانه از هر ابزاری برای آموزش دانش آموزان بهره بردند و نگذاشتند آموزش تعطیل شود، گفت: البته باید پذیرفت که اقدامات آموزشی انجام شده توسط معلمان، با وجود مطلوبیت و تلاشی که انجام شدهاست، جای آموزش حضوری را نمی گیرد اما نشان داد که در بحران‌ها می‌توان چنین اقدامی را در دستور کار قرار داد.

او به راه‌اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان " شاد"  اشاره و تاکید کرد: این شبکه صرفا برای شرایط کنونی و شیوع و همه گیری کروناویروس طراحی نشده بلکه بستری است برای انجام فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی، لذا در شرایط عادی و حتی با فعال شدن مدارس هم قابل استفاده خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها و  بروز مشکلاتی در زمینه برگزاری کلاس درس به صورت مجازی در کشور، گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی در این زمینه، ۸۳۰ نقطه استان فارس از اینترنت بی‌بهره‌اند، ۵۰۰ نقطه نیز دسترسی مناسبی به آنتن تلویزیون ندارند و ۲۰۰ نقطه حتی از دریافت امواج رادیویی هم محرومند.

اسماعیلی یکی از دلایل مهم تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس را محدودیت دسترسی برای برخی از دانش‌آموزان اعلام و خاطرنشان کرد: البته معلمان مسئولیت پذیر به شکل خودجوش در مناطق محروم اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری کرده بودند.

او با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: طراحی سئوالات امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری و پایه نهم به صورت مدرسه‌ای  و برای هدایت تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه امتحانات پایه دوازدهم از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود، گفت: همچنین امتحانات متقاضیان تغییر رشته، داوطلبان آزاد، بزرگسالان و از راه دور نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در امتحانات نهایی فقط پاسخگویی به  ۸۰ درصد از محتوای کتاب که تا اسفند ماه به صورت حضوری تدریس شده ملاک ارزیابی است و پاسخگویی به  سئوالاتی  که از ۲۰ درصد بقیه محتوای کتاب که به صورت مجازی تدریس شده اختیاری و کمکی است.

به گزارش ایسنا، شنبه 27 اردیبهشت و همزمان با سراسر کشور، مدارس استان فارس نیز با حضور کادر آموزشی و رعایت پروتکل‌های آموزشی باز شد و جمع محدودی از دانش‌آموزان برای دریافت آموزش حضوری یا رفع اشکالات درسی، سرکلاس حاضر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ستاد ملی کرونا وزارت آموزش وپرورش فارس بازگشایی مدارس آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق