Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ خبر خوب اینکه پیک پندمی ویروس کرونا در اروپا در حال تمام شدن است. این هفته تعداد کشته‌ها در ایتالیا به کمترین حد خود در دو ماه گذشته رسیده و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز اعلام کرده مدارس، مراکز مراقبت از کودکان و رستوران‌ها در روز‌های آتی باز خواهند شد.
اما این آسودگی طولی نمی‌انجامد. نیویورک تایمز در گزارشی به احتمال بروز بدترین رکود تاریخ در اروپا به دلیل درگیری این قاره با ویروس کرونا اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیسیون اروپایی روز چهارشنبه گزارشی از تقلیل ۷.۴ درصدی اقتصاد اروپا در سال جاری ارائه کرده است. یک مقام ارشد اروپایی به ساکنان اتحادیه اروپا گفته منتظر شرایطی مشابه بعد از جنگ جهانی دوم بوده و انتظار یکی از بدترین رکود‌های اقتصادی تاریخ را داشته باشند.   بر اساس پیش بینی‌های قبلی قرار بود ۲۷ کشور عضو بلوک اقتصادی اروپا در سال جاری ۱.۲ درصد رشد اقتصادی را تجربه کنند. در سال ۲۰۰۹ بعد از بحران مالی جهانی این قاره ۴ و ۵ درصد کاهش رشد اقتصادی را تجربه کرده بود.   گزارش‌های جدید نشان میدهد که حتی اگر ویروس ناپدید شود هم اقتصاد‌های این کشور‌ها برای چندین سال تحت تاثیر آثار آن خواهد بود.   در چین با وجود اینکه شیوع کاهش پیدا کرده و بسیاری از کارخانه‌ها راه افتاده انداما به دلیل کاهش تقاضای خریداران عملا بازیابی اقتصادی به کندی انجام می‌شود.   در آمریکا که رشد ابتلا به کرونا بیشترین شیب را از آن خود کرده، گزارش‌ها حاکی از بیست میلیون بیکاری در ماه آپریل است.   اتحادیه اروپا با جمعی ۴۴۰ میلیونی خود شریک اول تجاری آمریکاست و دومین شریک تجاری چین. اتحادیه اروپا بزرگترین سرمایه گذار در آفریقا و کشور‌های در حال توسعه جهان نیز هست.   ادامه دار شدن رکود در اروپا، موج دوم بیماری کرونا و یا کندی بازیابی اقتصادی به معنای بیچاره شدنه تعداد بیشتری از جمعیت اروپایی هاست و به کارخانه ها، بانک‌ها و مردم جهان آسیب جدی وارد خواهد کرد. این بحران همچنین شکاف سیاسی بین کشور‌های ثروتمند شمال و فقیر جنوب در جهان را تعمیق می‌بخشد.   پائولو جنتیلونی کمیسر اروپا در امور اقتصادی در یک کنفرانس خبری از آغاز ریکاوری اقتصادی در نیمه دوم سال خبر داد، اما تا پایان ۲۰۲۱ کشور‌های اتحادیه اروپا در بدترین وضعیت خود قرار خواهند داشت.   کارتین وروی رییس کمیسیون واحد اقتصادی اتحادیه اروپا گفته خطر رکود بسیار عمیق‌تر و طولانی‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد.   جنتیلیونی گفته: اقتصاد ایتالیا و اسپانیا که بیشترین خسارت را از کرونا دیده انئ اجتمالا بیش از ۹ درصد کاهش رشد اقتصادی را امسال تجربه خواهد کرد و ریکاوری اقتصادی در ایتالیا نیز به شدت کند خواهد بود.   پیش بینی‌ها از نرخ بیکاری رقم ۹ درصد را در اتحادیه اروپا نشان میدهد. آلمان که بزرگترین اقتصاداروپاست احتماالا رکودی سخت‌تر رکود بعد از جنگ جهانی دوم را تجربه میکند، اما پیش بینی میشود ریکاوری اقتصادی در این کشور با سرعت بالاتری باشد.   اروپا و آمریکا نزدیک‌ترین شریک تجاری یک دیگریند. سالانه ۱.۳ تریلیون دلار مبادله بین این دو صورت میگیرد. بر اساس آمار دولت آمریکا شرکت‌های اروپایی دایملر، بی ام و یا زیمنس بیش از ۴ میلیون اشتغال در آمریکا ایجاد کرده اند.   یکی از خطراتی که اروپا را تهدید میکند تضعیف یورو به دلیل اختلافات بین رهبران حوزه یوروست.
کشور‌های اروپایی امیدوارند رکود به وجود آمده «وی شکل» بوده و اقتصاد‌های اروپا بعد از تجربه یک سقوط ناگهانی، مسیر احیا را در پیش بگیرند.   درحال حاضر بسیاری از کارخانه‌ها در ایتالیا کارشان را شروع کرده اند و آلمان نیز آرایشگاه‌ها و فروشگاه هایش را باز کرده است. فرانسه نیز محدودیت هایش را کاهش داده است. اما بسیاری از محدودیت‌ها از جمله ممنوعیت تجمعات گسترده همچنان باقی است و معلوم نیست کی بار دیگر جهان به زندگی عادی برمیگردد.   لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، کرونا در اروپا ، رکود اقتصادی اروپا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کرونا در اروپا رکود اقتصادی اروپا اتحادیه اروپا کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

ترامپ، بار دیگر بایدن را «بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر در مقایسه با بایدن ریاست جمهوری «درخشانی» داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از به نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به خبرنگاران گفت: بایدن بدترین رئیس‌جمهور تاریخ کشور ما است. از جیمی کارتر هم بدتر است.»

نامزد ۷۷ ساله احتمالی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری گفت: بایدن کشور ما را ویران کرد؛ جیمی کارتر اکنون خوشحال است، زیرا دوره ریاست جمهوری او در مقایسه با بایدن فوق‌العاده شده است.

او افزود: جنگ‌ها در سراسر جهان در حال وقوع هستند. در نظرسنجی‌ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم.

کارتر ۹۹ ساله دموکرات از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ یک دوره در کاخ سفید رئیس‌جمهور بود. مانند دوران بایدن، ریاست جمهوری کارتر با افزایش قیمت‌ها، تنش‌های دیپلماتیک با ایران، تهاجم روسیه و ناآرامی در افغانستان همراه بود. متوسط نرخ تورم سالانه در دوران کارتر حدود ۱۰ درصد بود - که ناشی از قیمت‌های بالای انرژی بود - که دولت او با افزایش نرخ بهره به بیش از ۱۷ درصد منجر به رکود اقتصادی شد.

در دوران بایدن، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۴۱ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسید، کمتر از اوج ۱۳.۵ درصدی در آخرین سال ریاست جمهوری کارتر بود.

کارتر پس از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، به المپیکی‌های آمریکا اجازه شرکت در بازی‌های ۱۹۸۰ مسکو را نداد. در پاسخ به تهاجم، دولت کارتر به طور مخفیانه مبارزان را در افغانستان مسلح کرد تا با شوروی مقابله کنند. اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده و خالد شیخ محمد، مغز متفکر ۱۱ سپتامبر، از جمله اعضای رادیکال این مبارزان مورد حمایت کارتر بودند.

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • افزایش تعاملات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • (عکس) بدترین ترافیک تاریخ در چین،؛ ۱۰۰ کیلومتری که بازشدنش ۱۲ روز طول کشید!
  • بدترین پنالتی تاریخ: توپ به خط نمی‌رسید! (عکس)
  • کنان ییلدیز در آستانه تمدید قرارداد با یوونتوس