Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-28@20:32:00 GMT

افرادی که نگران تغییرات آب‌و هوا هستند، ماسک می‌زنند!

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۹۳۴۷

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که موضع افراد در مورد تغییرات آب‌وهوایی، تا حدودی تصمیم آن‌ها برای پوشیدن ماسک در دوران شیوع کروناویروس را مشخص می‌کند.

"مورنینگ کانسالت"( The Morning Consult) یک شرکت فناوری است که این بررسی را انجام داده تا ببیند چگونه دیدگاه یک فرد در مورد بحران سلامت جامعه، رفتار آن‌ها در قبال دیگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم تحقیقاتی این پروژه، در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ آوریل از ۲ هزار و دویست آمریکایی نظرسنجی آنلاین انجام دادند و سوالاتی را پیرامون دیدگاه آنها در مورد تغییرات آب‌و هوا و احتیاط‌های لازم در دوران شیوع کروناویروس پرسیدند.

این بررسی نشان می‌دهد، تقریبا ۵۴ درصد از افرادی که راجع به آب‌وهوا نگران هستند، همیشه در اجتماع ماسک می‌زنند.

این در حالی است که تنها ۳۰ درصد از افرادی که راجع به تغییرات آب‌وهوایی نگران نیستند، از ماسک استفاده می‌کنند.

گروهی از مردم که راجع‌ به آب‌وهوا نگران بودند، موافق این موضوع بودند که تغییرات زیست محیطی به دلیل فعالیت‌های انسانی انجام شده. این گروه راجع به آینده کره زمین هم نگران بودند.

گروه دیگر که راجع به آب‌وهوا نگران نبودند،افرادی بودند که گفتند در مورد تغییرات آب‌وهوایی یا خیلی نگران نیستند یا اصلا نگرانی‌ ندارند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ماسک فناوری سلامت زیست محیطی زمین آب و هوا جامعه زمین فناوری ماسک تغییرات آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: شاخص کیفی هوا برای شهر کرمانشاه وضعیت هشدار و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

ابراهیم شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: شاخص کیفی هوا AQi امروز 7 فروردین، برای ایستگاه‌های  استان کرمانشاه نشان می‌دهد هوای شهر کرمانشاه برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: ایستگاه قصرشیرین عدد شاخص 168 رنگ قرمز _ وضعیت ناسالم  یا هشدار، ایستگاه سرپل ذهاب عدد شاخص 134 رنگ نارنجی _ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس یا هشدار، ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص 137 رنگ نارنجی _ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس یا هشدار، ایستگاه پاوه عدد شاخص 212 رنگ بنفش _وضعیت بسیار ناسالم و یستگاه کنگاور عدد شاخص 88 رنگ زرد _وضعیت سالم را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: توصیه می‌شود در شهرهای با وضعیت هشدار، گروه های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند؛ سایر افراد نیز با استفاده از ماسک‌ مناسبو در مواقع ضروری خارج شوند و حضوردر فضای باز را به حداقل کاهش دهند. 

شکیبا بیان کرد: حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و  گردوغبار ، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن است.

وی عنوان کرد: در صورت لزوم  به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک  مناسب استفاده کنید. ماسک مناسب در این شرایط ماسک n95 یا ماسک (ffp2،ffp3 ) است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه  ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی و ششمین سالگردشهادت سردار املاکی
  • ایجنت آلفونسو دیویس: بایرن مونیخ در حق ما بی‌انصافی کرد
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • چت‌بات Grok فعال می‌شود
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • مطالعه‌ای نگران‌کننده: استفاده از ChatGPT با افت تحصیلی در ارتباط است
  • کالیاری نگران ستاره ازبک، شومورودوف مصدوم شد
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا