Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@04:50:48 GMT

روزه داری به همراه ویتامین C درمان سرطان را ساده می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۶۹۴۰۳

به گزارش نیوزلند، بر اساس مطالعه مذکور که نتایج آن در نیچر کامیونیکیشنز منتشر شده، تبعیت از رژیم غذایی مشابه با شرایط روزه داری باعث کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی می‌شود.

آزمایش‌هایی که در این زمینه بر روی موش‌ها انجام شده، نشان می‌دهد تبعیت از این نوع رژیم غذایی باعث شده رشد تومورهای سرطانی در روده بزرگ موش‌های مختلف کند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار است که یک روش مداخله غیر سمی برای کند کردن روند رشد تومورهای سرطانی مؤثر واقع شده است.

روش‌های مداخله دیگر مانند شیمی درمانی هم به سلول‌ها و تومورهای سرطانی و هم به سلول‌های عادی و سالم آسیب می‌زنند.

البته باید توجه داشت که رعایت شرایط روزه داری برای بیماران سرطانی که معمولاً با مشکلات جسمانی و ضعف بدنی مواجه می‌شوند، کار ساده ای نیست و لذا مصرف ویتامین C می‌تواند این شرایط دشوار را تا حدی تسهیل کند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: تومورهای سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟ + علائم و درمان

کم خونی وضعیتی است که در آن سطح هموگلوبین در بدن کاهش می‌یابد. این موضوع ممکن است به دلیل کمبود آهن، ویتامین B۱۲ یا اسید فولیک، خونریزی، عفونت‌ها یا برخی بیماری‌های دیگر رخ دهد. علائم کم خونی شامل خستگی، ضعف، بی حالی، اشکال در تمرکز، سردرد، تاری دید، تنفس سریع، تپش قلب و پوست کم رنگ می‌باشد.

برای تشخیص کم خونی، پزشک معمولاً با انجام آزمون‌های خونی مانند شمارش کل و نوع سلول‌های خون، اندازه و شکل سلول‌های خون، سطح هموگلوبین و فریتین (ذخیره آهن) به شما کمک می‌کند.

در صورت تشخیص کم خونی، درمان آن بستگی به علت آن دارد. در صورت کمبود آهن، مصرف مکمل آهن یا تغذیه مناسب با غذاهای حاوی آهن مانند گوشت قرمز، لوبیا، نخود و سبزیجات تاریخچه‌ای معمولاً توصیه می‌شود. در صورت افزایش هموگلوبین به دلیل کمبود ویتامین B۱۲ یا اسید فولیک، مصرف مکمل این ویتامین‌ها یا تغذیه مناسب ممکن است لازم باشد.

کم خونی یا کمبود آهن ممکن است علائمی مانند خستگی، ضعف، بی حالی، سردرد، بی خونریزی مزمن و تاری دید ایجاد کند. برای درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن، معمولاً پزشک ممکن است به شما مکمل آهن تجویز کند و از شما بخواهد تا غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا، نخود و سبزیجات تاریخچه‌ای را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود تا مصرف غذاهای حاوی ویتامین C را افزایش دهید تا جذب آهن بهتر شود. در صورتی که کم خونی شدید باشد، پزشک ممکن است به شما درمان‌های دیگر نظیر تزریق آهن یا خون اضافی تجویز کند.

کد خبر 744077

دیگر خبرها

  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟ + علائم و درمان انواع آب مروارید
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • این باکتری در دهان سرطان روده بزرگ را تسریع می‌کند
  • از کجا بفهمیم کم خونی داریم؟ + علائم و درمان
  • دستگاهی برای اطمینان از حذف کامل «سلول سرطانی» از بدن
  • بررسی مهارکننده‌های دارویی در درمان سرطان کولورکتال
  • کمک فوری برای نجات این 4 مادر سرطانی