Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «جاوید فیصل» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان پس از آن خواستار ارائه سند توسط خلیل‌زاد برای ادعای خود شد که وی طالبان را تبرئه کرد و گفت که حملات کابل و ننگرهار کار داعش بوده است.

دولت، مردم و کارشناسان افغانستان اما در این مورد در مقابل آمریکا قرار گرفته‌اند و تأکید می‌کنند که حملات تروریستی اخیر تنها کار داعش نیست و این گروه‌ها با حمایت طالبان چنین اقداماتی را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیق صدیقی در واکنش به گفته خلیل‌زاد که حملات تروریستی سه شنبه هفته گذشته را به داعش نسبت داده و گفته بود برای گفت‌وگوی صلح با طالبان بهانه جویی نکنند، گفت که به راحتی نمی‌شود طالبان را تبرئه کرد؛ زیرا این گروه چترحمایتی برای تمام گروه‌های تروریستی در این کشور است.

«تمیم عاصی» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان هم گفته بود حملات اخیر توسط شبکه حقانی و داعش انجام شده است که شبکه حقانی بازوی عملیاتی طالبان را تشکیل می‌دهد.

جاوید فیصل امروز طی نشست مطبوعاتی در کابل گفت: در صورتی که خلیل‌زاد سندی در این باره در اختیار دارد، آن ‌را با دولت و مردم افغانستان به اشتراک بگذارد.

فیصل تأکید کرد که داعش در افغانستان در مناطقی فعالیت دارد که طالبان آن مناطق را ناامن کرده‌اند.

حملات تروریستی سه شنبه گذشته، کابل و واشنگتن را در مقابل هم قرار داده است. در حالی که آمریکا دست داشتن طالبان در حمله را رد می‌کند اما کابل طالبان را مقصر اصلی این حملات معرفی می‌نماید.

این وضعیت باعث شده است که صلح پیش روی کابل و طالبان با خطر مواجه شود و دولت به نیروهای ویژه دستور حملات تهاجمی علیه طالبان صادر کرده است.

برچسب‌ها وزارت دفاع افغانستان گروه تروریستی داعش واشنگتن صدیق صدیقی شبکه حقانی طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت دفاع افغانستان گروه تروریستی داعش واشنگتن شبکه حقانی طالبان وزارت دفاع افغانستان گروه تروریستی داعش واشنگتن شبکه حقانی طالبان خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۶۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟