Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی‌دشتکی ظهر شنبه در نشست شورای اداری استان که با محوریت قدردانی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های آنان در مجلس دهم گفت: نمایندگان ادوار سرمایه بسیار بزرگی برای استان هستند که باید از وجود آنان برای توسعه استان به بهترین شکل ممکن بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دشورای‌های کار نمایندگی مردم در مجلس، اظهار کرد: متاسفانه در استان‌هایی مانند ایلام نمایندگان فقط یک دوره می‌توانند اعتماد مردم را جلب کنند که جا دارد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دلایل این موضوع را در قالب یک پژوهش علمی مورد بررسی قرار دهد.

استاندار ایلام ابراز عقیده کرد: به نظر من یکی از دلایل این موضوع خود حامیان و اعضای ستادها هستند که ممکن است انتظاراتی در دوران نمایندگی فرد منتخب داشته باشند که نمی‌توانند به آن برسند و غالباً عموم این خواست‌ها هم با قانون جور درنمی‌آید.

وی با اشاره به این مطلب که نخبه کشی در استان های کمتر توسعه یافته باب شده است، خواستار آسیب شناسی در این زمینه شد و گفت: باید این مسائل که سد راه نخبگان برای رسیدن به جایگاه خدمتگذاری می شود بررسی و راهکارهایی برای رفع این موانع در نظر گرفته شود.

وی افزود: ارتقای نیروی انسانی شایسته نه تنها به نفع استان است بلکه به نفع کشور نیز هست و منطق ایجاب می کند کسانی که صاحب تجربیات ارزشمند و گرانبهایی هستند نباید آنها را از قطار خدمت گذاری پیاده کرد بلکه باید از تجربیات آنان در راستای توسعه استفاده کرد.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا نمایندگان دوره گذشته مجلس در جایگاه‌های کلیدی نقش خود را ایفا کنند و بتوانند با بهره‌گیری از تجربیات اندوخته شده، برای توسعه‌ی استان استفاده کنند.

وی از معاون عمرانی خواست ساختمانی برای استقرار کارهای اداری مجمع نمایندگان استان احداث شود.

۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و شروع به کار شده است

استاندار ایلام ضمن قدردانی از تلاش‌های هماهنگ نمایندگان برای توسعه استان، اظهار داشت: با نمایندگان همکاری و تعامل خوبی داشتم و خوشبختانه در استان ایلام مجموعه ارکان نظام در مسیر توسعه استان همدل و همراه هستند.

وی ادامه داد: نتیجه این همدلی و همراهی این شد که در دو سال و نیم اخیر حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و شروع به کار شده است.

وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس، ایرانیان، صندوق بازنشستگان وزارت نفت از جمله سرمایه‌گذاران در استان بوده‌اند، گفت: در این مدت پروژه‌های نیمه کاره‌ای مانند پتروشیمی و ان.جی.ال دهلران و آبان و پایدار مورد توجه قرار گرفتند و شروع بکار کردند و واحد و پروژه های مهم دیگر چون شیرین سازی، الفین و دیگر بخش‌های پتروشیمی آماده بهره برداری است.

نماینده عالی دولت در استان از تلاش نمایندگان برای ارتقاء جایگاه ایلام در نظام بودجه‌ریزی نیز تقدیر کرد و گفت: در این مدت تلاش‌های خوبی در زمینه ارتقاء تقسیمات کشوری انجام شد که از جمله دهستان «دشت عباس» به بخش و بخش «هلیلان» به شهرستان صورت گرفت و ارتقاء بخش چوار به شهرستان نیز در حال انجام است.

سلیمانی‌دشتکی افزایش بودجه اربعین و استفاده از اوراق و اسناد خزانه در کنار این بودجه را از فعالیت‌های تحول‌سازعنوان کرد و گفت: در رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ قطعاً نقش نمایندگان موثر بوده است.

وی کاهش معنا دار نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ نسبت به سال‌های قبل را نشانه‌ی انجام کارهای بزرگ در استان عنوان و تاکید کرد: امروز در استان وحدت و همدلی بی نظیری وجود دارد و هم افزایی ایجاد شده در استان نتیجه این همگرایی است.

گفتنی است در پایان این مراسم به پاس قدرشناسی از زحمات و تلاش های نمایندگان استان در دور دهم مجلس سلام امینی و شادمهر کاظم‌زاده نمایندگان تقدیر شد.

کد خبر 4926907

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شیوع کرونا شب قدر ایلام زلزله کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان بیرجند بسته معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: در نشست امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین) کمیسیون اجتماعی که با حضور اعضای کمیسیون، معاون سازمان امور اداری و استخدامی و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، دو موضوع اصلی اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح ساماندهی کارکنان شرکتی و قراردادی دولت در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در موضوع اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر افزایش یک روزه تعطیلی پایان هفته و کاهش ساعات کاری که از صحن مجلس به کمیسیون بازگشت خورده بود، ما باید دو ابهام در آن، یعنی تعیین میزان ساعات کاری و تعیین روزهای کاری را در کمیسیون رفع می‌کردیم که در این نشست پس از اعلام نظرات نمایندگان موافق و مخالف و نماینده دولت و در نتیجه این بررسی، روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه تعیین شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ما در اصلاح این ماده به صراحت روزهای شنبه تا چهارشنبه به عنوان روزهای کاری اعلام کردیم که در صحن علنی هم مورد ایراد قرار نگیرد، اضافه کرد: به عبارت دیگر بر اساس این ماده شهرها و استان‌های دیگر هم مانند تهران پنجشنبه و جمعه تعطیل خواهند بود.

اسماعیلی در ادامه تشریح نشست کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: بحث دیگری که ذیل موضوع اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت، کاهش ساعات کاری بود که در حال حاضر ۴۴ ساعت است. پیشنهاد اولیه دولت کاهش این عدد به ۴۲ و نیم ساعت در هفته و پیشنهاد کمیسیون ۴۰ ساعت در هفته بود، که در این نشست پس از طرح نظرات موافقان و مخالفان، نماینده دولت هم با ۴۰ ساعت موافقت کرد. در نتیجه ما هم آن را مصوب و به صحن علنی ارجاع دادیم که احتمالاً در نشست فردا یا پس‌فردا صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به رفع دو مورد ابهام قانون اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری ارجاع شده به کمیسیون اجتماعی در نشست امروز، اضافه کرد: یک‌سری بحث‌های جزئی در مسائلی مانند اینکه مراکز خدماتی طرح شده در ماده شامل چه ارگان‌هایی می‌تواند باشند هم مطرح شد که آن را به تشخیص سازمان امور اداری و استخدامی کشور واگذار کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به بررسی طرح ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی دولت در نشست امروز این کمیسیون، ادامه داد: خوشبختانه شورای نگهبان کلیات آن و ایراداتی که رفع کرده بودیم را قبول کرده است، اما هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام سه ایراد در بندهای ۲، ۱۰ و ۱۶ و مغایرت ان‌ها سیاست‌های کلی نظام به آن وارد دانسته است. به این ترتیب که در بند ۱۰ بحث بزرگ شدن دولت و مغایرت با چابک‌سازی دولت، در بند ۲ تبعیض ناروا و بند ۱۶ هم بحث افزایش بار مالی دولت ایراد گرفته شده است.

اسماعیلی ادامه داد: در نشست امروز کمیسیون اجتماعی بحث‌های مفصلی پیرامون این ایرادات انجام گرفت. دولت هم ایرادت گرفته شده را وارد دانست و قبول کرد. البته از هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هم دعوت کرده بودیم که در جلسه حاضر نشدند.

وی افزود: در نتیجه قرار بر این شد که ما مجدد یک نامه بنویسیم و جوابیه این ایرادات را به کمک کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به طور مفصل و به صورت کتبی به هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کنیم و درخواست جلسه مشترکی هم داشته باشیم تا در آن جلسه مشترک در مجمع به جمع‌بندی نهایی برسیم. یک فرجه زمانی ۱۵ روزه هم برای انجام این موارد و تشکیل این جلسه تعیین کردیم و اگر باز هم نتیجه نگرفتیم، باید اصرار کنیم که لایحه به صحن علنی مجمع ارائه و در آنجا بررسی شود.

کد خبر 6078150 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره
  • ضرورت فراهم‌سازی‌ امکانات مورد نیاز فعالان عرصه هوش مصنوعی در فارس
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد
  • تبیین دستاورد حوزه‌های علمیه نیازمند تقویت اطلاع رسانی است
  • خیران فارسی پای کار توسعه سلامت
  • طرح مجلس درباره تقویت و توسعه نوآوری دفاعی
  • اعضای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران فدراسیون شطرنج مشخص شدند