Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کشورهای اروپایی گشودن مرزها برای سفر توریست‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند. ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با وجود اینکه کشورهای اروپایی روند تدریجی کاهش محدودیت های ضد کرونایی را در پیش گرفته اند، اما این ویروس همچنان در اتحادیه اروپا در حال گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایتالیا مرزهای خود را بر روی توریست‌های اروپایی باز می‌کند

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که ایتالیا می خواهد در 3 ژوئن ( 14 خرداد ماه) مرزهای خود را برای توریست های اروپایی باز کند. این کشور همچنین محدودیت کرونایی را در داخل کاهش می دهد. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز دوشنبه ساکنان مناطق ایتالیا می توانند در منطقه‌ای که زندگی می کنند سفر کنند. از 3 ژوئن هم اجازه سفر به دیگر مناطق را دارند. همچنین مرزهای ایتالیا بر روی توریست های این اتحادیه باز شده و قرنطینه دو هفته‌ای مسافران به این کشور لغو خواهد شد.

نگرانی شهروندان آلمانی از عواقب شخصی بحران کرونا

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که 88 درصد شهروندان آلمانی در بحران کرونا خوش بین بوده و بر این باورند که همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

این نظرسنجی که از طرف موسسه کونراد آدنایر انجام شده است نشان می دهد که 69 درصد شهروندان بر این عقیده‌اند که بحران کرونا عواقب شخصی دراز مدتی برای آن ها به دنبال خواهد داشت. از بین هر 10 شهروند آلمانی هم یک نفر ترس از آینده دارد.

ثبت کمترین تلفات کرونا در اسپانیا در 2 ماه اخیرآخرین مصوبات ستاد استانی کرونا در کرمان| برگزاری نماز عید فطر در کل استان / سرو غذا در رستوران‌ها آزاد شدگزارش| صنعت توریسم ترکیه نگران شیوع کرونا در روسیهتمدید توافق‌نامه همکاری IOC و WHO / ابراز امیدواری باخ و تدروس برای غلبه بر کرونا تا المپیککرونا صدای صنعت گردشگری آلمان را هم درآورد

بر اساس این نظرسنجی 76 درصد شهروندان آلمانی هم بر این عقیده‌اند که آلمان بر چالش های این بحران غلبه خواهد کرد. 65 درصد هم گفته‌اند که در این باره به دولت آلمان اعتماد زیاد و یا خیلی زیاد دارند.

همچنین 71 درصد شهروندان آلمانی اقدامات برای کاهش ویروس کرونا را مناسب ارزیابی می کنند و 11 درصد هم آن را کافی نمی دانند.

آلمان کنترل تب در فرودگاه‌ها را اقدامی بی فایده دانست

انستیتو رابرت کخ آلمان هم کنترل درجه حرارت بدن افراد در فرودگاه ها را اقدامی بی فایده عنوان کرده چرا که بسیاری از مبتلایان هیچ گونه علامتی نداشته و با این حال ناقل این ویروس هستند.

فرزندان بزرگترین عامل استرس پدران آلمانی در دوران کرونا

همچنین نتایج یک نظرسنجی موسسه فورسا نشان می دهد که تا قبل از بحران کرونا شغل برای پدرها بزرگترین عامل استرس بود و در دوران بحران کرونا فرزندان جای آن ر ا گرفته‌اند.

"فریدریش مرتس"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب دموکرات مسیحی هم اعلام کرده که بعد از بحران کرونا باید همه اقدامات دولتی مورد بازنگری قرار گیرد.

تاثیرات وحشتناک کرونا بر بخش‌های صنعت آلمان

یک نظرسنجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان (DIHK) هم نشان می دهد که بحران کرونا تاثیرات شدیدی بر برنامه های سرمایه گذاری شرکت های صنعتی خواهد داشت. به گفته رئیس اتاق صنایع و بازرگانی آلمان آمارهای وحشتناکی در این باره وجود دارد.

همچنین بر اساس ارزیابی اقتصاددانان آلمانی صندوق های بازنشستگی در آلمان با شکاف مالی بزرگی مواجه خواهند شد. دلیل آن افزایش شدید دورکاری و بیکاری روزافزون در دوران بحران کرونا است.

همچنین نظرسنجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان نشان می دهد که با وجود اولین اقدامات برای کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی اما بسیاری خرده فروشان در این کشور خود را در معرض ورشکستگی می بینند.

آلمان: هیچ الزامی برای تزریق واکسن کرونا وجود نخواهد داشت

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم اعلام کرده است که هیچ گونه الزامی برای تزریق واکسن کرونا بعد از تولید آن برای شهروندان آلمانی وجود نخواهد داشت و هر کسی خودش در این باره تصمیم خواهد گرفت.

وی درباره امکان استفاده از این ابزار ضد کرونایی برای شهروندان بین اوایل و اواسط سال آینده میلادی ابراز امیدواری کرد. به گفته این مقام آلمانی بعد از آن زندگی به روال عادی باز خواهد گشت.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان مبارزه با ویروس کرونا در کشورش را بسیار موفق ارزیابی کرده و در عین حال عواقب اجتماعی و اقتصادی این بحران را فاجعه بار دانست.

مرزهای آلمان و لوکزامبورگ هم گشوده می‌شود

وزارت کشور آلمان پایان کنترل های مرزی با کشور لوکزامبورگ را اعلام کرده است.

کشور پرتغال هم در آستانه مرحله دوم کاهش محدودیت های ضد کرونایی قرار دارد. از روز دوشنبه در چارچوب مرحله دوم کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی رستوران ها، کافه ها و دیگر تجارت ها در این کشور دوباره باز می شود. البته قواعد فاصله گذاری و تعداد مشتری ها همچنان باید در این کشور رعایت شود.

قرنطینه چند روزه در 15 شهر ترکیه

در 15 شهر ترکیه هم به دلیل شیوع ویروس کرونا یک قرنطینه چند روزه از نیمه های شب گذشته اعمال شده است. این محدودیت ها تا 4 روز در این شهرها برقرار خواهد بود.

مرگ یک کودک فرانسوی در اثر یک بیماری مرموز مرتبط با کرونا

در فرانسه هم یک کودک 9 ساله با علائم یک بیماری التهابی که احتمالا با ویروس کرونا در ارتباط است درگذشته است. این کودک هیچ علائمی از آلودگی به ویروس کرونا را نداشته اما تست کرونایش مثبت اعلام شده است. این کودک در اثر آسیب مغزی مرتبط با ایست قلبی جان خود را از دست داد. تقریبا 125 کودک در فرانسه با علائم این بیماری شناسای شده اند که پزشکان از احتمال ارتباط این ویروس با کرونا خبر داده اند. در نیویورک هم تا به حال 3 کودک در اثر این بیماری مرموز جان خود را از دست داده اند.

تداوم اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونا در آلمان

افرادی ناشناس روز گذشته به نشانه اعتراض علیه محدودیت های ضد کرونایی سنگ قبری نمادین با نوشته های روی آن را جلوی دفتر حوزه انتخابی مرکل در شهر استرالسوند برپا کردند.

به گفته پلیس آلمان روی این سنگ قبر نوشته شده بود آزادی بیان، آزادی رسانه، آزادی حرکت، آزادی تجمع، دموکراسی 1990-2020.

این سنگ با گل های رز و شمع های قبر احاطه شده بود و یک ماسک هم به آن وصل شده بود. تابلوی اعلانات دفتر حوزه انتخابیه مرکل هم با یک شی تیز خراشیده شده بود. تحقیقات درباره این رخداد در حال انجام است.

همچنین امروز (شنبه) قرار است اعتراضاتی در آلمان علیه محدودیت های ضد کرونایی برگزار شود.

پایان بزرگترین عملیات بازگرداندن شهروندان اروپایی

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی هم اعلام کرده است که بزرگترین عملیات تاریخ اتحادیه اروپا برای بازگرداندن شهروندان اروپایی به این اتحادیه تقریبا به پایان رسیده است. به گفته وی در 2 ماه گذشته برای بیش از 580 هزار شهروند اروپایی که به دلیل محدودیت های کرونایی در خارج از این اتحادیه گیر افتاده بودند بازگشت امن به وطنشان امکان پذیر شده است. تنها 10 هزار شهروند اروپایی دیگر منتظر بازگشت هستند.

اولین سفر کاری وزیر امور خارجه آلمان در دوران کرونا

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم بعد از حدود 10 هفته بدون سفرهای کاری به دلیل بحران کرونا برای اولین بار دوباره با هواپیما به سفر کاری می رود. وی امروز صبح با یک هواپیمای دولتی به مرزهای با لوکزامبورگ که نیمه های شب گذشته کاملا بازگشایی شده بود سفر کرد.

کرونا همچنان در اروپا جولان داده و قربانیان بیشتری می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 274367 نفر به کرونا مبتلا شده و 27459 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 236711 نفر به کرونا مبتلا شده و 33998 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر این بحران قرار داشته و تا به حال 223885 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 31610 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 179506 نفر به کرونا مبتلا شده و 27529 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می دهد در آلمان هم تا به حال 175699 نفر به کرونا مبتلا شده و 8001 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم گشایش مرزها با لوکزامبورگ را علامت مهمی برای نرمال شدن تدریجی ترددهای سفر در اروپا دانسته و آن را تمجید کرد.

هایکو ماس که امروز در سفری از مرزهای لوکزامبورگ و آلمان دیدن کرده است همچنین با همتای لوکزامبورگی خود دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ویروس کرونا اتحادیه اروپا ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده محدودیت های ضد کرونایی شهروندان آلمانی درصد شهروندان اتحادیه اروپا نشان می دهد بحران کرونا ویروس کرونا اعلام کرده محدودیت ها توریست ها تا به حال آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خارجه چین نسبت به اتهام جاسوسی اتباع آلمانی برای این کشور واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه اعلام کرد که اتهام های آلمان مبنی بر بازداشت جاسوسانی که برای چین کار می کردند، بی اساس و فریبکاری سیاسی است.

وزارت خارجه چین از این کشور خواست تا از دروغ پراکنی علیه این کشور دست بردارند.

سفارت چین در برلین هم این اتهامات را رد کرده و از آلمان خواسته از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن آن، دست بردارد.

سه آلمانی به اتهام جاسوسی برای چین بازداشت شدند. دادستان آلمان اعلام کرده این افراد از دو سال پیش، اطلاعات حساس را در اختیار دستگاه های اطلاعاتی چین قرار داده اند.

براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

کد خبر 6086794

دیگر خبرها

  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • گشایش غرفه هنر ایران در ونیز/ رژیم صهیونیستی از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد
  • گشایش غرفه ایران در ونیز هفته آتی/ اسرائیل از ترس اعتراضات غرفه را افتتاح نکرد