Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@11:46:57 GMT

جزئیات افزایش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۰۲۶۱

جزئیات افزایش قیمت طلا و سکه در بازار آزاد

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۷۰۱ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۱۵۰ تومان و قیمت دلار ۱۷ هزار و ۵۰ تومان است.

به گزارش مشرق، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 150 تومان و طرح قدیم 6 میلیون و 900 هزار تومان است.

قیمت سکه در روزهای اخیر رشد چشم گیری داشت و از عصر دیروز رسماً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه درحالی از 6 میلیون وارد کانال 7 میلیون شد که طبق اعلام فعالان بازار سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: استمرار روند افزایشی قیمت مرغ در بازار طلا ۱۱ دلار گران شد

بیش از یک هفته است که قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا 500 تا700 هزار تومان بیشتر از بازار است و به اعتقاد برخی فعالان بازار، محرکی برای قیمت سکه فیزیکی شده است، البته 21 اردیبهشت 99 دامنه نوسان سکه بورسی به 1 درصد محدود شد و اندکی قیمت ها افت کرد.

مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار سبزه میدان در روزهای اخیر حکایت از آن دارد که با افزایش قیمت سکه در بورس، اکثر کاسب های این صنف از فروش سکه به مردم عادی امتناع کرده و سکه ها را در بورس عرضه می کنند و با این حساب سودهای کلان به جیب می زنند.

ضمن آنکه قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 750 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 50 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 20 هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 701 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار 935 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 37 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1743دلار معامله می‌شود.

قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون 17 هزار و 50 تومان و  یورو 18 هزار و 250 تومان و درهم امارات 4 هزار و 690 تومان است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 16 هزار و 800 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 16 هزار و 700 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 18 هزار و 200 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 18 هزار و 100 تومان است.

گفتنی است، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های نخست روز کاری قبل 50 تومان افزایش داده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس سکه امارات قیمت ارز و سکه بازار آزاد بهار آزادی هزار تومان قیمت دلار صرافی ها قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟

به  گزارش صدای ایران، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

ثبات دلار کوتاه‌مدت است
فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.


تتر به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت
قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

دیگر خبرها

  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • اشتباه در راهبرد بانک مرکزی؛ رئیس کل بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد | رابطه زایش تورم و نرخ دلار چگونه است؟
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۲