Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان مزایا و نحوه واگذاری سهام صندوق‌های سرمایه گذاری دولت (EFT) به شهروندان را تشریح کرد و گفت: شهروندان تا 31 اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به درگاه‌های بانکی این نوع سهام را خریداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ماندگار مرادی‌فر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان به تشریح نحوه واگذاری سهام صندوق‌های سرمایه گذاری دولت (EFT) به شهروندان پرداخت و گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی و در قانون بودجه سال 99 و همچنین مصوبه هیات وزیران در سال جاری به صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح چگونگی واگذاری صندوق‌های سرمایه گذاری دولت به شهروندان، تصریح کرد: دولت در برخی شرکت‌ها مانند کشتیرانی‌ها خودروسازی، نفت، پتروشیمی و بانک‌ها سهامدار بوده که در سنوات گذشته بخشی از سهام خود را در قالب های مختلف واگذار کرده است و در حال حاضر قصد دارد باقیمانده سهام خود را از این طریق به مردم واگذار کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان لرستان اظهار داشت: دولت می‌تواند سهام خود را از طریق بورس واگذار کند که در آن شرایط قطعا سهام در مدت بسیار کوتاه به فروش می‌رفت اما از آن جایی که دولت به دنبال فراگیر کردن اقتصاد و واگذاری این نوع سهام به همه مردم و بهره مند کردن کلیه شهروندان از مزیت این نوع سهام است آن را در قالب ETF یا همان سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شکل مناسب واگذار می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: در این مبحث شرکت‌های دولتی نمی توانند از این سهام خریداری کنند و هر فرد نهایتاً دو میلیون تومان سهم می‌تواند بخرد و برای خریداری سهام نیز هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد و شهروندان می‌توانند با ارائه کد ملی خود و بدون اینکه در آغاز کد بورسی داشته باشند نسبت به خرید این سهام اقدام کنند.

مرادی‌فر گفت: دولت برای فروش این سهام در ابتدا سود یا تخفیفی معادل ۳۰ درصد برای شهروندان در نظر گرفته است و هرچه سهام رشد کند به دارندگان سهام نیز در مرحله بعدی تعلق خواهد گرفت ضمن اینکه در آینده این سهام مشغول تمام معادلات سرمایه‌گذاری بورس خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت برای جلوگیری از آسیب رسیدن به شهروندان برای خرید این نوع سهام تدابیر ویژه در نظر گرفته است، افزود: دولت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای بازارگردانی این سهام در نظر گرفته است تا مبادا از بابت کاهش ارزش سهام در شرایط خاص، به مردم آسیبی وارد شود.

این مسئول یادآور شد: شهروندان می‌توانند از ۱۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان از این سهام را خریداری کنند و تنها تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند که با مراجعه به درگاه‌های اینترنتی بانک‌های معتبر نسبت به خریداری این سهام اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: سهام خریداری شده تا دو ماه قابل معامله نیست و پس از دو ماه کد بورسی افراد خریدار صادر شده و افراد فقط جهت احراز هویت به کارگزاری مراجعه کرده و پس از آن می‌توانند به شکل تعاونی معاملات خود را در بورس انجام دهند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان لرستان در پایان گفت: بانک‌های ملت، ملی، سپه، کشاورزی، مسکن، صادرات، رفاه، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، توسعه تعاون و پست‌بانک آماده عرضه سهام از طریق درگاه‌های اینترنتی هستند و شهروندان می‌توانند تا 31 اردیبهشت ماه با مراجعه به درگاه‌های این بانک‌ها نسبت به خریداری سهام اقدام نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سهام سرمایه گذاری اقتصاد قانون اساسی صندوق های سرمایه گذاری دولت سهام صندوق های سرمایه گذاری نوع سهام بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  ­محمد شروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش قهرمانی کشور در مورد واگذاری سرخابی‌ها گفت: سوم اردیبهشت، روز واگذاری سهام دو باشگاه است و تا آن روز مشخص نیست که چه سازمان و گروهی مالک کدام باشگاه می‌شوند.

هنوز مالکان دو باشگاه مشخص نشدند
وی­ ادامه داد: اختیار خصوصی سازی باشگاه‌های سرخابی به سازمان خصوصی سازی واگذار شده است و شایعاتی که در فضای مجازی در مورد کمالکان دو تیم شنیده می‌شود روز سوم اردیبهشت تعیین تکلیف می‌شود و مالکان دو باشگاه مشخص می‌شوند.

واگذاری این دو باشگاه رویای هواداران است که محقق می شود
وی ادامه داد: در واقع واگذاری ۲ باشگاه پر طرفدار تهرانی از آرزو‌های هواداران فوتبال بود که در دوره‌های قبل و دولت‌های قبلی محقق نشده بود و در دولت فعلی و از زمان حضور آقای هاشمی در وزارت ورزش و جوانان عزم بر واگذاری جدی بوده و هست و به زودی این دو باشگاه واگذار خواهند شد.

ما دنبال باشگاه داری و هیئت مدیره و اینها نیستیم
اسبقیان در مورد اینکه آیا وزارت ورزش در هیئت مدیره دو باشگاه نقش خواهد داشت یا خیر گفت: ما به دنبال دخالت و حضور در هیئت مدیره و این حرف‌ها نیستیم ما طبق نظر وزیر محترم ورزش، دنبال باشگاه داری­ نیستیم و نقش نظارتی داریم و باید به وظایف دیگر وزارت رسیدگی کنیم.

ما از وزارت اقتصاد در ورزش فقط کمک دیده ایم
وی افزود: تمام تلاش وزارت اقتصاد و وزارت ورزش و همه بدنه دولت و شخص رئیس جمهور حل مشکلات ورزش است و در این دوره اهمیت زیادی به ورزش داده شده است و مصوبات ورزشی در این دولت گویایی همه چیز است و ما در مورد وزارت اقتصاد نیز فقط کمک از آنها دیده ایم و امیدواریم با بودجه مناسب پروژه‌های ۵۰ یا ۷۰ درصدی را کامل کنیم.

ورزشگاه آزادی با دستور وزیر باید بازسازی شود
معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: دستور وزیر برای بازسازی ورزشگاه صادر شده است و باشگاه‌ها و تیم‌های ما برای دریافت مجوز حرفه‌ای نیاز به ورزشگاه استاندارد دارند و در مورد ورزشگاه جدید هم هر زمان ساخت آن را شروع کنیم در مورد جزئیات صحبت خواهیم کرد.

انتخابات فدراسیون ها طبق زمانبندی برگزار می شود
وی در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی گفت: تمامی انتخابات در موعد مقرر برگزار می‌شود و امروز هم یک فدراسیون سه گانه در نهایت آرامش و با حضور تمام اعضاء برگزار شد و بقیه فدراسیون‌های ورزشی هم در موعد مقرر برگزار می‌شود و بر اساس زمانبندی فدراسیون ژیمناستیک در تاریخ ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و فدراسیون انجمن‌های ورزشی هم مراحل پایانی را می‌گذراند و همینطور فدراسیون انجمن‌های رزمی نیز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

شادی پریدر از نظر ما سرپرست شطرنج است
اسبقیان در پایان ضمن رد شایعه استعفای سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: استعفایی از خانم شادی پریدر به دست ما نرسیده است و از نظر ما ایشان سرپرست فدراسیون هستند.

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • مالکان سرخابی‌ها سوم اردیبهشت مشخص می‌شوند
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • انتشار اطلاعیه واگذاری استقلال و پرسپولیس در فرابورس + عکس
  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟