Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:44:46 GMT

حضور جهادی بسیج شهرضا در خط مقدم مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۱۰۰۶

حضور جهادی بسیج شهرضا در خط مقدم مبارزه با کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا گفت: از نخستین لحظات شیوع ویروس کرونا، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا در راستای پیشگیری از کرونا وارد میدان شد.

مسعود اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با بیان این‌که هویت رسانه‌ها در نظام اسلامی با دنیای غرب و سرمایه‌داری تفاوت‌های اساسی و ساختاری دارد، افزود: در دنیای غرب رسانه‌ها به عنوان ابزاری در اختیار کانون قدرت قرار دارد و در حقیقت رسانه‌های غربی به فعالیت در مسیر خبرسازی اهتمام دارند اما در جامعه ایرانی، اسلامی رسانه‌ها در مسیر روشنگری و اطلاع‌رسانی گام بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق مواسات در عرصه‌های مختلف و لزوم توجه به این اصل مهم گفت: مهم‌ترین دلیل پیروزی در عرصه‌های مختلف در چندین دهه گذشته با وجود دشمنی‌های گسترده و کارشکنی‌های مکرر حضور همه جانبه مردم در عرصه‌های مختلف بوده است و ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یک فرصت طلایی برای تحقق این امر مهم به شمار می‌رود.

توزیع بیش از 6 هزار بسته معیشتی در شهرضا

وی با برشمردن اقدامات انجام گرفته در راستای تحقق مواسات در سطح شهرستان شهرضا عنوان کرد: بیش از 6 هزار بسته معیشتی در چند ماه اخیر با همت و پشتیبانی مردم در بین اقشار نیازمند توزیع شد اما بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان این اصل مهم به شکل منسجم و با رویکردی والاتر در دستور کار قرار گرفت.

اکبری با بیان این‌که قرارگاه مواسات و همدلی در شهرضا با دبیری سپاه و با تعامل تمامی دستگاه‌های مسؤول شکل گرفته است و به شکل مداوم در مسیر حمایت اقتصادی از اقشار نیازمند تلاش می‌کند، بیان کرد: تاکنون بیش از هزار بسته معیشتی با ارزش هر بسته بالغ بر 250 هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که شناسایی نیازمندانی که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی خاص نیستند از مهم‌ترین اولویت‌های ستاد مواسات به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا معیشت برخی از اقشار جامعه را دچار اختلال کرده است و در این عرصه باید با رعایت شأن و شخصیت افراد آسیب دیده نسبت به اهدای بسته‌های حمایتی اقدام شود.

وی با بیان این‌که از نخستین لحظات شیوع ویروس کرونا، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا در راستای جلوگیری از ترویج حواشی و مسائل کذب تلاش کرده است، بیان کرد: ابعاد ویروس کرونا در روزهای نخست برای اقشار مختلف مردم ناشناخته بود و بسیج با اتکای به نیروهای توانمند مردمی در بخش‌های آگاه‌رسانی و غربالگری و اطلاع‌رسانی، شناسایی افراد ناقل، ضدعفونی مسیرهای عمومی و مراجعه خانه به خانه به منظور آگاه‌سازی و نظارت بر کارگاه‌های تولید اقلام بهداشتی و درمانی در بسیاری از ابعاد دیگر تلاش‌های گسترده‌ای را داشته است.

خلق صحنه‌های دوران دفاع مقدس در روزهای مبارزه با کرونا

اکبری با بیان این‌که عملکرد درخشان نیروهای مقاومت بسیج در دوران ترویج ویروس کرونا مصداق دوراندیشی امام خمینی (ره) در ایجاد این نهاد مردمی به شمار می‌رود، تصریح کرد: نیروهای مقاومت بسیج در طول دو ماه گذشته سبک جدیدی از مدیریت در فضای بحرانی را در برابر جهانیان به منصه ظهور رساندند و امروز به خوبی شاهد هستیم که در بسیاری از کشورهایی که به لحاظ زیرساخت‌های اقتصادی و درمانی وضعیت مناسبی دارند اما به دلیل نبود مدیریت جهادی وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که عملکرد نیروهای مردمی بسیج با کمترین امکانات و زیرساخت‌ها محقق شده است، افزود: به طور مثال در برخی مواقع نیروهای بسیجی برای ضدعفونی معابر عمومی برای تهیه ماسک دچار مشکل شده بودند و صحنه‌هایی مانند دوران دفاع مقدس در سطح خیابان‌ها و معابر شهر هویدا می‌شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعامل و همدلی مردم در مسیر مقابله با ویروس کرونا گفت: به هر حال باید آداب و اصول اجتماعی و رفتاری مقابله با ویروس کرونا در بین اقشار مختلف نهادینه شود تا در وضعیتی که شاهد تداوم این ویروس باشیم، شاهد بروز مشکلات بزرگ نباشیم.

نظارت بر جامعه در راستای جلوگیری از فعالیت باندهای سودجو

اکبری با بیان این‌که بروز نارضایتی‌ها ناشی از مشکلات اقتصادی یک امر معمول و قابل پیش‌بینی است، عنوان کرد: به هر حال در طول چندین دهه گذشته مردم با درک بالای خود، یاری‌رسان خدمت‌گزاران بوده‌اند و بنا بر فرموده سردار شهید سلیمانی باید از فرصت‌های بزرگی که در دل تهدیدات وجود دارد، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که نظارت بر فضای جامعه در راستای جلوگیری از فعالیت باندهای سودجو و فرصت‌طلب در بخش اقلام بهداشتی و درمانی به عنوان یک مأموریت بزرگ در دستور کار نیروهای بسیجی بوده است، افزود: در طول دو ماه گذشته ده‌ها مورد نظارت و شناسایی افراد و گروه‌های سودجو با حمایت نیروهای بسیجی محقق شده است.

وی با بیان این‌که ترغیب حداکثری مردم به تلاش در مسیر همدلی و مواسات به عنوان یک وظیفه راهبردی رسانه‌ها به شمار می‌رود، عنوان کرد: مسیری که دیروز با مجاهدت و به بهای خون هزاران شهید و مبارز محقق شده است را باید با جان و دل پاسداری کنیم و رسانه‌ها باید در مسیر جلوگیری از ترویج ناامیدی در جامعه تلاش کنند.

اکبری با بیان این‌که برخی رسانه‌های غربی در مسیر سیاه‌نمایی فضای کشور تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان و ناکارآمدی برخی دولت‌ها، چهره پوشالی برخی کشورهای غربی که از سوی برخی رسانه‌ها ایجاد شده بود، برای همگان آشکار شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس کرونا رزمایش مواسات بسته های معیشتی ضدعفونی معابر مبارزه با سودجویان شمار می رود رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مرکز مستقل بسیج اروندکنار امروز در آیینی آغاز به کار کرد و نخستین فرمانده مرکز مقاومت بسیج اروندکنار با حضور سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان معرفی شد. 
اروندکنار پیش از این پایگاه بسیج داشت.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان با بیان اینکه اقدام به موقع و رشادتمندانه نیرو‌های مسلح به ویژه هوافضای سپاه پاسداران موجب خرسندی ملت ایران شد گفت: امروز دغدغه‌ی بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است که در عصر کنونی و دنیای مدعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
سردار حسن شاهوارپور با اشاره به اینکه ریاکاران اروپایی و آمریکایی مسبب اصلی جنایات بر علیه مردم غزه هستند افزود: ۶ ماه است که ملت فلسطین زیر بمب و خمپاره به شهادت می‌رسند و هیچ کدام از دولت‌های اروپایی آن را محکوم نکرده اند.
وی  با بیان اینکه رژیم جعلی و صهیونیستی بلاخره نابود می شود و محکوم به فروپاشی است ادامه داد: مردم فلسطین سالهاست که مقاومت می کنند و پیروز میدان خواهند بود.
فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان همچنین به نگرانی مسلمان و غیر مسلمانان و حمایت آنان از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت: امروز همه آزادی خواهان دنیا طرفدار مظلومیت فلسطین هستند چرا که مردم مظلوم نوار غزه سالهاست برای احقاق حقوق خود در حال مقاومت هستند.
او افزود: ما در جبهه مقاومت همچنان در مقابل تجاوزات اسکتبار جهانی ایستاده ایم همانگونه که ۸ سال دفاع مقدس مقابل بعثی‌ها ایستادگی کردیم چرا که مردم نیز پشتیبان نیرو‌های مسلح هستند.
سردار شاهوار پور در ادامه اروندکنار را پیشانی مرز‌های آبی و خشکی کشور دانست و گفت: اروندکنار آخرین پایگاه زمینی ما در منطقه جنوب غرب هست که مردمی مرزدار و ولایتمدار دارد و ما باید به این منطقه رونق دهیم و فضای اشتغال بیشتری فراهم شود، اینجا منطقه ای پر از نعمت‌های خدادادی است که باید سازوکار حاکمیتی در این منطقه فعال شود تا شاهد مهاجرت مردم نباشیم.
در پایان این مراسم سروان سید محمدحسین معمر، به عنوان فرمانده مرکز بسیج اروندکنار معرفی شد.
او سابقه ۲۰ ساله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد و پیش از این جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شادگان بوده است.

دیگر خبرها

  • ناکامی سارقان در یزد توسط عوامل گشت رضویون
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • فعالیت مرکز مستقل بسیج اروندکنار آغاز شد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • آیین آغاز به کار مرکز مستقل بسیج اروندکنار
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند