Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چالش‌های مسئولان روابط عمومی و ارتباطات اظهار کرد: بشر در حوزه روابط عمومی و ارتباطات تجربه ارزنده و طولانی دارد. بعدها نیز اشکال آکادمیک آن از غرب ظهور کرده و در ایران نیز این حوزه کاری با مرحوم منطقی شناخته شده است.

وی افزود: دو مشکل عمده در حوزه روابط عممی در سال‌های گذشته بسیار خودنمایی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور افراد غیرمتخصص در جایگاه مدیران و مسئولان روابط عمومی یکی از بزرگترین مشکلات این حوزه است. اغلب مدیران روابط عمومی براساس روابط با رؤسا و دستگاه‌ها منصوب می‌شوند و ارزشی به جایگاه تخصصی این حوزه داده نمی‌شود.

عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: بعضی از اوقات نیز نیروهای مازاد را برای خدمت در واحدهای روابط عمومی مأمور می‌کنند. بعضی از رؤسا هم افراد نزدیک به خود را در این مسئولیت قرار می‌دهند تا عیب‌ها و مشکلات سازمانی پوشیده شود و همواره توجیهی برای اقدامات مجموعه داشته باشند و کارکرد اصلی روابط عمومی زیر سوال می‌رود.

ابطحی توجیه‌گری را مغایر کارکرد اصلی روابط عمومی تلقی کرد و گفت: دیدگاه کارکردی «بنر چسباندن» برای مسئولان روابط عمومی رویکرد و انگاره باطلی است که متاسفانه هنوز هم ادامه دارد و بعضی از مدیران و رؤسا نیز چنین نظراتی دارند. دیدگاه‌های معیوب و نبود تخصص‌گرایی و جایابی نادرست در مسئولیت مسئولان روابط عمومی، این حوزه کاری را تحت تأثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جای بسی امید است که در سال‌های اخیر دستگاه‌ها و نهادها تا حدودی در انتخاب افراد متخصص روابط عمومی و ارتباطات پیشرفت داشته‌اند و پذیرفته‌اند که امور روابط عمومی باید به دست متخصصان این حوزه سپرده شود. با این وجود ارگان‌های مختلف حتی با جذب افراد متخصص ارتباطات نیز، انتظار دارند نیروهای روابط عمومی در راستای پوشش و توجیه کردن اقدامات عمل کنند.

عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد: باور به دستاوردها و کارکردهای روابط عمومی نیز می‌تواند در جایگاه این حرفه بسیار اثرگذار باشد. اگر روابط عمومی سازمان‌ها و حتی شرکت‌های خصوصی از افراد توانمندی انتخاب شود می‌بینیم که ارتباطات خارج سازمانی بسیار تقویت شده و این ارتباطات موجب زنده نگه داشتن یک سازمان می‌شود.

ابطحی ارتباطات و روابط عمومی قوی را یکی از ارکان پیشرفت شرکت‌های بزرگ و معتبر دنیا دانست و اظهار کرد: اکنون بزرگترین شرکت‌ها و برندهای تجاری دنیا از بهترین تیم‌های روابط عمومی بهره می‌برند و در ارتباطات مردمی و رسانه‌ها بسیار قوی و پررنگ عمل می‌کنند. روابط عمومی در داخل سازمان نیز می‌تواند اثرگذار باشد و در پویایی و نوآفرینی کارکنان سازمان بسیار مهم است.

انتهای پیام/

358 / 167 روز روابط عمومی آسیب های روابط عمومی حضور افراد غیر متخصص در روابط عمومی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: روز روابط عمومی آسیب های روابط عمومی مسئولان روابط عمومی روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)

یک کمپانی چینی از داستان‌های غمبار عاشقانه در چین برق تولید می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، عکاسی عروسی که با دقت و ابتکار از زوج‌های جوان گرفته می شود، تجارت بزرگی در چین محسوب می شود اما افزایش آمار طلاق در این کشور این زحمت و هزینه را بر باد می‌دهد.

"لیو وی" کارآفرین در چین زحمت تخریب عکس های عروسی زوج های چینی را قبول کرده و از داستان های غمبار عاشقانه برق تولید می کند.

این مرد 42 ساله که کارگاه خود را در 120 کیلومتری پکن احداث کرده، گفت: "با توجه به مبادلات تجاری روزانه خود متوجه شدیم که جای فضایی برای تخریب وسایل شخصی افراد در سراسر کشور  خالی است".

در چین تابوهای زیادی در باره تخریب تصاویر افراد زنده وجود دارد و همین موصوع کار و کاسبی لیو وی را رونق داده است. او و گروهش به صورت متوسط روزانه 5 تا 10 سفارش از سراسر چین دریافت می کنند.

کارگران عکس‌ها را روی لیفتراک قرار داده و برای مرتب کردن روی کف انبار پخش می‌کنند.

آنها صورت ها را با اسپری رنگ می‌پوشانند تا از حریم خصوصی مشرتیان محافظت کنند. روکش‌های شفاف و نشکن نیز با پتک خورد می شوند.

لیو به مشتریان فرصتی برای پشیمانی از تصمیم اتخاذ شده و بازیابی اقلام می‌دهد.

پس از گرفتن چراغ سبز از مشتری او از کارکناش که تصاویر را به دندانه های دستگاه های خورد کن می سپارد، فیلم می گیرد.

زباله ها به کارخانه سوخت زیستی در نزدیکی کارخانه متثل می شود تا برای تولید برق پردازش شوند.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روزانه 4500 زوج چيني طلاق می گیرند جوانان ووهان به دفاتر ثبت ازدواج هجوم بردند یک شغل عجیب در چین؛ تخریب عکس‌های ازدواج قبلی/ عکسی 7 تا 14 دلار (فیلم)

دیگر خبرها

  • چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی تکذیب شد
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات 
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد ۱۳ زخمی بر جای گذاشت
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج