Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@02:19:51 GMT

آخرین وضعیت تحصیلی دانش آموزان خوزستان از زبان استاندار

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۴۱۷

آخرین وضعیت تحصیلی دانش آموزان خوزستان از زبان استاندار

استاندار خوزستان گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود 3 هزار تبلت برای دانش آموزانی که به واسطه عدم امکانات لازم توان ارتباط با شبکه شاد ندارند تامین کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، استاندار خوزستان در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه قبلاً آموزش از طریق اینترنت و شیوه های نوین یک گزینه بود اما امروز ما مجبور به انجام این کار هستیم هرچند این شیوه ها جایگزین روش آموزش حضوری نیست اما راهی جز این نداریم که از طریق آموزش مجازی عمل نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی وی ادامه داد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود ۳ هزار تبلت برای دانش آموزانی که به واسطه عدم امکانات لازم توان ارتباط با شبکه شاد ندارند تامین کنیم که ۲۳۰۰ تبلت آماده شده و به زودی میان گروه هدف توزیع خواهد شد و حدود ۷۰۰ تبلت دیگر نیز تهیه خواهیم کرد و امیدواریم هرچه سریع تر توزیع شود و بتوانیم عدالت آموزشی را برای همه ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان در زمینه مسائل مربوط به کنکور اظهار داشت: در بخش کنکور هم منابعی تامین شده که اثربخشی آنها باید مورد بررسی قرار گیرد؛ مقایسه ای نیز با سایر استانها داشتیم و کمیته ای تخصصی با مسئولیت آموزش و پرورش و اداره کل امور اجتماعی استانداری تشکیل شد تا به طور کامل ارزیابی و بررسی کنند و نتایج را در جلسه آینده شورای آموزش و پرورش ارائه دهند و پس از آن برای تامین حقوق دانش آموزان و جلوگیری از تضییع آن پیگیری لازم را خواهیم داشت.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان در خصوص امتحانات پایان ترم عنوان کرد: پیشنهاد ما برای امتحانات این است که امتحانات پایه نهم به صورت غیرحضوری برگزار شود و پایه دوازدهم هم با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود و در صورت امکان والدین نیز در امر ضد عفونی نمودن مدارس کمک کند و شرایط به نحوی باشد که نگرانی و استرس دانش آموزان به حداقل برسد در غیر این صورت  فرماندار شهرستان همراه با شهردار موظف هستند که همه امکانات شهر را برای ضدعفونی نمودن مدارس بسیج کنند.

استاندار خوزستان در پایان در خصوص بازگشایی اختیاری مدارس جهت رفع اشکال خاطرنشان کرد: برای رفع اشکال بنا بود از ۲۷ اردیبهشت ماه مدارس بازگشایی شود اما به دلیل شرایط استان این امر را یک هفته به تعویق انداختیم و به زودی با توجه به شرایط استان در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم درعین حال حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان اولویت اول است و سایر موارد در اولویت های بعدی قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان دانش آموزان آموزش وضعیت تحصیلی استاندار خوزستان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده