Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از تشکل‌های دانشجویی و کارگری و اصناف، اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد قضائی قاطعانه و سختگیرانه با مدیران متخلف و سهل‌انگار در زمینه مبارزه با قاچاق شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جمعی از تشکل‌های دانشجویی و کارگری و اصناف، اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار برخورد قضائی قاطعانه و سختگیرانه با مدیران متخلف و سهل‌انگار در زمینه مبارزه با قاچاق شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن این نامه آمده است:

جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

سلام‌علیکم

با احترام و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان

همان‌طور که استحضار دارید بالاخره گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از گذشت حدود ۳سال از تصویب آن در تاریخ ۲۳/۲/۹۹ قرائت شد.

در خصوص این گزارش چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

    علیرغم اینکه نمایندگان عضو کمیته تحقیق و تفحص برای تهیه گزارش زحمات زیادی کشیدند و ابعاد مختلف موضوع را بررسی کرده و واقعیات خوبی را جمع‌بندی نموده بودند ولی در قرائت گزارش، مجلس کارنامه بسیار بدی را از خود نشان داد هم با تأخیر بیش از یک سال و نیم قرائت کرد، هم با دست‌کاری گزارش و حذف بخشی‌هایی، آن را تضعیف و هم گزارش را تعدیل کرد و بخش‌هایی از آن را هم قرائت نکرد.
    آنچه قطعی است و اختلاف‌نظری در آن وجود ندارد و در این گزارش هم به آن اشاره‌شده تخلفات و کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌های مدیران سازمان‌ها و نهادهای عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. نمراتی که در این گزارش به دستگاه‌ها داده‌شده نمایان گر عملکرد بسیار ضعیف آن‌هاست و علت اصلی آن ترک فعل یا اعمال سلیقه مدیران و مسئولان مربوطه است.
    کاملاً واضح است، در جنگ اقتصادی تمام‌عیاری که در آن قرار داریم تنها راهبرد موفقیت‌آمیز تقویت اقتصاد از درون است و این مهم با رونق و جهش تولید شدنی است و قاچاق کالا و ارز اصلی‌ترین مانع رونق تولید است. به اذعان بسیاری از کارشناسان، بی‌تردید مبارزه با قاچاق فقط و فقط از طریق اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی که بر پایه ایجاد سامانه‌های یکپارچه الکترونیکی استوار است محقق خواهد شد. این مهم نیز در متن گزارش مذکور مورد تائید قرار گرفته است.

لذا بر اساس مسلمات قانونی، عقلی، شرعی و تجربی، قوه قضائیه می‌تواند و باید به موضوع ورود نموده و با سرعت در خصوص نتایج این گزارش اقدامات لازم را انجام دهد. برخورد قضایی قاطعانه و سختگیرانه با مدیران متخلف و سهل‌انگار تصریح‌شده در گزارش، حداقل کاری است که در راستای تحقق شعار سال می‌توان انجام داد.

قطعاً این مدیران در پیدایش آسیب‌های اجتماعی پدیده شوم قاچاق از قبیل بیکاری، اعتیاد، طلاق، خودکشی، بزه‌کاری، به خطر افتادن سلامت و امنیت مردم و... که بخشی از آن زمینه‌ساز حوادث دی ۹۶ و آبان ۹۸ شد، نقش و سهم دارند و از این جرائم سنگین نباید به‌آسانی بگذریم.

ما تشکل‌های دانشجویی و کارگری و اصناف، اتحادیه‌ها، تولیدکنندگان و اصحاب رسانه امضاکننده این نامه عزم خود را برای مبارزه واقعی و مؤثر با قاچاق کالا جزم کرده‌ایم و تا حصول نتیجه مطلوب با همه توان درصحنه خواهیم ماند و دست از پیگیری مطالبات به‌حق مردم برنمی‌داریم.

منتظر و پیگیر دستورات حضرت‌عالی جهت برخورد قاطعانه و عبرت‌آموز با مسئولین متخلف قانون‌گریز و اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده هستیم.

با تشکر

امضاکنندگان به ترتیب حروف الفبا:

اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران

بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور

بسیج کارگران و کارخانجات کشور

پایگاه خبری افکار

پایگاه خبری جوان آنلاین

پایگاه خبری جهان نیوز

پایگاه خبری دانا

پایگاه خبری نماینده

پایگاه خبری مشرق

خبرگزاری آنا

خبرگزاری دانشجو

دفتر تحکیم وحدت

دبیرخانه مشترک تشکل‌های صنعتی و صنفی پوشاک(شامل ۲۰تشکل سراسری و استانی)

روزنامه کیهان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کل کشور

قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی

کانون کارفرمایی استان تهران

مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج (ماهر)

معاونت مطالبه گری مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیران متخلف و سهل انگار قاچاق کالا و ارز مبارزه با قاچاق قاچاق کالا پایگاه خبری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی

جلسه ستاد اقتصادی دولت امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بستر‌های قانونی برای دور زدن قانون، مسیر‌های قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بستر‌های قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

همچنین رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالا‌های وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • توقیف خودروهای شوتی با بیش از ۲۳ میلیارد کالای قاچاق در رودبار
  • هرمزگان برای مقابله با قاچاق نیازمند تجهیزات الکترواپتیک است
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • لزوم فعالیتهای فرهنگی وپژوهشی درکنار مبارزه با قاچاق کالا وارز