Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@00:36:07 GMT

مرغ گران شد و ۱۲ هزار تومان را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۵۹۲

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۱۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به هفته گذشته ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۵۰ تومان رشد قیمت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت با اشاره به دلایل گرانی قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به خرید پشتیبانی امور دام تا حدودی تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شده است که این امر در کنار مکاتبه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به پشتیبانی امور دام و تاکید بر موضوع خرید مرغ از مرغداران با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان منجر به بهبود قیمت مرغ در بازار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی مرغ از مرغداران نسبت به گذشته یک هزار و ۸۰۰ تومان افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی مرغ با سطح بازار حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تومان اختلاف دارد که با این وجود مرغداران در سایه زیان در حال حرکت هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به بحث خرید پشتیبانی امور دام از مرغداران به مرور به سمت قیمت تمام شده تولید پیش می‌رویم.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم برحسب نهاده‌های مصوب را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان و نهاده‌های ترکیبی را ۱۶ هزار تومان به بالا اعلام کرد.

به گفته حجت، هر چه قدر سهم نهاده از بازار آزاد بیشتر شود، قیمت تمام شده تولید بالا می‌رود.

عرضه ذرت کماکان قطره چکانی است
این مقام مسئول قیمت مصوب هر کیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ مصوب نهاده‌های دامی، قیمت واقعی مرغ ۱۵ هزار تومان است، در غیر این صورت قیمت واقعی مرغ با احتساب نهاده در بازار آزاد ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان است که با این وجود دستگاه‌های مسئول بر روند توزیع نهاده باید نظارت بیشتری داشته باشند.

حجت در پایان با اشاره به اینکه کمبود ذرت نسبت به کنجاله سویا نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: عرضه ذرت کماکان به صورت قطره چکانی با نرخ‌های کاذب در بازار آزاد توزیع می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم خانگی گران خواهد شد؟

محمود سیجانی اظهار داشت: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

به گزارش خبرآنلاین، در روز‌های پایانی سال گذشته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت بدون سر و صدای برخی کارخانه‌ها در یک ماه گذشته خبر داد و در سال جاری هم گزارش‌هایی از افزایش قیمت برخی از برند‌های لوازم خانگی منتشر شد.

اما محمود سیجانی درباره اخبار منتشر شده از افزایش قیمت بدون مجوز لوازم خانگی، اظهار کرد: برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی درخواست افزایش قیمت ارائه کرده‌اند که در دست بررسی است و هنوز تایید نشده است.

وی افزود: تا زمانی که سازمان حمایت با این درخواست‌ها موافقت نکرده، شرکت‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

دیگر خبرها

  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • 10 نقل و انتقال گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال در بین هافبک ها (+عکس)
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت