Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@14:21:10 GMT

هشدار وزیر بهداشت به استان‌های همجوار خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۶۸۵

هشدار وزیر بهداشت به استان‌های همجوار خوزستان

خبرگزاری تسنیم:دکتر سعید نمکی در حاشیه رونمایی از پیشرفته‌ترین لباس محافظتی کادر درمانی ساخت ایران که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امروز وضعیت کرونا نسبت به گذشته مطلوب‌تر است، اما هر لحظه ممکن است این ویروس در دقیقه 90 از دروازه‌ای که از آن بی‌خبر هستیم، به ما گل بزند بنابراین از مردم می‌خواهیم همان‌گونه که در شب‌های قدر و بازگشایی مساجد، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، این همراهی را فراموش نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بازگشایی اماکن زیارتی و متبرکه به بعد از عید سعید فطر موکول شد که بهانه‌ای برای افزایش حجم مسافرت به سمت شهرهای زیارتی نباشد و در شهرهایی مانند مشهد مقدس با فشار سنگین سفر زائران روبه‌رو نباشیم، اما در استان‌هایی مانند خوزستان، شاهد افزایش موارد ابتلای قطعی به کرونا هستیم، گرچه همکاران ما به شدت مراقبت می‌کنند و امیدواریم که هفته آینده شاهد نزول سیر بیماری در این استان باشیم اما استان‌هایی مانند لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و استان‌های همجوار با خوزستان ممکن است در خطر شیوع کرونا قرار داشته باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: چنان‌چه مردم اوایل خردادماه همانند ماه‌های گذشته با ما همراهی کنند، می‌توانیم به مردم بگوییم که تیرماه بسیار راحت‌تری خواهند داشت، اما اگر این همراهی وجود نداشته باشند، نمی‌دانم چگونه می‌توان تضمین کرد که روزهای سخت‌تری در پیش نداشته باشیم. 

تشریح جزئیات برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس

نمکی در خصوص برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس در کشور گفت: امروز در نشست ستاد ملی کرونا این موضوع مطرح و مقرر شد که در مناطق سفید که نماز جمعه با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، مراسم روز قدس بنا بر توصیه امام راحل مبنی بر اعلام انزجار از استکبار جهانی بدون راهپیمایی و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی، انجام شود. 

وی تصریح کرد: در مناطقی که قرمز هستند و یا سفید نیستند، مراسم روز قدس برگزار نمی‌شود اما در تهران مقرر شد با مدیریت سپاه پاسداران و بسیج بتوانیم در مسیری مشخص به شکل سواره با اتومبیل یا موتورسیکلت به صورت نمادین، انزجار خودمان را اعلام کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تولید لباس‌های محافظتی کادر درمانی در کشور در زمان بسیار کوتاهی انجام شد و در روزهای اول، یکی از مشکلات عمده ما، کمبود این اقلام و لوازم بود و علی‌رغم ذخیره‌ای که داشتیم با هجمه سنگین بیماری و عدم همراهی خیلی از کشورها و مجامع بین‌المللی با ایران روبه‌رو بودیم و برخی از همکاران ما به دلیل کمبود این اقلام، ازبین رفتند و داغ آنها بر دل ما خواهد ماند و روزهای سختی که ناجوانمردانه در شرایط تحریم به ایران تحمیل شد، فراموش شدنی نیست.

وی افزود: با غیرت ملی و همّت مردم، صنایع، وزارت صمت، سازمان غذا و دارو، تجهیزات پزشکی، هیئت امنای ارزی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در طول 50 روز از یک وارد کننده صرف به یک تولید کننده و امروز صادر کننده مقتدر در زمینه ماسک، لباس‌های محافظتی و ونتیلاتور تبدیل شدیم و امیدواریم که در آینده نزدیک با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما در شرکت‌های دانش بنیان و با دعای خیر مردم ،شاهد صادرات داروهای موثر این بیماری باشیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا در هرمزگان، غلامعلی جاودان شامگاه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق  وزش باد شدید در استان وجود دارد به تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان اعلام گردید تا تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا در شبکه‌های بهداشت و درمان، معاونت ها و بیمارستان‌ها جلسات کمیته مدیریت بحران برگزار و نیازهای هر مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم شناسایی مادران باردار و پرخطر و اسکان آنها در مناطق امن و نزدیک به مراکز درمانی، گفت: تمهیدات لازم در راستای خدمت رسانی به مردم به ویژه مادران باردار، کودکان و سالمندان، تامین تجهیزات دارویی و درمانی، تامین نیروی انسانی متبحر و متخصص اندیشیده و مراکز اورژانس ۱۱۵، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

جاودان بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده‌باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به قاب‌های ماندگار ارتش و مردم در سال 57 + عکس ها
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی