Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:16:38 GMT

تولید 13000 لیتر الکل در دانشگاه ولیعصر رفسنجان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۲۷۹۴

تولید 13000 لیتر الکل در دانشگاه ولیعصر رفسنجان

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا و کمبود الکل که داشتیم بودجه، فضا و امکانات در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم که منجر به تولید 13 هزار لیتر الکل با کیفیت و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسن رنجبر عسکری عصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی اظهار داشت: در حالی که ویروس کرونا اقتصاد جهان را فلج کرده و تمام کشورها درگیر آن هستند، دانشگاه ولیعصر(عج) به‌عنوان عضوی از این جامعه وورد کرد تا در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا نقش خود را ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان ابراز داشت: با توجه به کمبود الکل که داشتیم بودجه، فضا و امکانات در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم که منجر به تولید 13 هزار لیتر الکل با کیفیت و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی با اشاره به مسائل آموزشی در شرایط کرونا تصریح کرد: در دو، سه سال گذشته سرمایه‌گذاری هفت میلیارد ریالی برای زیرساخت آموزش مجازی صرف کرده بودیم که با پول امروز بیش از دو میلیارد تومان می‌شود و توانستیم در راستای آموزش به دانشجویان در این شرایط به‌کار گیریم که در استان از جمله دانشگاه‌هایی هستیم که زیرساخت آموزش مجازی را فراهم کرده است.

رنجبرعسکری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری جدیدی انجام شده که به‌طور همزمان 3 هزار و 200 دانشجو بتوانند از آموزش‌های مجازی استفاده کنند، همچنین برنامه دیگری که مدنظر دانشگاه بود و مقدمات آن در حال فراهم‌شدن است، مهارت‌افزایی دانشجویان برای ورود به بازار کار است که پیش از این هم مرکز جواردانشگاهی را با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان راه‌اندازی کرده بودیم.

وی عنوان داشت: بالای 5 هزار نفر ساعت در مرکز جواردانشگاهی از آموزش‌های جوشکاری، رایانه و...بهره‌مند شدند.

رنجبرعسکری از آماده‌شدن مرکز نوآوری شهید ستاری در ساختمان اجاره‌ای تا یکماه آینده خبر داد.

وی بیان کرد: پیگیر هستیم رشته گردشگری را به رشته‌های این دانشگاه اضافه کنیم در این خصوص مدارک را ارسال کردیم اگر موافقت شود سال تحصیلی جدید این مهم میسر می‌شود.

راه‌اندازی صندوق خیریه نیکوکاری دانشگاه در راستای رزمایش مواسات

حجت‌الاسلام جمالی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: با بروز بیماری کرونا سایت آموزش مجازی دانشگاهیان فعال شد و 185 عنوان درس با حضور بهترین اساتید کشور تدریس شد.

وی ادامه داد: با کمک هیئت رئیسه دانشگاه در رزمایش مواسات و همدلی صندوق خیریه نیکوکاری دانشگاهیان را تأسیس کردیم و هم به کارکنانی که به‌دلیل کرونا آسیب دیدند هم به دانشجویان بی‌بضاعت کمک‌هایی پرداخت شد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در آمایش سلامت مردم یاد کرد و افزود: ائمه جماعات ما در بحث مشاوره خانواده در این ایام کمک کردند و برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی به‌صورت مجازی نیز دیگر فعالیت‌ها بوده است.

تحصیل 50 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه ولیعصر

علیرضا طالبی‌زاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولیعصر (عج) عنوان کرد: 30 درصد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در بحث آموزش مجازی همکاری کردند و در جاهایی که امکانات اینترنت نبود و یا سرعت پایین بود فیلم و صوت از طریق سیستم ال ام اس دانشگاه ارسال شد.

وی از فعالیت دانشجویان ارشد و دکتری که باید در آزمایشگاه‌ها حضور داشته باشند یاد کرد که از هفته قبل مجوز حضورشان دریافت شده و گفت: این حضور مشروط به این است که خوابگاه نخواهند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ولیعصر (عج) ابراز داشت: برای دوره ارشد و دکتری از دانشجویان استعدادهای درخشان پذیرش می‌شود؛ 30 درصد ظرفیت مقطع ارشد و دکتری به این دانشجویان اختصاص دارد.

وی از جذب 20 دانشجوی افغانستانی در این دانشگاه یاد کرد و گفت: 30 دانشجوی اتباع که در ایران بودند، در این دانشگاه تحصیل می‌کردند که در مجموع 50 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه ولیعصر (عج) تحصیل می‌کنند.

تخصیص 50 میلیارد ریال بودجه برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی

میردهقان معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه نیز گفت: علی‌رغم عدم تخصیص بودجه توانستیم در سال گذشته بودجه‌های بخش پژوهش را محقق سازیم.

وی ادامه داد: با تلاش‌های چندین ساله‌ای که وزارت علوم با دانشگاه ولیعصر (عج ) انجام داده است، موفق شدیم که آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه را زیر نظر سامانه آزمایشگاهی شاعا تجهیز کنیم و با تصمیمات خوبی که در معاونت پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه گرفته شد، ۵۰ میلیارد ریال بودجه برای تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته و مرکزی دانشگاه تخصیص پیدا کرد که ۳۰ میلیارد ریال از این بودجه برای تأمین دستگاه‌ها و تجهیز آزمایشگاه‌ها محقق و هزینه شده است که بقیه آن بودجه ابلاغی است که به مرور تخصیص پیدا می‌کند.

میردهقان عنوان کرد: دو سال موفق را در بحث تحقیقات بر روی روغن ولک و تجهیز این روغن برای کشاورزی پسته‌‌کار داشتیم که بازتاب خوبی هم بین کشاورزان داشت که تجهیز آزمایشگاه مرکزی جامع را به دستگاه‌های به روز در زمینه روغن ولک از برنامه‌های آتی بخش پژوهش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته رشد قابل توجهی در افزایش مبلغ قراردادهای پژوهشی با مراکز و شرکت‌های صنعتی شهرستان داشتیم که در سال‌های گذشته این مبلغ کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بود که در سال گذشته مبلغ قراردادهای ما یک میلیارد و دویست میلیون تومان شد که یک منبع مناسب و خوب برای درآمدزایی دانشگاه است و هم دانشگاه نسل سوم محقق خواهد شد و ارتباط دانشگاه با صنعت ارتباط خوب و نزدیکی خواهد بود.

میردهقان تصریح کرد: در سال گذشته اعضای هیأت‌علمی دانشگاه موفق شدند ۳۰۹ JCR  و ۲۵۴  مقاله ISI  و ... چاپ کنند که به‌طور میانگین برای هر عضو هیأت‌علمی، دو مقاله معتبر در مجلات علمی معتبر چاپ شده است که بالاتر از میانگین سطح کشور است.

انتهای پیام/80016/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمایشگاه دانشگاه ولیعصر الکل دانشجو دانشگاه ولیعصر تجهیز آزمایشگاه آزمایشگاه ها آموزش مجازی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، مرکز ملی آمار انگلیس با اشاره به رصد شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل در سال ۲۰۲۲ افزود: شمار مرگ ناشی از مصرف الکل در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد دو هزار و پانصد نفر بیشتر از این سال است.
بنا به گزارش این مرکز، علت بیشترین مرگ ناشی از مصرف الکل مربوط به اختلالات کبدی است و در مردان بیشتر از زنان بوده است.
این میزان مرگ مرتبط با الکل، علاوه بر مرگ شمار زیادی از افرادی است که به علت زیاده روی در مصرف الکل و درگیری‌ها یا حوادث و جرایم ناشی از مستی در این کشور جان می‌بازند.

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • نگرانی از حضور صلواتی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/ دانشگاه علمی کاربردی با دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادغام می شود؟
  • خودروهای فرمول یک در خیابان ولیعصر تهران