Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلمی از صحبت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره آخرین خداحافظی‌ با مادرش منتشر شده است که سردار در آن با بغض خاطره ای را روایت می کند.

در فیلمی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی درباره آخرین خداحافظی‌اش با مادرش صحبت می کند و روایت آخرین دیدارش با مادر را همراه با بغض و حسرت روایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بغض حاج قاسم در هنگام حرف زدن از مادرش 

سردار سلیمانی تا قبل از شهادت اجازه پخش این فیلم را نداده بود. در این فیلم سردار سلیمانی می گوید: «خدا مادران و پدرانی که در قید حیات هستند را حفظ کند، قدر بدانید. متاسفانه انسان وقتی قدر می داند که از دست می روند.

مادرم تعریف می کرد که زمانیکه ما در جبهه بودیم، وقتی کنار این استخر ده می رفته که زنانی آنجا رخت می شستند و می دیده است که پچ پچ می کنند فکر می کردمه که اتفاقی برای ما افتاده که اینطوری خصوصی حرف می زنند.»

مادر می گفت «میرفتم خانه ولی قرار نداشتم، برمیگشتم و آنها را قسم می دادم که اگر اتفاقی برای بچه من افتاده بگویید.»

خدا می داند بر این ها چه گذشته، چه صبری در این وقایع و مصیبت ها کردند.

---

نمی شود قدر شان را قدرگذاری کرد.ما که این توفیق از دستمان رفت. آنهایی که این توفیق را دارند قدر بدانند. یک زمانی وقتی می خواستم بروم گفت ننه بمون گفتم ننه کار مهمی دارم دو روزه برمیگردم. گفت هی می گویی آمریکا امریکا آمریکا، من هم مادرتم...

گفتم قول می دهم زود بر می گردم گفت ممکن است من را نبینی، خیلی باور نداشتم که مادرم رفتنی است. تصمیم گرفتم که نروم و تاخیر بیندازم. رفتم یک دوری زدم و برگشتم دیدم خواهرهایم مادرم را قانع کردند. گفت ننه می خواهی بروی برو.

همیشه دلم می‌خواست کف پای مادرم را ببوسم...

سردار در ادامه اینگونه روایت می کند«من دم آخر چیزی در ذهنم بود و آن اینکه کف پای مادرم را ببوسم. خیلی وقت ها دلم میخواست اینکارو بکنم ولی نمی شد یا خجالت می کشیدم ...ناخودآگاه تا دم در رفتم و برگشتم  و کف پای مادرم را بوسیدم. و این توفیق نصیمان شد. سرمایه بزرگی بود که از دست دادیم.»/خبرآنلاین

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار نداد

به گزارش «تابناک»، وزیر امور خارجه در نشست خبری درخصوص پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ما هیچ هدف غیر نظامی در اهداف خود قرار ندادیم، گفت: ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را مورد هدف قرار نداد. 

مهمترین بخش اظهارات حسین امیرعبداللهیان به شرح زیر است:
* از ۷۲ ساعت قبل از عملیات به کشور های منطقه اطلاع دادیم.
* ما هیچ هدف غیر نظامی در اهداف خود قرار ندادیم.
* ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را مورد هدف قرار نداد. 
* پایگاهی که رژیم صهیونیستی از آنجا به سفارت ایران در دمشق حمله کرد، هدف حمله قرار گرفت.

* به کشورهای همسایه هشدار دادیم که اگر آمریکا از فضای سرزمینیِ آن‌ها برای دفاع و حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده بکند، ناچاراً پایگاه آمریکا در آن کشور هدف حمله قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شب گذشته( ۲۵ فروردین) عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله(ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار داد.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به آمریکا پیام نداد/ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: تهران درباره زمان حمله به اسرائیل به ما پیام نداد؛ به دنبال جنگ با ایران نیستیم
  • کاخ سفید: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد
  • آمریکا: ایران درباره زمان و هدف حمله به اسرائیل به ما پیام نداد | ما در تصمیم گیری اسرائیل دخالتی نداریم
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • ایران هیچ مکان اقتصادی یا جمعیتی را هدف قرار نداد
  • مهدی کوشکی: به خاطر توهین ریحانه پارسا به مادرم ازدواج نکردیم
  • نکات حمله موشکی و پهپادی به اسرائیل به روایت سردار جوانی
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود