Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۵۰ هنرمند از سراسر جهان با امضای طوماری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نوار غزه، خواستار پایان محاصره این منطقه شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ۲۵۰ هنرمند از سراسر جهان با انتشار طوماری که در تارنمای « lift the siege.com» منتشر شده خواستار پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضاء کنندگان این طومار از جامعه جهانی خواستند تا با فشار بر رژیم صهیونیستی به محاصره غزه پایان دهد.

در این طومار آمده‌است: محاصره غزه امکان انتقال دارو و کمک‌های بهداشتی را به غزه محدود و سخت کرده‌است.

هنرمندانی که این طومار را امضاء کردند نوشته‌اند: با شیوع کرونا ساکنان غزه که جمعیت آن‌ها حدود دو میلیون نفر است و اکثر آن‌ها نیز از آوارگان فلسطینی هستند در بزرگترین زندان جهان با خطر مرگ مواجه هستند.

در این طومار همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده‌است تا به قوانین بین المللی پایبند باشد.

از امضاء‌کنندگان این تومار می توان به «پیتر گابریل» آهنگساز انگلیسی، «نائومی کلاین» نویسنده کانادایی، «کن لوچ» کارگردان انگلیسی و «عدنان طه» شاعر مغربی اشاره کرد.

در غزه که از سال ۲۰۰۶ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد و گذرگاه های آن بسته شده است، حدود دو میلیون نفر در مساحتی بالغ بر ۳۶۵ کیلومتر مربع زندگی می کنند؛ شش هزار نفر در هر کیلومتر مربع.  

یکی از سخنگوهای وزارت بهداشت غزه پیش‌تر اعلام کرده بود، پس از آنکه رژیم صهیونیستی اجازه داد تا مقدار محدودی کیت آزمایش ویروس کرونا که توسط سازمان بهداشت جهانی خریداری شده بود، وارد نوار غزه شود، آزمایش ویروس کرونا در غزه از سر گرفته شد اما این کیت‌ها، کمک فوری محدود هستند؛ چرا که از آنها تنها برای آزمایش حدود ۵۰۰ نفر در این منطقه پرجمعیت با جمعیتی برابر با دو میلیون تن می‌توان استفاده کرد.

تاکنون ۳۷۵ نفر در فلسطین به کرونا مبتلا شدند و ۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غزه محاصره غزه رژیم صهیونیستی محاصره غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آنچه در قبال شیوع ویروس کرونا شاهد بودیم، هشداری بود که یک پاندمی چگونه می تواند جغرافیای انسانی و زیستی را پشت سر گذاشته و به بدن همه انسانها در تمامی نقاط دنیا رسوخ کند! در این میان باید به هشدارهای ناظر بر وقوع پاندمی های جدید توجه کرد، حتی اگر این فراگیری شدت و حدت کمتری نسبت به کوید-19 داشته باشد. 

دانشمندان هشدار دادند «آنفلوانزا» عامل بیماری‌زایی است که به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد.به نوشته وبسایت گاردین،‌ یک نظرسنجی بین‌المللی که قرار است آخر هفته آینده منتشر شود، نشان می‌دهد ۵۷ درصد از متخصصان احتمال می‌دهند یک سویه از ویروس آنفلوانزا علت شیوع بعدی بیماری‌های عفونی مرگبار در سطح جهان خواهد بود.جان سلمانتون گارسیا از دانشگاه کلن که این مطالعه را انجام داده است، تاکید کرد:‌ «این باور که آنفلوانزا بزرگترین تهدید همه‌گیری در سطح جهان است بر اساس تحقیقات طولانی‌مدتی به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس به طور مداوم در حال تکامل و جهش است.»

آنچه ماجرا را جدی تر می سازد، معطوف به تکامل و جهش ویروس آنفلانزاست. اگرچه هربار تلاش می‌شود با سویه‌های مختلف آنفلوانزا به اندازه کافی مقابله شود و آنها فعلا در حد خطرناک ارزیابی نمی‌شوند،‌ این موضوع لزوما برای همیشه صادق نخواهد بود.»

بنا بر اطلاعات منتشرشده از این پژوهش،‌ ۲۱ درصد از کارشناسانی که در این مطالعه شرکت کردند،‌ اعتقاد دارند که محتمل‌ترین عامل بعدی همه‌گیری، پس از آنفولانزا، احتمالا ویروسی است به نام بیماری ایکس X که هنوز برای علم ناشناخته است. آنها درباره بیماری ایکس بر این باورند که همه‌گیری بعدی ممکن است از سوی میکروارگانیسمی که هنوز شناسایی نشده است ایجاد شود درست همانطور که ویروس عامل کووید-۱۹ پیدا شد و در سال ۲۰۱۹ همه‌گیری جهانی را شکل داد. در واقع، برخی از دانشمندان هنوز بر این باورند که سارس کوو-۲ Sars-CoV-2 (عامل کووید – ۱۹) همچنان یک تهدید محسوب می‌شود به طوری که ۱۵ درصد از دانشمندان این مطالعه، آن را محتمل‌ترین علت همه‌گیری در آینده نزدیک ارزیابی می‌کنند.وجه مشترک این تحقیق این است که آنفلوانزا تهدید شماره یک از نظر احتمال همه‌گیری از سوی بیشتر دانشمندان جهان معرفی می‌شود.

این نتایج در حالی ارائه خواهد شد که هفته گذشته نیز سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان ( سویه اچ۵ان۱ H5N1) که باعث میلیون‌ها مورد ابتلا در سراسر جهان شده است، ابراز نگرانی کرد. شیوع این بیماری در سال ۲۰۲۰ آغاز و تاکنون منجر به مرگ یا تلف شدن ده‌ها میلیون طیور و نابودی میلیون‌ها پرنده وحشی شده است.این ویروس به تازگی به گونه‌های پستانداران نیز گسترش یافته است به طوری که گزارش شده گاوهای اهلی در ۱۲ ایالت آمریکا آلوده شده‌اند و نگرانی‌ها در مورد خطرات این بیماری برای انسان بیش از پیش افزایش یافته است.این موارد مطالعاتی، هشدارهایی هستند که تصور نکنیم دوران شیوع پاندمی های فراگیر و خطرناک به پایان رسیده و پیش بینی ها و اقدامات لازم را در این خصوص صورت دهیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید