Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@06:01:52 GMT

نخست‌وزیر عراق حشد الشعبی را «نور چشمان» این کشور دانست

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۴۶۶

نخست‌وزیر عراق حشد الشعبی را «نور چشمان» این کشور دانست

نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس و فرماندهان سازمان الحشد الشعبی ضمن اعلام حمایت و دفاع از این سازمان، گفت که نباید بین الحشد العشبی و دولت شکاف بیفتد.

به گزارش مشرق، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق در دیدار با رئیس و فرماندهان سازمان الحشد الشعبی خواستار توقف هرگونه اقدامی که باعث ایجاد شکاف بین این سازمان و دولت می‌شود، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی که امروز شنبه با «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی در مقر این سازمان در شهر بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد، نیروهای الحشد الشعبی را «نور چشم» عراق دانست و گفت که باید صداهای متناقضی که به دنبال ایجاد شکاف و اختلاف بین دولت و الحشد هست، متوقف شده و  نباید در کار و فعالیت این سازمان تشکیک کرد.

بیشتر بخوانید:

جلسه با فرماندهان حشدالشعبی به مذاق مایکل پریجنت خوش نیامد

او طی سخنرانی خود در مقر الحشد عراق گفت که دولت و ملت این کشور به آخرین مرحله از ریشه‌کنی داعش رسیده‌اند؛ داعشی که می‌خواهد عناصر پراکنده خود را دوباره سر و سامان دهد. او گفت که نیروهای الحشد الشعبی در کنار نیروهای ارتش و سایر نیروهای مسلح عراق، پیش‌قراول ِمجریان عملیات و حملات علیه تروریست‌ها هستند.

نخست وزیر جدید عراق به قانون ۴۰ صادر شده در سال ۲۰۱۶ که به موجب آن سازمان الحشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح شد، اشاره کرد و گفت که این چارچوب قانونی از نیروهای الحشد الشعبی حمایت و از آن‌ها دفاع می‌کند.

او با بیان اینکه قدرت دولت در انسجام و هماهنگی آن با قوانین و مردمش است، اظهار داشت: «این الحشد الشعبی همان حشد میهن است که فداکاری‌ها و شهدای آن در اذهان عراقی‌ها باقی و جاودان خواهد ماند».

مصطفی الکاظمی با بیان اینکه الحشد الشعبی بنا به فتوای مرجعیت عالی دینی عراق و شخص آیت‌الله سید علی سیستانی تشکیل شده، تأکید کرد که تخریب چهره شهدای الحشد الشعبی از سوی هر فرد یا گروهی باشد، به کلی مسئله‌ای مردود و غیر قابل قبول است.

رئیس سابق سازمان استخبارات عراق (اطلاعات) در پایان سخنان خود، بر حمایت کابینه خود از الحشد الشعبی بر اساس چارچوب قانونی و رسمی تأکید کرد و به فرماندهان آن قول داد که در آتیه با آن‌ها دیدار کرده و از نزدیک در جریان نیازهای آن‌ها قرار گیرد و عملیات‌ ضد تروریستی آن‌ها را هماهنگ کند. نخست‌وزیر عراق همچنین بالاترین مقام نظامی در عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز هست.

کاظمی در بدو ورود خود به مقر سازمان الحشد الشعبی از سوی فالح الفیاض مورد استقبال و خوش‌آمد گویی قرار گرفت

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور اخبار بورس حشدالشعبی فالح الفیاض داعش آیت الله سید علی سیستانی مصطفی الکاظمی عراق دولت نیروهای مسلح عراق شهر بغداد کرد سازمان الحشد الشعبی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر عراق عازم واشنگتن شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شیاع السودانی نخست وزیر عراق در صدر هیئتی متشکل از وزرا و نمایندگان مجلس، بنا بر دعوت رسمی جو بایدن بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • نخست‌وزیر کویت منصوب شد
  • الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد
  • نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد
  • سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق
  • نخست وزیر عراق عازم واشنگتن شد
  • مبتکر سربازی دختران «مرد»