Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@06:27:04 GMT

جزئیات آتش سوزی در مقبره مقدس یهودیان در همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۳۷۵۵

جزئیات آتش سوزی در مقبره مقدس یهودیان در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اخباری در زمینه وقوع حریق در مقبره «استر و مردخای» گفت: این مقبره که جزء بناهای تاریخی و ثبت ملی استان همدان است، هیچ‌گونه آسیبی ندیده است.

علی مالمیر شامگاه ۲۷ اردیبهشت ۹۹ با اعلام این خبر و در تشریح جزئیات حادثه آتش‌سوزی مرتبط با این بنای تاریخی اظهار کرد: آتش‌سوزی در ساختمان جانبی مقبره اتفاق افتاده و هیچ‌گونه آسیبی به بنای اصلی که در فهرست میراث ملی ثبت شده، نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این آتش‌سوزی بسیار محدود است و تنها باعث آسیب به سیم‌های برق و موکت کف ساختمان جانبی مقبره استر و مردخای شده که البته علت آن در دست بررسی است.

مالمیر اضافه کرد: این اطمینان را می‌دهم که هیچ‌گونه آسیبی بر اثر آتش‌سوزی امروز به فضای اصلی مقبره استر و مردخای وارد نشده و این بنای تاریخی آسیبی ندیده بلکه آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های اطراف این مقبره آن هم به صورت محدود به وقوع پیوسته و خیلی زود مهار شد و هیچ فرد یا بنایی در این آتش‌سوزی آسیب ندیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اضافه کرد: علت حادثه در دست بررسی است و به محض مشخص شدن علت بیان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرمت ساختمان جانبی آسیب دیده که شامل تعویض سیم‌های برق، موکت کف و نیز پاک‌سازی دیوارهای ساختمان است در طول هفته جاری آغاز می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0033bp

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همدان استر و مردخای آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی

به نوشته یک رسانه عبری زبان مشکل در تعداد و شمار یهودیان افراطی که باید به خدمت سربازی بروند نیست بلکه معضل در این مسئله است که یهودیان افراطی به خطری برای بقای اسرائیل تبدیل شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در یادداشتی اعلام کرد: مشکل در تعداد یهودیان افراطی (یهودیان ارتودکس) برای حضور در خدمت سربازی نیست بلکه در این است که رهبران یهودیان افراطی اصلاً خود را جزئی از اسرائیل نمی‌دانند و باعث می‌شوند تا در ابعاد مختلف‌ ‌ایدئولوژی ارتودکس‌های افراطی اسرائیل و ساختار صهیونیسم با خطر جدی مواجه شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: بن گوریون نخست وزیر وقت در خاطرات خود آورده است: صبح روز 20 اکتبر 1952 در بنی براک به دیدار شازون ایچ رهبر ارتدوکس‌های افراطی رفتم: این دیدار مورد توجه گسترده رسانه‌ها قرار گرفت، من پرسشی از او کردم که تا به این لحظه پاسخ آن را نه از او و نه از دوستان دین گرایم نگرفتم.

از او پرسیدم آیا ما دچار چند دستگی هستیم؟ چگونه قرار است با آنها زندگی کنیم؟ چگونه موفق به شکل گیری وحدت خواهیم شد؟

شازون ایچ اما به من گفت: دو شتر در یک مسیر در حال حرکت هستند، یکی از آنها یوغی به گردن دارد و دیگر هیچ چیزی حمل نمی‌کند، بر اساس متون هالاخا وقتی به یک پل باریک رسیدیم شتری که هیچ چیزی حمل نمی‌کند باید راه را برای دیگری باز کند.

او در توضیح این امر گفت: ما اعضای جامعه ارتودکس‌های افراطی بار تورات و وصیت‌های آن را به دوش می‌کشیم، از این رو بقیه صهیونیست‌ها باید راه ما را باز کنند و هر جا که راه باریک شد اولویت را به ما بدهند.

بن گوریون سپس می‌نویسد، به سرعت پاسخ دادم: خوب در رابطه با جذب مهاجران، ایجاد دولت، برقراری امنیت و.. اینها بار محسوب نمی‌شوند.

به اعتقاد نویسنده این یادداشت، این دو شخصیت از مهم‌‌ترین شخصیت‌های اسرائیل محسوب می‌شوند که از همان زمان با یکدیگر برخورد و تقابل داشتند، گرچه بن گوریون در آن زمان حق آنها را در تحصیل (و عدم حضور در ساختار ارتش) به رسمیت شناخت.

حال در مارس 2024 در حالی که نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی می‌شوند و ادعا می‌کنند که به سربازی بردن یهودیان افراطی غیر قانونی، فاسد و غیر یهودی و از آن مهم تر مغایر با شریعت یهودی است.

در بخش دیگری از یادداشت آمده است، بسیاری از گفته‌های خاخام فریدمن رهبر شاخه قدس شوکه شدند که در نشستی با نمایندگان گروه برادران سلاح (نظامیان سابقی که در ارتش اسرائیل خدمت کردند) اعلام کرد، ترجیح می‌دهد فرزندانش بمیرند تا آن که به سربازی بروند.

شاید برخی‌ها تصور کنند که خاخام فریدمن نظری افراطی در ساختار رهبری ارتدوکس‌های افراطی دارد اما باید اعتراف کرد که نظرات او با بقیه رهبران ارشد توراتی در‌‌ایدئولوژی نیست بلکه در بکارگیری واژه‌ها می‌باشد.

باید بفهمیم و هرچه زودتر به این درک برسیم که جنگ و جدل فعلی بر سر شمار دانشجویان مدارس دینی که قرار است به خدمت سربازی ملحق شوند نیست، بلکه در رابطه با مسئله مشارکت بالفعل حریدی‌‌ها در ساختار اسرائیل است، مشکل لا ینحلی که بسیاری شانس خود را برای پرداختن به حل آن امتحان کرده اما موفق به آن نشدند.

به هر شکل بسیاری از کسانی که با این مسئله تعامل دارند از حجم این مشکل اطلاع کافی ندارند، مشکل در این است که رهبران ارتدوکس‌های افراطی اصلاً خود را جزئی از اسرائیل نمی‌دانند و از نواحی مختلفی‌‌ ایدئولوژی ارتودکس‌های افراطی ساختار صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

رهبران سیاسی حریدی‌ها با ابتکار بسیار جالبی موفق شدند ساختار سیاسی، بودجه و قوانین اسرائیل را برای تقویت رویکرد مخالف خود با اسرائیل به کار بگیرند.

شای پیرون نویسنده این یادداشت که رئیس جنبش یاتیما و وزیر آموزش سابق رژیم صهیونیستی است در پایان می‌نویسد: باید گفت که ما همسو با یکدیگر نیستیم، درست است که در یک سرزمین زندگی می‌کنیم اما مشارکت بین ما ضعیف است، حال که در جنگ شمشیرهای آهنین (جنگ غزه) به یک پل باریک رسیدیم و به اوج کوه درد و تلفات رسیدیم، باید یک بار و برای همیشه اعلام کنیم، تمام جهان یک پل بسیار باریک است، این بار باید ارابه ما حق حرکت داشته باشد زیرا ما هم ارابه کاملی داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان + فیلم
  • از ستاره های استقلال در میدان گمرک هم زیاد است! | چشمانم رنگ آبی را نمی‌بیند | ما که قهرمانی‌های استقلال را ندیده‌ایم
  • زخمی شدن 22 نظامی اسرائیلی در غزه در 24 ساعت گذشته
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان/از رمز و راز حمام «شیخ بهایی» تا معرفی مقبره ناشناخته شاعر معروف
  • جشن پوریم، یادبود خونخواری صهیونیست‌ها و نسل‌کشی ایرانیان +عکس و فیلم
  • جاذبه‌های پربازدید همدان در نوروز
  • رمزگشایی از چنار سر مقبره | چرا به این میدان گلندوئک می‌گویند؟
  • اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی
  • زنگ‌ خطر ساوت‌گیت: این همه مصدوم ندیده بودم