Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@09:51:34 GMT

شرایط بیمه تکمیلی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۱۱۶

شرایط بیمه تکمیلی دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از درخواست‌های عمده استارتاپ‌ها و فعالان فناوری که به صورت آزاد (فریلنسر) فعالیت می‌کنند بیمه و حل مشکلات بیمه‌ای است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایت هایی که از شرکت‌های دانش بنیان می‌کند با ورود در این زمینه تسهیلاتی را برای دانش‌بنیان‌ها فراهم کرده  تا بخشی از مشکلات آن‌ها حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه نوآوری و فناوری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرحی را اجرایی کرده که می‌تواند بخشی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه بیمه را مرتفع کند. شرکت‌های ثبت نام کننده در این طرح عملا به عضویت شبکه نوآوری و فناوری ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در می‌آیند و می‌توانند از خدمات دیگر این شبکه نیز برخوردار شوند.

براساس این طرح شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور، شرکت‏‌های نوپا، شتابدهنده‌ها، شرکت‌های عضو پارک‌های فناوری، مجتمع‌های فناوری و مراکز نوآوری و شرکت‌های عضوشان، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و... می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شوند.

فعالان فناور آزاد کار مشمول بیمه تکمیل می شوند

این طرح شامل دو بخش است، بخش اول تمام اشخاص حقوقی شامل شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌ها را در بر می‌گیرد و برای اولین بار بخش دوم این طرح فعالان فناور آزاد کار (فریلنسر) را نیز شامل شده است. فریلنسر‌ها می‌توانند با بیمه‌های پایه مختلف از این بیمه تکمیلی فناورانه بهره‌مند شوند.

ششمین دوره ثبت نام این طرح بر اساس چهار سطح خدمات درمانی از ۱۰ اردیبهشت ۹۹ آغاز شده است. بیمه شدگان، خدمات تکمیلی درمانی فناورانه را در سطوح مختلف و با قیمت‌های متفاوت دریافت می‌کنند. علاوه بر بیمه شده اصلی، اعضای خانواده، پدر و مادر و افراد تحت تکلف نیز می‌توانند با رعایت شرایط و قوانین بیمه‌ای مندرج در فرم‌های ثبت نام از این خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

هزینه‌های بیمارستانی تخصصی و عمومی، زایمان، درمان نازایی، انواع هزینه‌های پاراکلینیکی و دندانپزشکی از جمله مواردی هستند که این بیمه درمانی فناورانه آن را پوشش می‌دهد.

در این طرح چهار سطح خدمات درمان تکمیلی با تعهدات و قیمت‏‌های متفاوت برای انتخاب ارائه شده است و همه بیمه‌شدگان اصلی، همسر و فرزندان آن‌ها بدون محدودیت سن و با حق بیمه یکسان تحت پوشش قرار می‌گیرند. همچنین کارکنان شرکت‌هایی که بیمه می‌شوند می‌توانند والدین خود را تا سقف سنی ۷۰ سال، بدون افزایش حق بیمه، تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دهند.

بیشتر بخوانید: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از مرز ۵ هزار عبور کرد

این قرارداد سطح جامع و کم‌‏نظیری از خدمات درمانی شامل هزینه‌های بیمارستانی تخصصی و عمومی، زایمان، درمان نازایی، انواع هزینه‌های پاراکلینیکی و دندانپزشکی را به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

نرخ حق بیمه از طریق این طرح در مقایسه با سایر بیمه‌های درمان تکمیلی و طرح‌‏های مشابه به میزان قابل توجهی پایین‌‏تر و ارزان‏‌تر است. همچنین این طرح، مشکل محدودیت ۵۰ نفر پرسنل برای شرکت‌های طرف قرارداد را ندارد.

مزیت‌های و ویژگی‌ها بیمه تکمیلی شرکت‌های دانش بنیان

مزیت و ویژگی‌های بیمه تکمیلی شرکت‌های دانش بنیان سال ۹۹ به شرح زیر است:

ارائه خدمات بیمه‌ای در شعب سراسر کشور

ارائه خدمات آنلاین توسط مراکز درمانی طرف قرارداد سراسر کشور

پرداخت هزینه ناهنجاری‌های جنین

پرداخت هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی

پرداخت هزینه‌های نازایی و ناباروری

پرداخت هزینه‌های ویزیت و آزمایش

ارائه خدمات بیمه درمان به تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و خلاق سراسر کشور

بهترین پوشش‌ها و پایین‌ترین حق بیمه

نداشتن محدودیت ۵۰ نفر پرسنل برای شرکت‌های طرف قرارداد 

امکان بهرمندی از خدمات بیمه درمان شرکت‌های کوچک و‌ متوسط

ارائه سه طرح مختلف بیمه عمر و حوادث کارکنان

بهره‌‎مندی شرکت‌های عضو قرارداد بیمه درمان تکمیلی از تخفیف‌های سایر رشته‌های بیمه‌ای

حداقل حق بیمه عمر و حوادث ماهانه ۶۷،۵۸۰ ریال

مهلت ثبت‌نام و ورود اطلاعات متقاضیان برای استفاده از خدمات بیمه تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۹ است.

تاریخ شروع پوشش خدمات بیمه تکمیلی از تاریخ ۵ خرداد ماه ۹۹ خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات کامل‌تر و ثبت نام این طرح می‌توانید به سایت تینت به آدرس tinet.ir مراجعه کنید.

مراحل ثبت نام و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی

از طریق کلیک بر روی لینک ثبت نام در صفحه اصلی سایت شـبکه فناوری و نوآوری ایران وارد سامانه ثبت نام بیمه شوید.

درصورتی که شرکت عضو شـبکه فناوری و نوآوری ایران نشده است، می‌تواند از طریق گزینه عضویت مراحل ثبت‌نام را انجام دهد.

پس از ورود به سامانه و انتخاب گزینه ثبت‌نام از منوی اصلی، قراردادی که شرکت می‌تواند در آن ثبت نام کند نمایش داده می‌شود.

در صورتی که شرکت جزو شرکت‌های مشمول طرح است، ولی قراردادی مشاهده نشد با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

با کلیک بر روی دکمه شروع ثبت‌نام، توضیحات مربوط به ثبت‌نام و قرارداد نمایش داده می‌شود. لازم است کاربر ضمن مطالعه توضیحات، نیازمندی‌های لازم برای ثبت‌نام را تهیه کند، این نیازمندی‌ها شامل موارد زیر است:

دانلود و تکمیل نمونه نامه درخواست استفاده از خدمات بیمه تکمیلی در سربرگ شرکت

لیست بیمه تامین اجتماعی شرکت که نام بیمه‌شدگان اصلی در آن ثبت شده است.

برای فرزندان مونث بالای ۱۸ سال به شرط عدم اشتغال به کار و ازدواج، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه فرزند باید در مراحل ثبت نام بارگذاری شود.

فرزندان ذکور تحت تکفل تا ۲۲ سال، به شرط عدم اشتغال به کار و ازدواج، می‌توانند ثبت نام شوند. (در مورد دانشجویان با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل حداکثر تا سن ۲۵ سال تمام و در مورد دانشجویان مقطع دکترا حداکثر تا سن ۲۶ سال تمام تحت پوشش هستند و نیاز است در مراحل ثبت نام گواهی اشتغال به تحصیل بارگذاری شود).

شرکت می‌تواند تمام کارکنان بازنشسته تمام‌وقت خود را صرفا در ابتدای قرارداد به همراه همه افراد خانواده تحت تکفل (همسر و فرزندان) بیمه کند و نیاز است در زمان ثبت نام تصویر قرارداد کاری تمام‌وقت یک ساله به همراه تصویر صفحه اول دفترچه بیمه‌گر پایه بارگذاری شود.

پس از مطالعه موارد فوق روی دکمه ادامه کلیک کنید، در این مرحله قوانین بیمه برای ثبت‌نام نمایش داده می‌شود، پس از مطالعه قوانین و درصورت قبول شرایط، روی گزینه «با قوانین موافق هستم، انتخاب طرح» کلیک کنید.

همه کاربران محترم متقاضی استفاده از خدمات بیمه تکمیلی توجه داشته باشند که مسئولیت عدم رعایت ضوابط و ثبت افرادی که واجد شرایط نیستند، بر عهده فرد است و ضمن حذف این افراد از لیست هزینه‌های پرداختی برای ثبت‌نام، برگردانده نمی‌شود.

پس از تایید قوانین، چهار طرح بیمه درمان تکمیلی با سطح تعهدات متفاوت و چهار طرح بیمه عمر و حوادث نمایش داده می‌شود، که لازم است شرکت یک طرح بیمه درمان تکمیلی را به همراه طرح بیمه عمر و حوادث انتخاب کرده و روی ادامه کلیک کند.

در این قسمت اطلاعات موردنیاز شرکت را وارد کنید و مدارک موردنیاز شامل نامه درخواست استفاده از خدمات بیمه تکمیلی و لیست بیمه شرکت را آپلود کنید و سپس روی ادامه کلیک کنید.

در مرحله بعد نیاز است اطلاعات رابط شرکت برای تعامل با بیمه شامل کدملی، نام و نام خانوادگی، شماره همراه و پست الکترونیک وارد شده و بر روی ادامه کلیک شود.

ورود اطلاعات: در این مرحله کاربر باید اطلاعات متقاضیان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را به همراه اعضای خانواده‌هایشان وارد کند.

برای ورود اطلاعات نفرات اصلی (یا همان کارمندان شرکت) روی گزینه «افزودن کارمند جدید» در بالای صفحه کلیک کنید و کدملی و سال تولد فرد را وارد کنید.

در صورت صحت اطلاعات وارد شده، مشخصات متقاضی نمایش داده می‌شود، اطلاعات تکمیلی موردنیاز را تکمیل کنید و بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. در صورت نبود ارتباط با سامانه ثبت احوال نیاز است اطلاعات فرد به صورت دقیق و منطبق با اطلاعات شناسنامه و کارت ملی وارد شود. در هنگام ثبت شماره شبا و شماره همراه بیمه شده اصلی دقت لازم صورت پذیرد که شماره متعلق به همان فرد بیمه شده باشد.

پس از ورود اطلاعات هر فرد و در انتهای ردیف متعلق به فرد در جدول اسامی، با کلیک بر روی دکمه «تحت تکفل» اطلاعات مربوط به اعضای خانواده هر فرد را وارد کنید.

در صورت ثبت اطلاعات خاص که نیازمند ارایه مدارک است (مانند ثبت اطلاعات دختر با سن بیشتر از ۱۸ سال)، سامانه پیام لازم برای بارگذاری مدارک را ارسال می‌کند. باید سند درخواستی اسکن و بارگذاری شود.

پس از ورود اطلاعات و تایید راهبر شبکه گزینه پرداخت فعال می‌شود و کاربران می‌توانند تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۹  برای پرداخت به سامانه مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه تکمیلی دانش بنیان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی شرکت های دانش بنیان نمایش داده می شود بیمه عمر و حوادث مراحل ثبت نام پرداخت هزینه ورود اطلاعات درمان تکمیلی بارگذاری شود بیمه درمان ادامه کلیک بیمه شدگان کلیک کنید طرح بیمه حق بیمه بیمه ای بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب معاون توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش بیمه دی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه دی؛ در بخشی از متن این حکم آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ، به عنوان سرپرست معاونت «توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش» شرکت بیمه دی منصوب می‌شوید. در این راستا انتظار می‌رود با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی موجود در بیمه دی و سرلوحه قراردادن راهبردها، برنامه‌ها و اصول تبیین شده‌ی شرکت مشتمل بر «شفافیت»، «حرفه‌ای‌گری»، «دلبستگی سازمانی» و «مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی» و همچنین همکاری با معاونین و مدیران محترم ستادی، زمینه‌ی تحقق اهداف و برنامه‌های شرکت بیمه دی را، فرآهم نمایید.»

گفتنی است؛ حسین یاوری یکی از فعالین صنعت بیمه بوده و سوابق ارزنده‌ای در این رابطه دارد.
روابط عمومی شرکت بیمه دی ضمن تبریک، برای ایشان آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • انتصاب معاون توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش بیمه دی
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان
  • توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص «بیمه تکمیلی» بازنشستگان