Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@21:02:33 GMT

پیتزای بادمجان یک غذای خوشمزه و خاص + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۳۶۶

پیتزای بادمجان یک غذای خوشمزه و خاص + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیتزای بادمجان یک غذای سریع و خاص است. پیتزا یکی از فست فود‌ها است که جذابیت زیادی برای افراد مختلف دارد. بیشترین طرفداران غذا‌های فست فود کودکان و جوانان هستند، اما کمتر کسی وجود دارد که علاقه‌ای نداشته باشد برای یک بار هم که شده این نوع غذا‌ها را امتحان نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غذا‌های فست فود و از جمله پیتزا‌هایی که در بیرون طبخ می‌شوند ممکن است مورد تایید بسیاری از والدین نباشد و عموما والدین نگران این موضوع هستند که فرزندان آن‌ها با خوردن غذا‌های فست فود بیرون از منزل به بیماری‌های گوارشی مبتلا شوند. راه حل مناسب برای رفع این مشکل این است که دست به کار شوید و در کنار غذا‌های سنتی خوشمزه‌ای که برای اهل منزل آماده می‌کنید با شیوه طبخ غذا‌های فست فود و از جمله پیتزا آشنا شوید. پیتزای بادمجان غذایی است که در این مطلب با طرز تهیه آن آشنا خواهیم شد.

 

در تهیه انواع مختلف پیتزا تهیه خمیر مناسب بسیار مهم است. برای اینکه شما بتوانید براحتی در منزل خمیری مناسب برای پیتزا تهیه کنید لازم است در این جا به چند نکته اشاره کنیم. در یک ظرف در بسته مخمر را به مدت یک ربع قرار دهید. پس از الک کردن آرد شکر و نمک و مخلوط کردن آن‌ها با هم روغن را با آن‌ها مخلوط کنید. مخمر عمل آمده را به مواد اضافه کنید. شیر یا آب را از قبل گرم کرده و طوری که ولرم باشد با مواد آرام آرام مخلوط کنید. در این هنگام بهتر است با یک دست خمیر را ورز داده و با دست دیگر شیر را اضافه کنید. خمیر را تا زمانی که نرم و لطیف و کشدار شود ادامه دهید. خمیر را در ظرف چرب شده قرار داده و روی آنرا بپوشانید و در یک محیط گرم به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود. به این صورت خمیر پیتزای شما آماده است.


مواد لازم

بادمجان: ۲ عدد
قارچ: ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۱ عدد (کوچک)
ذرت: ۱۰۰ گرم
زیتون: ۵۰ گرم (بدون هسته)
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا:
آرد سفید: ۵۰۰ گرم
آب گرم: ۱ پیمانه
خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم

مراحل پخت

در ابتدا مایه خمیر را با آب ولرم مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه در یک محیط گرم قرار دهید.

پس از الک کردن آرد، نمک، روغن زیتون و مایه خمیر را به آن  اضافه کنید.

بعد از چرب کردن روی خمیر ۱ و نیم ساعت زمان بدهید تا حجم خمیر ۲ یا ۳ برابر شود.

پادمجان‌ها را ورقه ورقه کنید و در آب نمک قرار دهید.

بادمجان‌ها را در روغن سرخ کنید.

پس از تغییر حجم خمیر، آن را با وردنه باز کنید.

بادمجان‌های سرخ شده را روی خمیر بچینید و روی آن‌ها پیاز حلقه شده، زیتون، ذرت و قارچ را روی بادمجان‌ها بریزید.

در نهایت پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید.


۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیتزا را در فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید.

پس از طلایی رنگ شدن پنیر پیتزا آن را از فر خارج کرده و سرو نمایید.

 

منبع: غذالند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه غذا های فست فود قرار دهید غذا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

ایسنا/کرمانشاه در کنار همه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان کرمانشاه، نمی توان از رایحه دل انگیز و طعم خوش غذاهای اصیل این جهانشهر خلاق خوراک هم غافل شد.

به گزارش ایسنا، گردشگرانی که تا به حال به کرمانشاه سفر کرده اند، خوب می دانند که در این دیار تاریخی، هم می توان شکوه و عظمت ایران باستان را دید و هم جاذبه های طبیعی و فرهنگی را به نظاره نشست و هم اینکه طعم ناب خوراک های رنگارنگ و خوشمزه را چشید.

کرمانشاه سرزمینی است که در آن برای گردشگرانی با هر سلیقه‌ای جاذبه هایی کم نظیر و متنوعی وجود دارد. برای کسانی که به تاریخ علاقمندند، تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، کتیبه آنوبانی‌نی، زیج منیژه، تاق گرا و هزار اثر تاریخی منحصربفرد دیگر را پیشنهاد می کنیم.

برای گردشگرانی هم که دوستدار دیدن چشم اندازهای طبیعی هستند دیدن طبیعت بکر و چشم نواز سراب نیلوفر، غار قوری قلعه، آبشار ریجاب و از همه مهمتر منطقه ثبت جهانی شده اورامانات خالی از لطف نیست و گردشگرانی هم که مشتاق دیدن روستاهایی با معماری اصیل ایرانی و مردمانی خونگرم و آداب و رسومی کهن هستند، روستاهای دالاهو، صحنه و باز هم اورامانات را پیشنهاد می دهیم.

و اما برای گردشگرانی که علاقه دارند وقتی به شهری می رسند، طعم ناب یک غذای بومی را امتحان کنند، کرمانشاه گزینه بسیار خوبی است، چرا که در این دیار می توان خوراک هایی را میل کرد که در هیچ جای دیگر آنها را به این اصالت و به این خوشمزگی ندیده اید و نچشیده اید.  

در دیار کرمانشاه که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و مردمانی از اقوام، مذاهب و گویش های مختلفی قرن هاست در آرامش در کنار هم زندگی می کنند، می توان غذاها، آش ها، نان ها و شیرینی های متنوعی را دید و چشید و همین هم باعث شده تا کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک دنیا در یونسکو ثبت شود.

و حالا به معرفی تنها چند نمونه از خوراک های کرمانشاهیان می پردازیم که آوازه آنها در سراسر کشور پیچیده است.

دنده کباب

اگر در نوروز امسال برای اولین بار است که به کرمانشاه آمده اید، حتما نزدیک زمان افطار سری به چلوکبابی های تاق بستان بزنید تا برای اولین بار کبابی بخورید که نامش را قطعا شنیده اید، اما شاید تابحال چنین طعمی را امتحان نکرده اید.

دنده کباب یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین کباب هایی است که باید حتما آن را امتحان کنید. آن هم با نان سنگک داغ تا عطر و طعم خوشمزه اش را تا همیشه بیخ دندانتان حس کنید.  

اگر دلتان می خواهد بدانید که مواد اولیه دنده کباب از چه چیزهایی تشکیل شده، بد نیست بدانید که آشپزهای هنرمند کرمانشاهی برای پخت این کباب خوشمزه از دنده گوسفند، گوشت گوسفندی، پیاز، زعفران و ادویه خاصی استفاده می کنند.

خورشت خلال

و اما خورشت خلال دیگر صدرنشین غذاهای پرطرفدار کرمانشاهی است که رقیب سرسختی برای دنده کباب است و هر گردشگری که به این دیار سفر می کند، حتما باید آن را امتحان کند تا طعمی ماندگار از این خوشمزه کرمانشاهی در ذهنش به یادگار بماند.

خورشت خلال یکی از خوش طعم ترین غذاها بین کرمانشاهیان است که معمولا آن را برای میهمانان خاص‌شان و یا در مراسمات عروسی و گاها در مراسمات عزا آن را پخت می کنند.

پایه اصلی پخت خورشت خلال هم به مانند دنده کباب، از گوشت گوسفندی است و غیر از آن از روغن کرمانشاهی، خلال بادام، گلاب، زرشک سیاه و رب گوجه فرنگی هم استفاده می کنند.

این خورشت خوشمزه کرمانشاهیان در کنار برنج خوش عطر ایرانی، طعمی بی نظیر و بهشتی می دهد.

 حالا که دو مورد از غذاهای اصیل و ناب کرمانشاهیان را معرفی کردیم، شاید برایتان سوال باشد که چرا کرمانشاهیان بیشتر از گوشت گوسفندی در غذاهایشان استفاده می کنند که باید در این باره باید بگوئیم، کرمانشاه استانی کوهستانی و سردسیر است و همین مسئله هم باعث شده تا از زمان های دور تاکنون دامپروری در این دیار رونق زیادی داشته باشد.

از طرفی زندگی در چنین شرایطی کوهستانی همراه با سختی ها و صرف انرژی زیادی بوده، برای همین مردم این منطقه برای اینکه بتوانند توان زیادی برای زندگی و کارهای سخت در این شرایط داشته باشند، از گوشت گوسفندی و روغن حیوانی ناب استفاده می کردند که این سنت نسل به نسل به کرمانشاهیان امروز رسیده و هنوز پایه بسیاری از غذاهایشان گوشت گوسفندی و روغن حیوانی است.

آش عباسعلی

اگر برای نوروز امسال کرمانشاه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اید، حتما پیشنهاد می کنیم که نزدیک افطاری سری به آش فروشی های این شهر بزنید و آش عباسعلی را که کرمانشاهیان به آن آش "واسلی" می گویند، بخرید تا باز هم یکی از خوراک های لذیذ و اصیل این دیار را امتحان کنید.

قدمت آش عباسعلی به حدود ۲۰۰ سال قبل برمی گردد، زمانی که آشپزی به نام عباسعلی نذر می کند که آشی خوشمزه و قوی درست کند تا آن را بین روزه داران توزیع کند. حالا این آش خوش طعم پای ثابت سفره های افطاری اکثر کرمانشاهیان شده است.

مواد اولیه آش عباسعلی را گوشت، روغن کرمانشاهی، نخود، لوبیا سفید، عدس، لوبیا چیتی، بلغور گندم، برنج و سبزیجات معطر تشکیل می دهد و در فصول سرد سال و خصوصا در ماه مبارک رمضان طرفداران پر و پا قرصی دارد.

تهیه آش عباسعلی کار راحتی نیست و حدود ۱۲ ساعتی طول می کشد تا  درست شود، اما نتیجه کار آشی لعابدار، کش دار و خوش عطری است که همه ذائقه ها آن را پسند می کنند.

نان کلانه

اگر از غذاها و آش های کرمانشاهی بگذریم، نوبت می رسد به نان کلانه که با آمدن بهار و نوروز بوی عطر دل انگیز آن از بازارهای کرمانشاه بویژه بازارهای منطقه اورامانات به مشام می رسد.

نان کلانه، فقط یک نان نیست، یک نوع پیتزا است، اما نه پیتزای فرنگی بلکه پیتزای کردی. پیتزایی که نه تنها ضرر ندارد، بلکه خیلی هم سالم و مقوی است.

نان کلانه از ترکیب گیاهی خودرو در کوهستان های کرمانشاه به نام کلانه یا پیچک با خمیر درست می شود و آن را به همراه روغن حیوانی سرو می کنند و عطر و طعم بی نظیری دارد.

اگر به کرمانشاه سفر کرده اید، حتما سری به منطقه اورامانات بزنید تا در کنار جاذبه های طبیعی و تاریخی چشم نواز این منطقه، طعم یک نان منحصربفرد را هم بچشید.

در اینجا به اختصار تنها به معرفی چند نمونه از غذاها و خوراک های خوشمزه مردم کرمانشاه پرداختیم، اما بد نیست بدانید که سیب پلو، آش ترخینه، خورشت کنگر، خورشت ونوشک، کوکو پاغازه، آش سورانه، والک پلو، بورانی کنگر، بورانی پاغازه و... نیز از دیگر خوراک های معروف کرمانشاهیان است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با ۱۰ دسر عربی ساده و خوشمزه برای ماه رمضان آشنا شوید
  • توزیع بسته های معیشتی و پیتزای نذری در شاهرود
  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • اجرای پویش چشم براهیم در هرمزگان
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیران برای تهیه غذای گرم در فارس
  • در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار