Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:07:12 GMT

منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۶۵۹

منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ همواره در ایام خاصی از سال مانند ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش خرید برخی کالاها توسط مردم امکان بروز برخی تخلفات نظیر گران فروشی و احتکار و… وجود دارد؛ بدیهی است نظارت بر واحدهای عرضه کننده کالا تأثیر بسزایی در جلوگیری از این قبیل تخلفات دارد.

هر ساله تعزیرات حکومتی به همراه سایر دستگاه‌های متولی گشت‌های مشترکی را به منظور رصد بازار و قیمت‌ها راه اندازی می‌کند در این خصوص با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت و گو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان میری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در مناسبت‌های مختلف به خصوص ماه مبارک رمضان و حتی قبل از شروع این ماه مبارک گشت‌های مشترکی با حضور همکاران صنعت و معدن، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن و نیروی انتظامی تشکیل شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اظهار کرد: این نظارت در خصوص اقلام مصرفی مردم بیشتر خواهد بود که غالباً توسط اصناف و اتاق اصناف این امر انجام می‌شود اما برای تقویت دستگاه‌های نظارتی در بازار، تعزیرات حکومتی هم هر روز در کنار این دستگاه‌ها، حضور دارد.

وی با بیان این مطلب که بر اساس گزارشاتی که توسط سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ واصل می‌شود، در صورت مشاهده تخلفاتی نظیر کم فروشی، گران فروشی و امثال اینها در سر صحنه برخورد لازم انجام می‌شود، بیان داشت: تاکنون وضعیت مطلوب بوده است و کسبه رعایت کرده اند، البته برخی قسمت‌ها عدم رعایت قوانین و مقررات دیده شده و یا عده‌ای به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا دست به گران فروشی زده اند، که برخورد لازم انجام شده اما در مجموع شرایط مطلوب است.

منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به اینکه در خصوص اقلام مصرفی مردم تغییر محسوسی دیده نشده است، اظهار کرد: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی که دشمنان نظام ایجاد کرده اند، وضعیت ثبات قیمتی در بازار حاکم است.

وی با بیان این مطلب که برخی قیمت‌های اجناس مصوب هستند، تصریح کرد: قیمت‌های مصوب آنهایی هستند که توسط کارگروه تنظیم بازار کشور یا کمیته‌های تنظیم بازار استانی مصوب می‌شوند که دستگاه‌های متعددی عضو این ستاد هستند.

نرخ قیمت دولتی تمام شده شکر برای مصرف مردم هر کیلو چهار هزار و ۷۰۰ تومان است که نظارت بر این اقلام باید توسط بازرسی صنعت و معدن و اتحادیه‌ها انجام و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی شوند میری با اشاره به اینکه ما منکر یکسری سوءاستفاده‌ها در بازار نیستیم، اظهار داشت: در خصوص شکر نرخ قیمت دولتی تمام شده آن برای مصرف مردم هر کیلو چهار هزار و ۷۰۰ تومان است که نظارت بر این اقلام باید توسط بازرسی سازمان صنعت و معدن و اتحادیه‌ها انجام شود و متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شوند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بازرسی توسط سازمان تعزیرات به معنای خاص نداریم چرا که این سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات و اجرای حکم است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت و معدن و تجارت و یا از طریق اتحادیه مربوطه تماس و شکایت خود را پیگیری کنند.

کمبود کالا در کرمان نداریم

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان این مطلب که با توجه به ذخیره کالاها و اقلام اساسی هیچگونه کمبودی در این زمینه نداریم، افزود: در مجموع باید نظارت‌ها بیشتر و دقیق‌تر باشد و مردم نیز از مکان‌های معتبر خریدهای خود را انجام بدهند.

مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان این مطلب که حداکثر مدت زمان رسیدگی به تخلفات و شکایت بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت است، عنوان کرد: متأسفانه نیروهای و بازرسین تعداد آنها محدود است اما پس از ارائه شکایت و انجام کار کارشناسی توسط بازرسان پس از احراز تخلف، پرونده فرد متخلف برای صدور رأی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع و برابر با مقررات رأی صادر می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ رسیدگی به فرد شاکی اعلام می‌شود.

وجود تفاوت قیمتی زیاد و نامعقول یک محصول در یک منطقه قابل پذیرش نیست

وی با اشاره به اینکه در رابطه با محصولات کشاورزی پراکندگی قیمت‌ها وجود دارد چرا که منبع تهیه این قیمت‌ها متفاوت است لذا بعضاً محصولات مستقیم یا غیرمستقیم از کشاورز خریداری می‌شود، بیان داشت: وجود تفاوت قیمتی زیاد و نامعقول یک محصول در یک منطقه قابل پذیرش نیست و متأسفانه موضوعی است که همه ساله در حال تکرار شدن است و موجب متضرر شدن کشاورز و مصرف کننده می‌شود.

میری با بیان این مطلب که تخلفاتی در زمینه گران فروشی ماسک و مواد ضد عفونی کننده رخ داده است که بعضاً مربوط به شهر کرمان نیست، اظهار کرد: به عنوان مثال قیمت ماسک‌ها تا قبل از شیوع ویروس کرونا بسیار ناچیز بوده است اما الان با چندین برابر قیمت که بسیار نامعقول هم هست به فروش می‌رسد و جای سوال است که چرا دستگاه‌های متولی ورود پیدا نمی‌کنند و علت افزایش قیمت این محصول را پیگیری نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تخلفات در زمینه مواد ضد عفونی کننده به حداقل رسیده است و بازار به سمت ثبات نسبی حرکت می‌کند چرا که تولید و توزیع بهتر شده و هم اینکه تقاضا به مرحله تعادل رسیده است.

کد خبر 4927204

منبع: مهر

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی کرمان تخلفات صنفی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین گرگان شب قدر شیوع کرونا ایلام زلزله کمک به نیازمندان مواسات ماه مبارك رمضان بسته معیشتی تعزیرات حکومتی استان کرمان سازمان تعزیرات صنعت و معدن گران فروشی دستگاه ها ماه مبارک قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در ایام اجرای طرح نظارتی پایان سال و نوروز، با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف برخورد قانونی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علی رحیمی آذر ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح نظارتی ایام پایان سال، ماه رمضان و نوروز، از ۱۵ اسفند ماه تا کنون ۱۵۹ تیم گشت و بازرسی، هزار و ۱۳۰ بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز عمده پوشاک، مواد غذایی و دیگر صنوف را انجام داده‌اند.

وی افزود: در اجرای این طرح با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف برخورد و تذکرات لازم داده شد و همچنین برای ۸۳ واحد صنفی متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: طرح نظارت بر بازار تا ۲۱ فروردین ماه ادامه دارد و بازرسان و همکاران تعزیرات حکومتی در کنار سایر دستگاه‌های متولی موضوع نظارت بر بازار را رصد می‌کنند.

کد خبر 739440

دیگر خبرها

  • یک شرکت در لرستان محکوم به استرداد ۵۷۲ هزار یورو شد
  • جایگاههای سوخت درسیستان و بلوچستان زیر ذره بین تعزیرات
  • کشف ۷۰ کیلوگرم گوشت بی کیفیت در کرج
  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • ضبط ۱۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد توسط تعزیرات البرز
  • ۳ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان ایرانشهرتشکیل شد
  • ۳۵۲ گروه تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی بر بازار نظارت دارند
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • برخورد با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است