Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-23@20:21:00 GMT

کاخ سفید: اخراج بازرس کل وزارت خارجه، به توصیه پامپئو بود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۷۱۹

به گزارش فارس، بعد از تصمیم دو عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در اقدام رئیس جمهور این کشور در اخراج بازرس کل وزارت خارجه، کاخ سفید بیانیه‌ای در این باره صادر کرد.

روز شنبه بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سیاست حذف منتقدان خود، «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور را که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه بود، برکنار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاخ سفید بامداد یکشنبه (به وقت تهران) در واکنش به آغاز تحقیقات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، اعلام کرد ترامپ به توصیه پامپئو، لینیک را اخراج کرده است.

در این بیانیه آمده است: «پامپئو این اقدام را پیشنهاد کرد و رئیس‌جمهور نیز موافقت نمود».

برکناری لینیک جزء جدیدترین اقدامات دولت ترامپ علیه ناظران مستقل واحد اجرایی است که با دولت ترامپ دچار مشکل شده بودند.وی در سال ۲۰۱۳ توسط «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سمت بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا منصوب شده بود.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه شنبه در بیانیه‌ای از دولت ترامپ خواست تا مدارکی که مربوط به اخراج بازرس کل وزارت امور خارجه بوده را ارائه دهد. 

منبع: الف

کلیدواژه: کل وزارت خارجه بازرس کل وزارت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور

آندژی دودا، رئیس جمهور لهستان تاکید کرد که مقامات لهستان آماده استقرار سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در خاک این کشور هستند.

براساس گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور لهستان در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم به استقرار تسلیحات هسته‌ای در چارچوب افزایش امنیت جناح شرقی ناتو بگیرند، ما برای آن آماده‌ایم. ما متحد ناتو هستیم و تعهداتی نیز در این زمینه داریم، یعنی صرفا یک سیاست کلی را اجرا می‌کنیم.

دودا اعلام کرد که این موضوع مدتی است که موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است. او افزود: من قبلا چندین بار در این مورد صحبت کرده ام و باید اعتراف کنم که وقتی از من در این مورد سوال شد، اعلام آمادگی کردم.

به ادعای رئیس‌جمهور لهستان، روسیه به طور فزاینده‌ای در حال تقویت استان کالینینگراد از نظر نظامی بوده و اخیرا تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است.   

در همین راستا سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در اکتبر ۲۰۲۳ گفت که روسیه در پاسخ به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در اروپا مجبور شد به اقدامات جبران‌کننده متوسل شود. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در نتیجه سیاست‌های غرب در اروپا، سیستم اعتمادسازی و اقدامات کنترل تسلیحات که شامل خروج آمریکا از تعدادی از معاهدات امنیتی بود، از بین رفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • اعلام جزئیاتی از سفر ۳ روزه رئیسی به پاکستان
  • رئیس جمهور فردا تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • رئیس جمهور فردا (دوشنبه) تهران را به مقصد پاکستان ترک می‌کند
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند