Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:00:47 GMT

ساخت بدون هزینه مجسمه فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۴۷۵۹

ساخت بدون هزینه مجسمه فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر محمد کافی در پیامی که به مناسبت روز بزرگداشت ابوالقاسم فردوسی منتشر شدآورده است: مجسمه فردوسی بزرگ که توسط یکی از فرزندان خراسان و دوستداران فردوسی تمام هزینه‌های آن تقبل شده بود در حال ساخت است و بنا بود در چنین روزهایی ساخت آن پایان یابد که  این پروژه نیز تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفت و به تأخیر افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیام آمده است : مطمئناً هرگونه تصمیم  قطعی توسط دانشگاه با همفکری صاحبان خرد و مدیران اجرایی خواهد بود زیرا که فردوسی نه تنها یک شاعر ملی که یک هویت ملی برای ایرانیان و دوستداران زبان فارسی است و پاسداشت نامش هویت بخشی به این سرمایه ملی خواهد بود و لذا  کوشش بر آن است تا این چهره ماندگار و میراث ارزشمند خراسان روز به روز در خراسان ریشه دارتر شود و امکان مصادره آن توسط دیگر دولت‌ها فراهم نگردد.  
وی اضافه کرده است: دانشگاه فردوسی مشهد تنها دانشگاهی در جهان است که قطب علمی فردوسی شناسی آن فعال است و تمام تلاش استادانش معرفی هرچه شفاف تر این شاعر حماسه سرا به ایرانیان و جهانیان است
رییس دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرده است: یکی از مراکزی که می‌خواهد دین خود را در مقابل فردوسی بزرگ ادا نماید دانشگاه فردوسی مشهد است که نام خود را از نام این شاعر نامدار گرفته است و امسال به دلیل مشکلات موجود و بیماری همه‌گیر ویروسی، مراسم حضوری بزرگداشت فردوسی برگزار نشد.  

دانشگاه ۷۰ ساله فردوسی مشهد که سال ۱۳۲۸ تأسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاههای تهران و تبریز، هم‌اینک در قالب دانشکده‌های‌ "ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی" ۲۵ هزار دانشجو دارد که دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکترا، و ۶ هزار نفرشان در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

۸۲۰ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی فعالیت دارند که ۶۵۰ نفرشان دارای مدرک پی. اچ. دی یا رتبه استادی و پروفسوری هستند. این دانشگاه به‌ عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور هفت پژوهشکده تخصصی نیز دارد.

همچنین هزار و ۷۵۰ دانشجوی خارجی از دیگر کشورهای جهان در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه از نظر تعداد دانشجویان خارجی رتبه نخست را در میان دانشگاههای ایران دارد.  

برچسب‌ها محمد کافی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد ابوالقاسم فردوسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد کافی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد ابوالقاسم فردوسی محمد کافی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد ابوالقاسم فردوسی دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • هزینه کرد شهرداری مشهد بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است