Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جواد فدائی عصر شنبه در نشست بررسی اجرای طرح بزرگ کشاورزی در منطقه محروم ده رضا در ریگان افزود: سال های اخیر یکی از مشکلات کشور، دولت و استان ها، توسعه و ایجاد اشتغال است و با توجه به فقر و بیکاری که در برخی مناطق کشور و بویژه استان کرمان داریم؛ تولید و ایجاد درآمد ضروری است.

وی سرمایه گذاری را لازمه ایجاد اشتغال و تولید دانست و تصریح کرد: مسئولان نظام از ابتدا درصدد بودند که سرمایه گذاری برای تولید و اشتغال انجام شود و نکته مشخص اینکه دولت به تنهایی نمی تواند سرمایه گذاری را انجام دهد و نیاز است از سرمایه بخش خصوصی در این زمینه کمک گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با اشاره به روند سرمایه گذاری های انجام شده در این استان اظهار داشت: در زمان استاندار سابق کرمان تلاش شد از سرمایه شرکت های بزرگ برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در مناطق مختلف این استان استفاده شود که شرکت هواپیمایی ماهان نیز در این زمینه سرمایه گذاری هایی در بافت و شهداد انجام داده است.

فدائی با مروری بر سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان در طرح های کشاورزی خرم آباد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان در خرم آباد در زمینه کشاورزی سرمایه گذاری قابل توجهی با مشارکت سرمایه گذاران خارجی داشته و سئوال این است چرا شرکت ماهان که پایه و اساس آن در کرمان است ترجیح می دهد بجای سرمایه گذاری در کرمان، در خرم آباد فعالیت کند؟

وی تصریح کرد: در استان امکاناتی داریم که از آن ها در راه تولید و اشتغال استفاده نمی شود و اجرای طرح احرار در رودبار جنوب و ده رضا در ریگان از جمله این ظرفیت ها است که با وجود سرمایه گذاری دولتی انجام شده در آن ها، بهره برداری چندانی نشده است. 

استاندار کرمان افزود: برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه گذاری صورت گرفته در منطقه ده رضا و استفاده از امکانات موجود، از شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری بر روی طرح احرار در منطقه ده رضا دعوت شد تا در این منطقه محروم به ایجاد اشتغال بپردازد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان نیز با اشاره به تحقیقات صورت گرفته توسط این شرکت بر روی محصولات کشاورزی در ایران گفت: با تحقیق بر روی سه محصول استراتژک کشاورزی در کشور به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی سه محصول پسته، خرما و گردو که بازدهی بالای ۵ دلار در هر کیلو محصول است سرمایه گذاری کنیم.

حمید عرب نژاد افزود: بنا داشتیم چهار هزار هکتار باغ خرما در منطقه قصر شیرین با همکاری شرکای خارجی ایجاد کنیم و به این نتیجه رسیدیم اگر بخشی از آن را در صورت فراهم شدن زمینه در کرمان اجرا کنیم به تولید و اشتغال کمک کرده ایم و چه بهتر که این سرمایه گذاری در مناطق محروم استان انجام شود.

در این نشست مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با همکاری نهادهای ذیربط، مراحل ماده ۲۷ و تبصره ۱۹ برای واگذاری چاه و زمین در منطقه ده رضا در ریگان را ظرف یک ماه برای احداث باغات کشاورزی خرمای مجول در این منطقه بررسی کند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی محمد جواد فدایی کرمان سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سرمایه گذاری خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان سرمایه گذاری شرکت هواپیمایی ماهان سرمایه گذاری ایجاد اشتغال ده رضا بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۴۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت، از سال گذشته با پیشرفت ۴۵.۵ درصدی به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است.

حمید علیدادی سلیمانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت:پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت، از سال گذشته با پیشرفت ۴۵.۵ درصدی به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است و کارفرمای این پروژه بر اساس تصمیمات وزارت نیرو تغییر کرده است. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست.

علیدادی سلیمانی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت تامین آب شرب در استان کرمان اظهار داشت: در سطح استان پروژه‌های بزرگی به منظور تامین آب شرب در حال اجرا است که می‌توان به پروژه آبرسانی به شهر‌های بم و بروات از سد نساء و آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت اشاره کرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان همچنین با اشاره به پروژه مهم انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان گفت: این طرح در مرحله شناسایی و انتخاب سرمایه گذار است و هدف از اجرای این طرح شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به شهر‌های جنوبی استان کرمان و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت در استان کرمان با افق چشم انداز سال ۱۴۲۵ می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای این طرح ۱۵۱.۵ میلیون مترمکعب تخصیص آب جهت مصارف شرب و صنعت استان دیده شده است که ۱۲۶.۵ میلیون مترمعب آب جهت تامین نیاز آبی صنعت و ۲۵ میلیون مترمکعب جهت مصارف شرب و بهداشت شهر‌های جنوبی استان در افق سال ۱۴۲۵ است.

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • حد نگاری اراضی ملی سیرجان
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • انقلاب صنعتی استان کرمان و آثار ملی آن/ حذف بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی