Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@15:28:25 GMT

اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا به توصیه پامپئو انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۵۱۸

اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا به توصیه پامپئو انجام شد

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که اخراج بازرس دستگاه دیپلماسی این کشور بنا بر توصیه مایک پامپئو انجام‌شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، بعد از تصمیم دو عضو دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق در اقدام رئیس‌جمهور این کشور در اخراج بازرس کل وزارت خارجه، یک مقام کاخ سفید به این خبر واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سیاست حذف منتقدان خود، «استیو لینیک» بازرس کل وزارت خارجه این کشور را که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه بود، برکنار کرد.

یک مقام کاخ سفید بامداد یکشنبه (به‌وقت‌تهران) در واکنش به آغاز تحقیقات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، گفت ترامپ به توصیه پامپئو، لینیک را اخراج کرده است.

این مقام ارشد کاخ سفید که نامش فاش نشد به رویترز گفت: «پامپئو این اقدام را پیشنهاد کرد و رئیس‌جمهور نیز موافقت نمود».

برکناری لینیک جزء جدیدترین اقدامات دولت ترامپ علیه ناظران مستقل واحد اجرایی است که با دولت ترامپ دچار مشکل شده بودند. وی در سال ۲۰۱۳ توسط «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سمت بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا منصوب‌شده بود.

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه شنبه در بیانیه‌ای از دولت ترامپ خواست تا مدارکی که مربوط به اخراج بازرس کل وزارت امور خارجه بوده را ارائه دهد.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاخ سفید مجلس نمایندگان آمریکا پمپئو کل وزارت خارجه بازرس کل وزارت اخراج بازرس رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی آمریکا علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به مثابه لکه ننگی است که به کارنامه آمریکا در زمینه فعالیت علیه تلاش‌های جمعی بین المللی اضافه می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وتوی آمریکا تنها باعث طولانی‌تر شدن بی ثباتی و ناامنی در منطقه می‌شود.

پیش از این حماس نیز جانبداری آمریکا از رژیم صهیونیستی و استفاده از حق وتو علیه پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد با وجود موافقت ۱۲ کشور عضو شورای امنیت را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکبار دیگر آمریکا در برابر اراده بین المللی ایستاد و مجدداً بر موضع خود علیه ملت فلسطین و حق آنان برای تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و از رژیم اشغالگر برای مصادره حقوق ملت فلسطین و تلاش‌های انجام شده برای حل و فصل مساله فلسطین حمایت کرد.

بامداد امروز رأی گیری در شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل به کشور فلسطین تا هفته آینده به تعویق افتاد.

شبکه الجزیره گزارش داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از وتوی آمریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای مبنی بر پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را نتوانست به تصویب برساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • وزارت خارجه سوریه: وتوی واشنگتن علیه فلسطین لکه ننگ دیگری در کارنامه آمریکا ثبت کرد
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد