Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:45:49 GMT

جزئیات وضعیت بازداشت مبلغ سعودی از زبان پسرش

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۶۰۳

پسر مبلغ سعودی بازداشتی از جزئیات درد و رنج پدرش از زمان بازداشتش در سال ۲۰۱۷ پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبدالله پسر سلمان العوده، مبلغ سعودی در یک قسمت از سری برنامه‌های "الشیخ" که در قالب پادکست تحت عنوان "عربستان بزرگ" مورد حمایت عفو بین‌الملل پخش می‌شود از درد و رنج پدرش از زمان بازداشت وی گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پخش این قسمت سه روز پس از انتشار جزئیات تماس تلفنی شیخ العوده ۶۳ ساله از داخل زندان با مادر و دخترش انجام می‌شود که وقتی از او در مورد حالش پرسیدند گفت: والله، خوبم خدا را شکر و بسیار خوشحالم.

صفحه "بازداشتی‌های عقیدتی" عربستان در توییتر که نقض‌های آزادی عقیده در این کشور را رصد می‌کند این گفت‌وگوی تلفنی را که در نوع خود اولین است، روز چهارشنبه منتشر کرد و کاربران توییتری سعودی پیرامون آن تفاسیر مختلفی داشتند و برخی معتقد بودند این مکالمه ادعاها درباره بدرفتاری با شیخ در زندان یا در خطر بودن وضعیت سلامتی او را رد می‌کند. برخی کاربران توییتری دیگر هم گفتند، کوتاه بودن مکالمه و سرعت آن نشان دهنده درد و رنج شیخ است و حرف‌های او در این گفت‌وگو نوعی اطمینان خاطر به خانواده‌اش است و واقعیت وضعیت او را نشان نمی‌دهد تا اینکه عبدالله در نخستین اظهارات کامل خود از وضعیت پدرش، درد و رنج مستمر او را در زندان سعودی خبر داد و گفت که پدرش هنوز در سلول انفرادی به سر می‌برد.

عبدالله که اکنون آمریکاست درباره ابهامات پیرامون بازداشت پدرش گفت: شخص ناشناسی نهم سپتامبر ۲۰۱۷ با پدرش تماس گرفت و شروع به صحبت درباره رستوران و مسجدی کرد که در همان روز العوده در آنها حضور داشته و گویا خواسته به او این پیام را برساند که زیر نظر است. فرد تماس گیرنده در ادامه تماسش سخنان بی‌ربطی گفته و گویی هدفش این بوده که العوده را معطل کند تا نیروهای امنیتی سر برسند و در حین این مکالمه که ناگهان تماس گیرنده پس از رسیدن به هدفش آن را قطع کرد، نیروها به منزل شیخ رسیدند.

وی ادامه داد: هنگامی که پدرم در را باز کرد تعداد زیادی نیروهای لباس شخصی را دید که خودشان را نیروهای امنیتی معرفی کردند. آنها پدر را گرفتند و بدون اینکه دلیلش را توضیح دهند یا هویت خود را فاش کنند از او خواستند که با آنها برود و تاکید کردند، چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشد.

عبدالله سپس گفت که پنج ماه از بازداشت پدرش گذشت و در این مدت هیچ گونه تماسی از سوی وی آن هم با شرایط بسیار بد زندان و بسته بودن دست و پاهایش و محرومیت وی از غذا با وجود سالخوردگی پدرش صورت نگرفت.

وی ادامه داد، در سپتامبر ۲۰۱۸ هم در شرایط محرمانه پدرش وارد یک محاکمه مبهم و مرموزی شد و با ۳۷ اتهام از جمله فساد با شوراندن جامعه و درخواست برای تغییر دولت عربستان، پیوستن به اتحادیه‌ها و انجمن‌های بین‌المللی، شوراندن افکار عمومی و فتنه انگیزی روبرو است.

عبدالله دادستان کل و قضات سعودی را به باد انتقاد گرفت و گفت، مقامات سعودی با حضور طرف‌های مستقل در جلسات محاکمه‌ مخالف هستند و پدرش همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد.

هنوز مقامات سعودی به این اظهارات پسر مبلغ سعودی بازداشتی واکنش نشان نداده‌اند اما ریاض همیشه مدعی استقلال دستگاه قضایی خود و شفافیت آن و حسن رفتار با زندانیانش است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلمان العوده مبلغ سعودی عربستان مبلغ سعودی درد و رنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار شامگاه ۲۸ فروردین ماه در بازدید و بررسی چند نقطه در معرض سیل شهرستان منوجان از جمله پل عباس‌آباد و سیل‌بند طالقان گفت: ۴۸ کیلومتر لایرویی رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی شهرستان منوجان در سال گذشته انجام شده و با این اتفاق علیرغم اینکه بیشترین بارش را در منوجان داشتیم، اما شاهد کمترین خسارت هستیم. 

استاندار کرمان تصریح کرد: مسئولان کشور نیز پیگیر اوضاع استان و جنوب کرمان هستند و وزیر کشور از طریق تماس تلفنی جویای وضعیت منطقه بود.

فداکار با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استان برای مدیریت هرچه بهتر بارندگی در جنوب استان، اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و موثر انجام شده در سال گذشته، راه‌اندازی پل «دهنو» بود که موجب تسهیل راه ارتباطی ۳۰ روستا شد و هم اکنون نیز تردد به خوبی در حال انجام است. 

استاندار کرمان همچنین از رودخانه چغوکی شهرستان منوجان بازدید کرد.

فداکار در ادامه با حضور در روستای ماه کنگان و ادای احترام به شهدای گمنام گفت: ماه کنگان سال گذشته هنگام‌ وقوع سیل به زیر آب رفته بود و خساراتی به بار آورد، اما به واسطه احداث سیل‌بند خوشبختانه در سال جاری هیچ مشکلی بوجود نیامده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه
  • پیشنهاد دهشتناک و ضد انسانی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مورد اسرا فلسطینی
  • جدال زن ۶۰ ساله و خرس در ارتفاعات پیرانشهر/ روایت ماجرا از زبان پسرش+ تصویر دلخراش زن در بیمارستان
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • پیام اسرای فلسطینی از «سلاخ‌خانه» اسرائیل برای اعراب و جهان
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه