Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@04:37:28 GMT

افزایش ۱۵ درصدی ماموریت های اورژانس استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۶۷۱

افزایش ۱۵ درصدی ماموریت های اورژانس استان مرکزی

رئیس اورژانس استان مرکزی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی شاهد افزایش ۱۵ درصدی تعداد ماموریت های اورژانس بودیم.

  پریا بهرامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی شاهد افزایش ۱۵ درصدی تعداد ماموریت های اورژانس بودیم ؛همچنین در مورد تماس های دریافتی اورژانس نسبت به ایام مشابه سال گذشته افزایش 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابری داشته که علت آن ترس و نگرانی مردم نسبت به بیماری کرونا بوده است که خوشبختانه بسیاری از این تماس ها از طریق مشاوره های پزشکی واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ ختم به خیر شدند.

وی افزود: تعداد ماموریت های تنفسی و عفونی مرتبط با بیماری کرونا افزایش ۵۰ درصدی و ماموریت های مربوط به مسمومیت های داروئی به خصوص مسمومیت با الکل افزایش ۵ درصدی داشتند ؛ همچنین ماموریت هایی که مرتبط با حوادث ترافیکی و حمل و نقل بوده اند به دلیل کاهش تردد و محدودیت های این ایام در حوزه شهری ۳۵ و در جاده ها ۴۵ درصد کاهش داشتند همچنین در تعدادفوتی های انواع بیماری ها افزایش ۲۰ درصدی را شاهد بودیم. 

رئیس اورژانس استان در خصوص آموزش پرسنل گفت: با شیوع بیماری کرونا دستوالعمل ها و پروتکل هایی که به دلیل شرایط کرونا تغییر کرده بودند و از طرف سازمان  اورژانس کشور ابلاغ شده بود برای تمامی پرسنل عملیاتی اورژانس استان از طریق فضای مجازی و روش های آنلاین و آفلاین ارائه شد که بازخورد مناسبی از پرسنل دریافت نمودیم.همچنین در خصوص ایمنی و حفاظت پرسنل ،کلیه لوازم حفاظت فردی و تجهیزات پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در سراسر استان در خدمت پرسنل قرار داده شد و نحوه استفاده از این تجهیزات از طریق فضای مجازی آموزش داده شد و خدا را شکر از این نظر مشکلی در کل استان وجود نداشت. 

 بهرامی بیان داشت: مجدداً برخود لازم می دانم به تمامی همکاران اورژانس پیش بیمارستانی استان که در این روز ها با تلاش مضاعف و شرح وظایف سنگین تر مشغول خدمت رسانی به مردم عزیز هستند خداقوت و خسته نباشید بگویم و انشاءالله هرچه زودتر از این بازه زمانی سخت عبور و کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان مرکزی اورژانس بیماری فضای مجازی اورژانس استان بیماری کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در خصوص آمار عملکرد اورژانس ۱۱۵ در سال ۱۴۰۲ گفت: اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی در سال گذشته ۹۳ هزار و ۶۶۱ مأموریت انجام داد.

ایران نژاد افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۳ مأموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و ۲۰ هزار و ۶۸۶ مصدوم نیز در همین مدت توسط اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

او ادامه داد: در سال گذشته تعداد تماس‌های انجام شده با شماره ۱۱۵، ۲۹۱ هزار و ۹۵۸ مورد بوده که از این بین ۳۳ هزار و ۳۸۳ مورد مربوط به انجام مشاوره تلفنی پزشکی بود.

 رئیس اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی گفت: متأسفانه علی‌رغم فرهنگ سازی در خصوص خطرات مزاحمت برای خطوط اورژانس، ۱۸ هزار و ۲۶۵ مورد مزاحمت تلفنی برای اورژانس ثبت شده است. 

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ثبت بیش از ۹۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان مرکزی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ثبت بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان
  • کاهش ۳۴درصدی مسمومیت با گاز مواکسید کربن درچهارمحال و بختیاری
  • بیش از ۱۸۲ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ زنجان ثبت شد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • کاهش ۳۴ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسید کربن
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم