Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@04:58:07 GMT

ماده ممنوعیت رقابت با ورزشکاران صهیونیستی حذف شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۵۷۶۸

ماده ممنوعیت رقابت با ورزشکاران صهیونیستی حذف شد

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در رابطه با ماده 11 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی گفت: ماده 11 این طرح که ورزشکاران را از مسابقه دادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی منع می‌کرد، حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص علت حذف این ماده افزود: قبلا در طرح دو فوریتی مقابله با اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی در ماده 11 آمده بود که برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی، اعم از رسمی و تدارکاتی میان تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است و بعد برای اینکه محرومیت اتخاذ نشود، گفته بودند که وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه و فدراسیون‌های رشته‌های مختلف از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی خود از این طرح حمایت و هم کاری کنند که برای جمهوری اسلامی ایران، مشکلی پیش نیاید.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: این احتمال وجود داشت که این ماده به عنوان بهانه‌ای در دست رژیم صهیونیستی و برخی از روسای فدراسیون‌های جهانی که نمونه آن را در فدراسیون جودو دیدیم، قرار گیرد. همه ما معتقد به این هستیم که رژیم صهیونیستی رژیمی جعلی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و تاکنون نه تنها ورزشکاران جمهوری اسلامی بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نظیر کویت، مصر نیز حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند. اما وقتی این امر به صورت قانون باشد آنها این قضیه را مستمسک قرار می‌دهند و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی از کنفدارسیون آسیایی حذف شده است، احتمال اینکه همه رشته‌های ورزشی با همین قانون از بازی‌های جهانی و المپیک مرحوم کنند، وجود داشت. بنابراین براساس آن چیزی که امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد، دیگر ماده ۱۱ در این طرح وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان متذکر شد: نه اینکه ما از موضع به حقمان در برابر این رژیم عقب‌نشینی کرده باشیم، بلکه خواستیم بهانه مکتوبی را دست رژیم صهیونیستی و عوامل آن در فدراسیون‌های جهانی نداده باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان مجلس کمیسیون امنیت ملی ورزشکاران رقابت رژیم صهیونیستی حذف ماده ویروس کرونا شب قدر متین قوسی رزمایش مساوات حسین کاظم پور اردبیلی دعای روز بیست و سوم رمضان کمیسیون امنیت ملی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت درباره کمک‌رسانی به نوار غزه را نقض کرده است.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074455 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: برای اتفاق اصفهان نمی‌توان عنوان «حمله» را به کار برد/ اردن باید پاسخگو باشد/ در دفاع از منافع ملی با هیچ کشوری تعارف نداریم
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان