Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@00:31:17 GMT

ماده ممنوعیت رقابت با ورزشکارن صهیونیستی لغو شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۰۲۴

صدای ایران- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در رابطه با ماده 11 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی گفت: ماده 11 این طرح که ورزشکاران را از مسابقه دادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی منع می‌کرد، حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص علت حذف این ماده افزود: قبلا در طرح دو فوریتی مقابله با اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی در ماده 11 آمده بود که برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی، اعم از رسمی و تدارکاتی میان تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است و بعد برای اینکه محرومیت اتخاذ نشود، گفته بودند که وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه و فدراسیون‌های رشته‌های مختلف از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی خود از این طرح حمایت و هم کاری کنند که برای جمهوری اسلامی ایران، مشکلی پیش نیاید.

به نقل از تابناک جمالی نوبندگانی ادامه داد: این احتمال وجود داشت که این ماده به عنوان بهانه‌ای در دست رژیم صهیونیستی و برخی از روسای فدراسیون‌های جهانی که نمونه آن را در فدراسیون جودو دیدیم، قرار گیرد. همه ما معتقد به این هستیم که رژیم صهیونیستی رژیمی جعلی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و تاکنون نه تنها ورزشکاران جمهوری اسلامی بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نظیر کویت، مصر نیز حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند. اما وقتی این امر به صورت قانون باشد آنها این قضیه را مستمسک قرار می‌دهند و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی از کنفدارسیون آسیایی حذف شده است، احتمال اینکه همه رشته‌های ورزشی با همین قانون از بازی‌های جهانی و المپیک مرحوم کنند، وجود داشت. بنابراین براساس آن چیزی که امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد، دیگر ماده ۱۱ در این طرح وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان متذکر شد: نه اینکه ما از موضع به حقمان در برابر این رژیم عقب‌نشینی کرده باشیم، بلکه خواستیم بهانه مکتوبی را دست رژیم صهیونیستی و عوامل آن در فدراسیون‌های جهانی نداده باشیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ماده ممنوعیت رژیم صهیونیستی مجلس شورای اسلامی ورزشکاران حذف ماده ممنوعیت کمیسیون امنیت ملی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران هیبت و هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم شکست
  • ممنوعیت راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی در پاریس
  • وعده صادق، جوابی دندان شکن به رژیم صهیونیستی
  • «وعده صادق» یک هشدار بود/پاسخ قوی ایران در صورت گستاخی اسراییل
  • فیلم/ طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • چه خبر از ورزشکاران استان