Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: سومین طرح کرونا با عنوان سنجش سطح ایمنی افرادی که در گذشته مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، از فردا (۲۸ اردیبهشت) آغاز می‌شود.

فتح‌الله حقیقی عصر دیروز (۲۷ اردیبهشت) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از مردم استان و دست‌اندرکاران مساجد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر، اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر نشان‌دهنده آگاهی بالای مردم در خصوص ویروس کرونا بوده و با آگاهی کامل این شب‌ها را سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره وضعیت مناسب استان نسبت به گذشته در خصوص ویروس کرونا، افزود: وضعیت کشور نیز مطلوب بوده ولی این وضعیت به این معنی نیست که ویروس کرونا از بین رفته و همه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس رعایت کنند.

این مسئول با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح تست سرپایی کرونا در زمینه بالینی و اجرای این طرح که همچنان ادامه خواهد داشت، در رابطه با طرح سنجش سطح ایمنی افرادی که در گذشته مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، تصریح کرد: سومین طرح در خصوص کرونا برای سنجش سطح ایمنی بدن و وضعیت افرادی است که در گذشته به این ویروس مبتلا شده‌اند و به صورت تصادفی از افراد دیگر نیز این سنجش برای اینکه بدانیم چند درصد مردم مبتلا به کرونا شده و خود متوجه نشده‌اند، انجام خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه طرح سنجش سطح ایمنی افرادی که در گذشته مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند از فردا (۲۸ اردیبهشت) آغاز می‌شود، اظهار کرد: امید است این طرح هم برای افراد مبتلا و هم برای افراد سالم مفید واقع شود و اگر این ویروس در آینده استمرار داشته باشد، برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم، قابل ذکر است سنجش سطح ایمنی افرادی که در گذشته مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند در هفته جاری، دو هفته آتی، سه ماه اول و شش ماهه اول بررسی خواهد شد.

وی در رابطه با برپایی راهپیمایی روز جهانی قدس در استان زنجان، افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناویروس هیچ برنامه‌ای در استان زنجان در این روز نخواهیم داشت و طرح عبور خودرویی نیز در این ستاد مصوب نشده است ولی اگر وضعیت شهری در استان سفید باشد در آن شهر نمازجمعه برگزار خواهد شد و قطعنامه روز قدس نیز در روز جمعه پس از نماز جمعه قرائت می‌شود.

این مسئول در رابطه با برگزاری نماز عید سعید فطر نیز تصریح کرد: نماز عید فطر در مساجد دارای فضای باز (حیاط) با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد و در مکان‌های پرتجمع، امامزاده‌ها و مساجدی که دارای فضای باز نیستند، حتی اگر شرایط استان و شهرها سفید باشد برگزار نخواهد شد، از مردم استان درخواست می‌کنم حتی‌الامکان در منازل خود نماز را به پا دارند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در رابطه با بازگشایی هتل‌ها و رستوران‌های استان زنجان، ادامه داد: پس از ماه مبارک رمضان هتل‌ها و رستوران‌های دارای مجوز رسمی استان پس از ابلاغ و اعلام پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهد شد و همچنان با هتل‌ها و رستوران‌هایی که مجوز رسمی ندارند، برخوردهای لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنکور در زمان اعلام شده با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان زنجان برگزار خواهد شد و قبل از برگزاری، همه تمهیدات لازم از جمله ضدعفونی مکان‌های برگزاری اجرا خواهد شد، افزود: در خصوص امتحانات دیپلم نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان باید با مدیران مدارس هماهنگ کند تا امکانات مورد نیاز برای برگزاری آن فراهم و پروتکل‌های بهداشتی آن ابلاغ شود.

این مسئول در رابطه با دانشگاه‌های استان زنجان، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان از ۲۷ خرداد برای پروژه و کارهای عملی دانشجویان باز خواهد شد و در هفته جاری همه پروتکل‌های بهداشتی آن ابلاغ می‌شود، قابل ذکر است هنوز اقدام عملی در خصوص ورزش نباید انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امروز (۲۷ اردیبهشت) مدارس استان بازگشایی شده‌ است، اظهار کرد: ۸۰ مدرسه توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان با حضور یکی از معاونان استان بازدید شد و به صورت میدانی گزارش تهیه کردند، استان هیچ مشکل ویژه‌ای در این خصوص نداشت و اکثر مدارس استان پروتکل‌های ابلاغی را رعایت کردند و تقریبا صد درصد پرسنل در مدارس حضور داشتند.

ابراهیم رفیعی با بیان اینکه ۲۰ درصد دانش‌آموزان به دلیل اینکه در روزهای گذشته اطلاع‌رسانی شده بود، در مدارس حضور داشتند، افزود: دانش آموزان با هماهنگی مدیران در مدارس حضور داشته باشند و رعایت شد ولی در مقاطع دوره متوسطه دوم به دلیل اینکه ممکن است به دلیل شرایط سنی تبعیت و هماهنگی آنان با خانواده‌ها نباشد، شاهد ناهماهنگی‌ها در این مقطع باشیم ولی در مدارس ابتدایی متوسطه اول اکثر دانش‌آموزان با هماهنگی قبلی در مدارس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم به خصوص پایه دوازدهم نیاز بیشتری را به آموزش‌ها و مکمل‌های آموزشی دارند در مدارس در سالن‌های بزرگ و با رعایت فاصله زیاد حضور داشتند، افزود: هیچ نگرانی در خصوص بازگشایی مدارس وجود ندارد و اگر بتوانیم با همین روند ادامه دهیم با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد.

این مسئول با بیان اینکه طبق گفت‌وگوهای انجام شده، بیشترین رضایت دانش‌آموزان از اپلیکیشن «شاد» در ایام تعطیلی مدارس به دلیل ارتباط دوطرفه بوده است، تصریح کرد: دروس مدارس ابتدایی تقریبا به پایان رسیده است ولی در مقطع متوسطه دوره دوم نیاز به تدریس در چند درس وجود دارد تا بتوانیم پس از سپری کردن دو هفته آتی امتحانات پایانی را برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه بر اساس بخش‌نامه‌های ابلاغی از ۱۲ پایه تحصیلی امتحان پایه یازدهم به صورت نهایی بوده و از ۱۷ خرداد به مدت ۲۲ روز امتحان به صورت دو نوبت برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امتحانات پایه نهم به صورت حضوری داخل مدرسه برگزار خواهد شد و ۱۰ امتحانات پایه دیگر نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند کارنامه‌های خود را از طریق مجازی دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان روز قدس فتح الله حقیقی آموزش و پرورش استان پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد استان زنجان مدارس حضور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس

کوهگرد معاون شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: طرح سفیران سلامت دانش آموزی با هدف توانمندسازی دانش آموزان برای خودمراقبتی و انتخاب سبک زندگی سالم در مدارس اجرا می‌شود. 

او افزود: دانش‌آموزان در این طرح در طول سال تحصیلی آموزش‌های لازم را از طریق مراقبین سلامت دریافت می‌کنند و اطلاعات خود را در اختیار خانواده و هم سالان خود قرار می‌دهند. 

میرزایی مدیر مدرسه شهید دهستانی بافق گفت: همزمان با هفته سلامت جشنواره غذای سالم نیز برگزار شد تا دانش آموزان با غذای سالم و ناسالم آشنا شوند. 

او افزود: سفیران سلامت مدرسه این وظیفه را دارند تا موراد بهداشتی در حوزه جسم و روح را به دیگر دانش آموزان آموزش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • ویژگی‌های یک بشقاب غذای سالم
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق