Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@09:18:37 GMT

راننده پیکان در ملایر براثر سقوط از پل جان باخت

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۶۴۸۴

راننده پیکان در ملایر براثر سقوط از پل جان باخت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا عزیزی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت اظهار کرد: طبق بررسی کارشناس تصادف پلیس‌راه، راننده این خودرو یک کشاورز بوده که پس از کار و تلاش بر روی زمین، خسته و خواب‌آلود قصد بازگشت به منزل را داشت اما به علت بی‌توجهی به جلو از پل فلزی به پایین سقوط کرد.

وی افزود: همه‌ساله با ورود به فصل بهار و آغاز فصل کشت و کار آمار سوانح در جاده‌های روستایی افزایش‌یافته و شمار زیادی از روستانشینان به علت رانندگی با سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی حین رانندگی و بی‌توجهی به جلو جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس‌راه استان همدان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال موازنه درصد سوانح معکوس شده یعنی ۶۰ درصد از سوانح فوتی و جرحی در مسیرهای روستایی و فرعی و ۴۰ درصد در مسیرهای اصلی و شریانی اتفاق می‌افتد.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: افزایش سوانح در این فصل برگرفته از دومؤلفه بوده که نخست استاندارد نبودن راه‌های روستایی است به‌عنوان‌مثال اگر پل فلزی واقع در مسیر روستایی «دهلق» ملایر دارای نرده یا حفاظ و نیوجرسی بود این خودرو سقوط نمی‌کرد.

وی ادامه داد: هرچند احتمال بروز حادثه برای یک راننده خواب‌آلود حتمی است اما در صورت ایمن بودن راه به‌جای مرگ راننده به خاطر یک خطای محرز، شاید وی مجروح و مصدوم می‌شد.

رئیس پلیس‌راه استان همدان گفت: همچنین سوانح فوتی که فروردین امسال در جاده روستایی «ملحمدره» اسدآباد رخ داد ناشی از پیچ ۷۰ درجه واقع در ۲۰۰ متری پل فلزی این مسیر بوده که رانندگان در صورت تردد با سرعت غیرمجاز با رسیدن به این پیچ از مسیر خارج و واژگون می‌شدند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: پیچ خطرناک واقع در مسیر «ملحمدره» در کنار اختلاف ارتفاع شیب شیروانی با شانه جاده به میزان حدود سه متر موجب غلت خوردن وسیله نقلیه پس از خروج از مسیر اصلی و مرگ چند تن در این مسیر روستایی شد.

وی بیان کرد: این پیچ خطرناک به‌تازگی با ایجاد خاک‌ریز ایمن شده است، البته نباید نقش عامل انسانی را در بروز این حوادث نادیده گرفت چراکه در صورت تردد با سرعت مجاز و توجه به مسیر پیش رو حادثه‌ای برای راننده و سرنشینان خودرو رخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس‌راه استان همدان یکی دیگر از علل بالا بودن شمار سوانح در جاده روستایی را افزایش تردد کشاورزان در فصل بهار عنوان کرد وگفت: بیشتر کشاورزان پس از کار و تلاش بر روی زمین و آبیاری مزارع هنگام بازگشت به منزل خسته و خواب‌آلود به رانندگی اقدام می‌کنند.

سرهنگ عزیزی افزود: نبود امکان نظارت بر راه‌های روستایی توسط عوامل پلیس‌راه به علت محدودیت نیرو در مقابل بالا بودن وسعت راه‌های روستایی، نبود دوربین ثبت تخلف سرعت و خلوت بودن مسیر روستایی انگیزه راننده را برای فشردن پا بر روی پدال گاز و تردد با سرعت غیرمجاز ۲ چندان کرده و فرد را به دامن مرگ هدایت می‌کند.

استان همدان ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه دارد و سال۹۸، ۴۶۴ نفر در سوانح رانندگی درون و برون‌شهری آن جان باختند که این رقم نسبت به سال ۹۷ حدود هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش داشته است.

کد خبر 512394 برچسب‌ها استان همدان پلیس راهور - جاده‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان پلیس راهور جاده ها حوادث ایران استان همدان پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم توجه به جلوی راننده ۲۰۶ حادثه ساز شد 

سرهنگ مجید رنجبر،کارشناس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صبح امروز و در ساعت ۰۶:۴۰ یک فقره تصادف منجر به جرح در مسیر شمال به جنوب فداییان پایین‌تر از بزرگراه بعثت بین یک دستگاه پژو پارس و ۲۰۶ روی می‌دهد. 

وی افزود: راننده پژو پارس در حال پنچرگیری وسیله نقلیه خود بوده که یک دستگاه ۲۰۶ که در این مسیر در حال تردد بوده به دلیل عدم توجه به جلو با پژو پارس برخورد و در اثر این حادثه به فضای سبز منحرف و بالاخره متوقف می‌گردد. 

سرهنپ رنجبر گفت: این برخورد منجر به جرح راننده ۲۰۶ می‌گردد. 

سرهنگ رنجبر افزود: رانندگان می‌بایست از مثلث شبرنگ که جزء ملزومات خودرو می‌باشد حین توقف‌ها استفاده نمایند تا دیگر رانندگان بتوانند به موقع از حضور و توقف خودور‌ها مطلع شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • انسداد ۱۰ محور روستایی براثر سیلاب بهاری در مازندران
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • حادثه رانندگی در محور روستایی آلبلاغ بوکان
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • کودک ۶ ساله در تصادف موتور و پیکان در برخوار جان باخت
  • راننده پژو حین پنچرگیری مصدوم شد/ از مثلث خطر استفاده کنید
  • عدم توجه به جلوی راننده ۲۰۶ حادثه ساز شد 
  • پس از شکست ۳-۰ خانگی مقابل لچه؛ ساسولو در آستانه سقوط به سری بی
  • زندان، عاقبت قدرت نمایی با اسلحه