Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مبدل دوسویه غیر ایزوله با تکنیک سوئیچینگ نرم توسط محققین دانشگاه اراک طراحی و ساخته شده و نتیجه پژوهش انجام شده در این خصوص در یکی از مجلات IEEE به چاپ رسید.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه اراک، پژوهش انجام شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه اراک متشکل از دکتر مهدی رضوانی وردوم و دکتر امین میرزایی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی برق دانشگاه اراک منجر به طراحی و پیاده سازی یک مبدل کاهنده-افزاینده دوسویه غیر ایزوله با بکارگیری سلف های کوپل شده و تکنیک سوئیچینگ نرم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این پژوهش در مجله IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics به چاپ رسیده است که  ضریب تاثیر آن 5.972 با درجه کیفیت Q1 است.

در این مقاله یک مبدل DC-DC دو سویه باک – بوست غیر ایزوله جدید پیشنهاد شده است که از تکنیک سوئیچینگ نرم برای روشن و خاموش کردن همه المان‌های سوئیچ شونده بهره می برد.

کنترل این مبدل به صورت PWM بوده و مبدل پیشنهادی با داشتن ساختار مداری ساده تر در مقایسه با ساختارهای مشابه، دارای بهره ولتاژ مناسب، راندمان بالاتر، حجم مداری کمتر، تلفات توان کمتر، استرس کمتر ولتاژ روی سوئیچ های انتقال توان و کنترل پذیری ساده تر است. سلول پیشنهاد شده در ساختار این مبدل قابلیت استفاده در سایر مبدل‌های غیر ایزوله دو سویه را داراست.

 به دلیل مزایا و مشخصات مبدل پیشنهادی، این مبدل در منابع انرژی تجدید پذیر مانند سلول های خورشیدی، سیستم های فتوولتائیک (PV)و خودروهای برقی (EV) به عنوان مدار واسط برای افزایش و نیز تنظیم ولتاژ خروجی دارای کاربرد زیادی است.

روش کنترلی  PWM مخفف عبارت Pulse Width Modulation  بوده که به فارسی مُدولاسیون پهنای پالس یا مُدولاسیون عرض پالس نامیده می شود و روشی برای تنظیم توان الکتریکی داده‌شده به بار خروجی، با تغییردادن مدت زمان قطع‌ و‌ وصل شدن منبع توان در هر سیکل از عملکرد مبدل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اراك استان مرکزی دانشگاه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. برگزاری این رویداد در راستای جشنواره معماری است.

معرفی جشنواره معمار و مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها، اهمیت مکان رویدادها در شهر، داستان شهر و ضرورت خاطره جمعی از محورهای این نشست به شمار می‌رود. همچنین در این نشست سوژه‌های مسابقه با موضوع میدان فلسطین تهران و بوستان توحید مشهد بررسی می‌شود.

در این رویداد فرشاد نوریان رییس دانشکده شهرسازی پرویس هنرهای زیبا دانشگاه تهران و داور مسابقه، عبدالحمید نقره کار، استاد دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت و دبیر جشنواره، موحد الحمودی، هیات علمی دانشگاه کوفه و داور مسابقه و محمدصادق شهبازی، قائم مقام دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

رویداد بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها عصر امروز دوشنبه ۳ اردیبشهت به دبیری سیدفاضل سجادی معمار و مدیر مسابقه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

حضور برای عموم آزاد و رایگان است. علاقمندان برای حضور مجازی در این نشست می‌توانند صفحه آپارات جشنواره https://www.aparat.com/mim_ammar مراجعه کنند.

کد خبر 6085029 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • آغاز به کار جشنواره فجر «معماری» / فراخون جایزه ۴ میلیاردی برای طراحی خانه جشنواره
  • تشخیص زودهنگام سرطان پستان با بیوسنسور ایرانی
  • تولید انبوه بلوک‌های سیمانی قفل شونده در ژاپن/ از سنگفرش تا طراحی خاص
  • جایزه ۴ میلیاردی برای طراح آسمانه هنر ایران
  • مجوز احداث باغ مادری انار در استان گلستان صادر شد