Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از گذشت ۸۸ روز از شیوع کرونا در کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۱۱۸۳۹۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۹۳۷ نفر فوت شده و ۹۳۱۴۷ نفر بهبود یافته‌اند. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید سعید فطر در تمامی مساجد شهرهای کشور برگزار می‌شود. «سعید نمکی» وزیر بهداشت نیز با اعلام اینکه ۲۱۸ شهر در وضعیت سفید قرار دارند، نحوه برگزاری نماز عید فطر در سراسر کشور را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین «حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه ورزش‌های انفرادی در اولویت هستند و هنوز برای ورزش شنا تصمیمی گرفته نشده است. او درباره بازگشایی اماکن متبرکه نیز اعلام کرده است؛ فعلا در مرحله اول صحن‌های رو باز به مدت ۳ ساعت صبح و ۳ ساعت بعد از ظهر بازگشایی می‌شوند. همچنین احتمالا بعد از عید فطر کافه‌ها و رستوران‌ها به صورت کامل با رعایت موارد بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

آمار ابتلای معتادان متجاهر از ۴ نفر فراتر نرفت

اجرای طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان در چندین مرحله

هنوز تصمیمی برای لغو ملاقات در مراکز شبانه‌روزی گرفته نشده است

«امین شاهرخی» مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت مهدهای کودک به صورت محدود گفت: دکتر قبادی‌دانا نامه‌ای به وزیر بهداشت درباره معضلات ناشی از عدم بازگشایی مهدهای کودک در سراسر کشور و فعالیت بیشتر مهدهای غیرمجاز ارسال کرده است، البته ما تابع قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. ما درخواست بازگشایی محدود مهدهای کودک را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌ایم و به طور مرتب در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

وی با اشاره به بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک ادامه داد: این بخش‌ها با توجه به پروتکل‌های اعلام شده بازگشایی شدند و گزارش فعالیت ‌آنها را نیز به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده‌ایم و همانطور که گفتم از آنها درخواست کردیم تا به ما راهکاری اعلام کنند تا براساس آن دستور بازگشایی محدود مهدهای کودک را بدهیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری مبنی بر بازگشایی محدود مهدهای کودک اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: ما اعلام کردیم با شروع تدریجی بازگشایی مراکز مختلف، مهدهای کودک را نیز در رسته قرار دهند و همانطور که بسیاری از مراکز آهسته آهسته بازگشایی شدند، همین اقدام برای مهدهای کودک در شهرهایی که وضعیت سفید دارند نیز انجام شود این موضوع همانطور که گفتم از طرف ما به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده و منتظر پاسخ ستاد در این باره هستیم.

شاهرخی با اشاره به پرداخت ضرر و زیان به مهدهای کودک تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که انجام شده مهدهای کودک نیز جزیی از مشاغل آسیب دیده از کرونا قرار گرفت و تسهیلاتی نیز به آنها تعلق گرفته و مقرر شده است به ازای هر فردی که در مهدهای کودک شاغل است، مبلغی حدود ۱۳ میلیون تومان به صورت وام به صاحبان مهدهای کودک پرداخت شود.

وی همچنین درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: خوشبختانه فشافویه دوباره به چرخه جمع‌آوری معتادان متجاهر بازگشت و از آنجا که این مرکز ظرفیت بسیار بالا و خوبی دارد ما توانستیم طرح جمع‌آوری را به خوبی پیش ببریم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر روزهای پنجشنبه و جمعه اجرا نمی‌شود، ادامه داد: آخرین آمار من مربوط به روز چهارشنبه هفته گذشته است که حدود ۳۲۰ نفر از معتادان متجاهر در سطح شهر تهران جمع‌آوری شده بودند. در طول هفته گذشته روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ معتاد متجاهر و در مجموع بیش از ۱۵۰۰ معتاد متجاهر در هفته گذشته جمع‌آوری شده است. تاکنون نیز فقط تست کرونای ۴ معتاد متجاهر مثبت شده است و گزارش جدیدی تا به امروز اعلام نشده است.

شاهرخی درباره کودکان کار و خیابان نیز گفت: پیش از عید طرح ساماندهی، حمایت و جمع‌آوری کودکان کار و خیابان را داشتیم که با توجه به شیوع کرونا این طرح متوقف شد. مجددا جلساتی در خصوص جمع‌آوری کودکان کار و خیابان برگزار شده است و تلاش می‌کنیم به صورت منطقی، پایه‌ای و اساسی طرح ساماندهی، حمایت و جمع‌‌آوری کودکان کار و خیابان را شروع کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است. این طرح در ابتدا با آگاه‌سازی و آموزش به کودکان کار و خیابان و حمایت از خانواده‌‌های آنها آغاز می‌شود تا با این حمایت‌ها و آموزش‌ها این کودکان آهسته آهسته از سطح خیابان جمع‌آوری شوند. همچنین در فاز دیگری از این طرح بحث جمع‌آوری کودکان کار و خیابان مطرح است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: البته در فاز جمع‌آوری کودکان از سطح خیابان با توجه به دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام خواهیم کرد. تاکنون نیز حدود ۵ مرکز برای جمع‌آوری کودکان آماده شده است یک مرکز دیگر نیز در روزهای آینده اضافه خواهد شد. این مراکز آماده شده‌اند تا زمانی که براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط برای جمع‌‌آوری کودکان مهیا بود از آنها استفاده کنیم.

شاهرخی تصریح کرد: تلاش ما این است که با آماده‌سازی این مراکز در هنگام جمع‌آوری کودکان تمامی کودکان تفکیک شده و در این مراکز حضور داشته باشند تا مانند سال گذشته مشکلاتی ایجاد نشود؛ در تمام مراکز نیز بخش قرنطینه ایجاد شده است. در حال حاضر نیز با دستور قضایی جمع‌آوری‌هایی انجام می‌شود و کودکان به مدت ۱۴ روز در بخش قرنطینه هستند و بعد از آن وارد بخش‌های دیگر شده و در کنار دیگر بچه‌‌ها قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در خصوص جمع‌آوری کودکان، بهزیستی به تنهایی مسئولیت این کار را برعهده ندارد. بلکه چندین ارگان و سازمان از جمله نیروی انتظامی، مقام قضایی و ... در این زمینه نقش دارند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در خصوص کودکان زباله‌گرد نیز خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که برای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و حمایت کودکان کار و خیابان برگزار شد، مسئولیت این کودکان به حراست شهرداری تهران واگذار شد. شهردار نیز موظف است به تمام پیمانکاران اعلام کند به هیچ عنوان از کودکان زباله‌گرد برای جمع‌آوری زباله استفاده نکنند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره لغو ممنوعیت ملاقات در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی گفت: در حال حاضر تصمیمی برای این موضوع گرفته نشده است و همچنان با توجه به شرایط باید احتیاط لازم در خصوص مراکز شبانه‌روزی صورت گیرد.

"کلاس‌ اولی‌های عشایر" بیشترین حضور در مدارس را داشتند

موردی از ابتلا به کرونا در مناطق عشایری  نداشتیم

«محمد رضا سیفی» مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق محروم و عشایر توضیح داد و گفت: طبق تحقیقاتی که ما به صورت میدانی از استان‌های مختلف کشور تهیه کردیم دیدیم که بیشترین آمار مراجعه به مدارس در مقاطع اول ابتدایی بوده است و اکثر آنها با میل و رغبت به مدرسه آمدند تا اشکالاتشان را برطرف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور در مدرسه اجباری نیست، گفت: در کنار دانش‌آموزان همکاران ما در مدارس کشور حضور داشتند و بر اساس همان دستورالعملی که داده شده بود، آموزش و رفع اشکال را شروع کردند. هیچ اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه نیست، اما برای نظارت بیشتر تعداد دانش آموزان حاضر در مدارس اغلب به دو گروه در دو ساعت مختلف تقسیم بندی شده است. علاوه بر این باید فاصله‌گذاری فیزیکی به شدت رعایت شود.

سیفی اضافه کرد: اولیا دانش آموزان پایه اول در بازگشایی مدارس و همراهی فرزندانشان شرکت قابل توجهی داشتند، البته جمعیت آنها به گونه‌ای نبوده که خطرآفرین باشد. دانش آموزانی که به شبکه شاد دسترسی نداشتند، حضوری در مدرسه رفع اشکال کردند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره ارائه ماسک به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در میان دانش‌آموزانی که به مدرسه می‌آیند، اگر کسی ماسک نداشته باشد مدرسه به آنها ماسک می‌دهد. با اینکه هیچ اجباری برای حضور در مدرسه نبوده اما استقبال خوبی از بازگشایی مدارس شده است.

وی بیان کرد: از طرفی مدیران مدارس اصرار داشتند، اگر دانش‌آموزان و والدینی که قصد دارند برای دید و بازدید به مدرسه بیایند هرگز این کار را نکنند و تنها دانش آموزان برای رفع اشکال به مدرسه بروند.

 سیفی توضیح داد: در مناطق محروم و عشایری سعی شده آموزش‌ها به شکل غیرمستقیم باشد یا حتی کلاس‌هایی برگزار شود. بعضا مواردی وجود داشته که معلمان برای آموزش از منطقه‌ای به یک منطقه دیگر در شهرستان‌ها رفته‌اند تا روند آموزش ادامه یابد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه گزارشی از شیوع کرونا در میان عشایر نداشتیم، گفت:‌ شیوع کرونا در این مناطق نبوده و تا به امروز میان عشایر موردی در خصوص ابتلا به کرونا گزارش نشده است و امیدواریم این اتفاق برای هیچ دانش‌آموزی نیافتد.

وی درباره ضدعفونی کردن مدارس گفت: مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان ضدعفونی شد و قرار است، ضدعفونی کردن مدارس هر روز اتفاق بیافتد. لازم به ذکر است که تجمعی صورت نمی‌گیرد و تنها حدود ۲۰ درصد از دانش‌آموزان یک مدرسه آن هم بیشتر در پایه اول به مدرسه می‌روند و همین مساله موجب شد که از نگرانی والدین کاسته شود.

سیفی درباره روند اهدای گوشی‌های هوشمند به دانش آموزان مناطق محروم گفت: تا ۲۲ اردیبهشت سال ۹۹ تعداد ۵۰ دستگاه تلفن همراه به دانش آ‌موزان مناطق محروم استان مازندران، ۵۲ دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند در شهر سیرجان، ۱۵ دستگاه تبلت به ارزش ۹ میلیون تومان به دانش آموزان محروم چابهار اهدا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینها ۴۵ دستگاه گوشی هوشمند توسط خیرین، ۳ دستگاه گوشی هوشمند، ۱ دستگاه تلویزیون و ۱ دستگاه گیرنده دیجیتال در میانه هدیه شده است. ۲ گوشی هوشمند در گلپایگان، ۱۰ تبلت در امیدیه خوزستان، ۱ دستگاه گوشی هوشمند در جنت مکان گتوند و ۱ دستگاه گوشی توسط معلم تبریزی از جمله کمک‌هایی بوده که از سوی مردم برای دانش‌آموزان مناطق محروم ارائه شده است.

باید زندگی در دوران کرونا را تمرین کنیم

آیا شیوع کرونا و H۱N۱ در پاییز مانع بازگشایی مدارس خواهد شد؟

«مهدی نوید ادهم» دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مراکز از جمله مدارس توسط ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده است، این تصمیم بر اساس گزارش‌های آموزش و پرورش و همچنین بررسی کارشناسی از نظر بهداشتی اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مدرسه اجباری نیست، گفت: مدیر و معلمان ما در مدرسه حضور دارند و دانش‌آموزان به رغم تلاش‌‎های انجام شده در رسانه ملی و شبکه شاد، اگر تشخیص دهند که در فهم مطلب با مشکل رو به رو هستند، برای رفع ابهاماتشان می‌توانند به مدرسه بیایند.

نویدادهم خاطر نشان کرد: حتما در این شرایط تعداد محدودی از دانش‌آموزان به مدرسه خواهند آمد و فاصله‌گذاری اجتماعی به طور طبیعی رعایت خواهد شد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در واکنش به اینکه والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه حتی برای شرکت در امتحانات نگران هستند، گفت: همانطور که گفته شد، حضور در مدرسه اختیاری است. در حال حاضر از سه پایه هفتم، هشتم و نهم، ‌پایه‌های هفت و هشت برای امتحان در مدرسه حاضر نمی‌شوند و تنها کلاس پایه نهم به مدرسه خواهند آمد، از همین رو به راحتی می‎توان اصول بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کرد.

نوید ادهم در پاسخ به این سوال که سرویس مدارس نیز در این ایام فعالیت نخواهند کرد و دانش‌آموزان باید با وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و مترو به مدرسه بروند، آیا این اقدام خطر ابتلا را افزایش نمی‌دهد؟ گفت: تا جایی که امکان دارد خانواده‌ها باید دانش‌آموزان را به مدرسه ببرند. عموم مردم در این شرایط زندگی می‌کنند، از همین رو یک اصل را باید بپذیریم که کرونا احتمالا ادامه دارد و ما باید زندگی در دوران کرونا را تمرین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط ما باید تمام موارد بهداشتی و پروتکل‌های لازم را رعایت کنیم. خیلی از کشورهای دیگر، پیش از ما فعالیت‎های آموزشی در مدارس را شروع کردند، به غیر از پزشکان که شرایط کاری آنها اقتضا می‌کرد تا به فعالیت خود ادامه دهند، خیلی از ارگان‌ها و نهادهای که خدماتی به جامعه ارائه می‌دادند، فعالیت‌شان متوقف شده بود و با دستور ستاد مبارزه با کرونا شروع به کار کردند.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش نیز یک نوع خدمت است که باید کار آن ادامه یابد. مشتریان ما در امر آموزش دانش‌آموزان و خانواده‌ها هستند که باید با رعایت اصول بهداشتی در مدارس حضور پیدا کنند. طبیعا همین خانواده‌ها برای خرید و دیگر اقدامات در جامعه حضور دارند، بنابراین با همان شرایط باید دانش آموزان به مدرسه بیایند. ما باید زندگی در دوران کرونایی را تمرین کنیم و یادبگیریم چطور با آن مواجه شویم.

وی در پاسخ به این سوال که بنا به گفته وزارت بهداشت ویروس کرونا در پاییز شدت بیشتری خواهد داشت و در کنار آن شاهد شیوع آنفولانزا H۱N۱  هستیم، در چنین شرایطی تدبیر آموزش و پروش برای فصل پاییز چیست؟ گفت: قضاوت برای این مساله زود است، زیرا در شرایط مبهم نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت.

نوید ادهم اظهار داشت: تصمیمات ما در این خصوص به میزانی است که شفافیت و اطلاعات وجود دارد. وقتی شب هنگام در یک جاده حرکت می‌کنیم سرعت خود را با فاصله‌ای که نور چراغ جاده روشن می‌کند، تنظیم می‌کنیم. قطعا اگر جایی روشن نباشد، کسی با سرعت بالا حرکت نمی‌کند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: در شرایط مبهم و زمانی که اطلاعات اندک بوده و‌ امکان پیش بینی آینده وجود ندارد، نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت. نمی‌توانیم از الان اعلام کنیم که حتما مدارس در پاییز باز می‌شود یا قطعا مدارس باز نمی‌شود. باید یک مقدار جلو برویم، شرایط را ببینیم تا متناسب با شرایط تصمیم گیری کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا جمع آوری کودکان کار و خیابان مدیرکل بهزیستی استان تهران شورای عالی آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا مراکز شبانه روزی آموزش و پرورش بازگشایی مدارس معتادان متجاهر خبرنگار ایلنا حضور در مدرسه طرح جمع آوری مناطق محروم دستگاه گوشی گوشی هوشمند دانش آموزان مهدهای کودک شیوع کرونا انجام شده ۱ دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند

وزیری گفت: ۲ هزار و ۲۰۶ خانوار فرهنگی و ۲۳ هزار و ۲۱۹ مسافر غیرفرهنگی و مشاغل آزاد از امکانات و تجهیزات پایگاه‌های نوروزی استان سمنان بهرمند شدند.

وی ادامه داد: ۱۴ پایگاه فعال اسکان، ۱۳۲ مدرسه با یک‌هزار و ۱۰۶ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در استان سمنان، آماده‌سازی شد که تمامی کلاس‌ها با امکاناتی از جمله وسایل گرمایشی، تلویزیون و یخچال تجهیز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در اماکن در اختیار این اداره‌کل دست‌کم پنج‌هزار و ۵۳۰ نفر است.

برای اسکان مسافران و زائران در استان سمنان یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • ۲۳ هزار مسافر نوروزی در مدارس استان سمنان اسکان یافتند
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش
  • کلاس اولی‌ها برای «سنجش سلامت» ثبت‌نام کنند/ محدویت زمان بازگشایی سامانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • جمع آوری ۱۲ معتاد متجاهر در شیروان