Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:47:15 GMT

۲ موزه هیات امنایی در قزوین ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۷۷۴۸۳

۲ موزه هیات امنایی در قزوین ایجاد می‌شود

علیرضا خزائلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت روز جهانی موزه ها اظهار داشت: این موزه ها فعلا مختص به موضوع خاصی نیست و همه حوزه ها و موضوعات را دربرمی گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار امیدواری کرد این موزه ها تا پایان سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به نقش موزه ها در حوزه گردشگری،خاطرنشان کرد: موزه ها علاوه بر اینکه معرف هویت تاریخی و فرهنگی گذشتگان ما هستند، فرصتی مهم برای تقویت و رونق گردشگری شهرها و روستاها نیز به شمار می روند.

وی با اشاره به فعالیت ۲ موزه متعلق به بخش خصوصی در قزوین،گفت: گسترش موزه های هیات امنایی و خصوص را جزو اولویت های کاری خود قرار داده ایم.

این مسوول یادآور شد: امیدواریم با بهبود شرایط و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از اول خرداد ماه همزمان با سراسر کشور  در موزه های استان قزوینپذیرای بازدیدکنندگان باشیم.

استان قزوین دارای ۹ موزه است.

موزه شهر، موزه خوشنویسی چهلستون و موزه مردم شناسی حمام قجر از موزه های مطرح قزوین هستند که سالانه مورد توجه و بازدید حجم زیادی از گردشگران قرار می گیرند.

 ۱۸ می میلادی به عنوان روز جهانی موزه ها نام گذاری شده است

برچسب‌ها استان قزوین میراث فرهنگی موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین میراث فرهنگی موزه استان قزوین میراث فرهنگی موزه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۷۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم

در اطلاعیه مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمده است: «توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه میراث‌فرهنگی در اولویت اقدامات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دولت سیزدهم قرار دارد.

به گزارش ایلنا، ایران از تجارب بسیار خوبی در همکاری با نهاد‌های بین‌المللی در حوزه میراث‌فرهنگی و موزه‌داری برخوردار است. این اقدامات در دوره جدید فعالیت معاونت میراث‌فرهنگی با جدیت بیشتری با نهاد‌هایی نظیر ایکوم و ایکوموس دنبال می‌شود.

نهاد‌هایی همچون ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و ایکوموس (شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی) ساختار غیردولتی دارند و حق عضویت در این مجامع در کشور ایران از طریق افراد حقیقی عضو این شورا‌ها پرداخت می‌شود؛ بنابراین لایحه اخیر دولت (لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۲۶ فروردین ۱۳۶۵) ناظر بر همین موضوع بوده و اصلاحیه‌ای در جهت قوانین پیشینی تنظیم کرده است.

طبیعتاً همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با کلیه نهاد‌های غیردولتی بین‌المللی و ملی در حوزه میراث‌فرهنگی و موزه‌داری با اهتمام بیشتری در جریان است.»

گفتنی است عصر دیروز خبری با موضوع انصراف ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه‌ها» و «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها» (ایکوموس) در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری